• Αναζήτηση
  • Επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων και μείωση των διοδίων

    Ανάσα στον κατασκευαστικό κλάδο με…ανταλλάγματα σε μελέτες και χρεώσεις διοδίων θέλει να δώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το σχεδιασμό που προωθεί συστηματικά το τελευταίο τρίμηνο. Ένα πρώτο τεστ για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης θα είναι η επέκταση της σύμβασης της Αττικής Οδού που βρίσκεται ήδη στα σκαριά με ορίζοντα από έξι μήνες έως και δύο χρόνια

    Ανάσα στον κατασκευαστικό κλάδο με…ανταλλάγματα σε μελέτες και χρεώσεις διοδίων θέλει να δώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το σχεδιασμό που προωθεί συστηματικά το τελευταίο τρίμηνο. Ένα πρώτο τεστ για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης θα είναι η επέκταση της σύμβασης της Αττικής Οδού που βρίσκεται ήδη στα σκαριά με ορίζοντα από έξι μήνες έως και δύο χρόνια.

    Ο αρμόδιος Υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης στέλνει πια ευθέως το μήνυμα ότι το επιπλέον βασικό στοιχείο στην επαναδιαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους των πέντε αυτοκινητόδρομων θα είναι οι μειώσεις των διοδίων τελών. Οι προτάσεις των παραχωρησιούχων έχουν ήδη ζητηθεί από το Υπουργείο και από την επέκταση του φυσικού αντικειμένου που θα αναλάβουν θα εξαρτηθεί και ο χρόνος της παράτασης στον οποίο θα καταλήξουν οι δυο πλευρές, που μπορεί να κυμανθεί από 5 έως 10 χρόνια.

    Ουσιαστικά οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν την κατασκευή τμημάτων που δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το Δημόσιο, αλλά είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου. Σε αυτά συγκαταλέγονται η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα ως την Κακαβιά, καθώς και η σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον Μορέα που θα «κλείσει» το λεγόμενο δαχτυλίδι της Πελοποννήσου.

    Η χρονική επέκταση σε συνδυασμό με την ενίσχυση του φυσικού αντικειμένου θεωρούνται ως το «αντίδοτο» που χρειάζονται οι τράπεζες που έχουν δανείσει τους παραχωρησιούχους για να αποδεχθούν τις μειώσεις των διοδίων. Αυτό βέβαια δεν θα είναι τόσο εύκολο –και σίγουρα όχι γρήγορο- από τη στιγμή που θα πρέπει να στηρίζεται σε χρηματοοικονομικά μοντέλα και να συνοδεύεται φυσικά από νέες αναθεωρήσεις των συμβάσεων.

    Σημαντικό ρόλο έχει να παίξει βεβαίως και η έγκριση των ευρωπαϊκών αρχών από το μικροσκόπιο των οποίων θα πρέπει να περάσει η όποια αναθεώρηση. Μέχρι σήμερα, αντίστοιχες χρονικές παρατάσεις με παράλληλη επέκταση του φυσικού αντικειμένου για παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους έχουν γίνει δεκτές για την Γαλλία και την Ιταλία.
    Αττική Οδός: Σιδηροδρομική σύνδεση Λαυρίου και πρόδρομες εργασίες με την επέκταση της σύμβασης

    Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει ότι με την παράταση της σύμβασης ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει χωρίς κόστος για το Δημόσιο την εκπόνηση των μελετών για τις απαραίτητες επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, συμπεριλαμβανομένης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του αεροδρομίου με το λιμάνι της Ραφήνας, καθώς και τη σύνδεση Κατεχάκη-Βουλιαγμένης και την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης. Ο προϋπολογισμός των επεκτάσεων εκτιμάται σε 1,5 δισ. ευρώ.

    Παράλληλα, στόχος είναι η κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης του με το λιμάνι του Λαυρίου καθώς και η ολοκλήρωση των πρόδρομων εργασιών που θα «στρώσουν» το έδαφος για τους διαγωνισμούς των παραπάνω επεκτάσεων να αποτελέσουν μέρος της συμφωνίας παράτασης της σύμβασης παραχώρησης. Ένα πρότζεκτ συνολικού προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ. Αντιθέτως, η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Ραφήνας θα είναι μέρος των διαγωνιστικών διαδικασιών των βασικών επεκτάσεων.

    Σύμφωνα με την εκτίμηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την χρονική παράταση της σύμβασης της Αττικής Οδού δεν απαιτείται αναθεώρησή της, καθώς η υφιστάμενη σύμβαση προβλέπει αυτή τη δυνατότητα.

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk