• Αναζήτηση
  • Στην κορυφή η ελληνική ναυτιλία

    Από το κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ το 1967 η ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας μας παίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει σήμερα το 19% του παγκόσμιου και το 50% της ΕΕ σε όρους χωρητικότητας.

    Από το κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ το 1967 η ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας μας παίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει σήμερα το 19% του παγκόσμιου και το 50% της ΕΕ σε όρους χωρητικότητας.  
    Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της VesselsValue για τον Ιανουάριο του 2018, ο ελληνόκτητος στόλος αποτιμάται σήμερα στα 99,6 δισ. δολ. (από 84 δισ. δολ. έναν χρόνο πριν) και βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς.
    Ακολουθούν η Ιαπωνία με αξία στόλου 89,12 δισ. δολ., η Κίνα με 83,54 δισ. δολ., οι ΗΠΑ με 46,96 δισ. δολάρια, η Νορβηγία με 42,85 δισ. δολάρια, η Σιγκαπούρη με 44,91 δισ. δολάρια, η Γερμανία με 33,28 δισ. δολάρια, η Μεγάλη Βρετανία με 28,12 δισ. δολάρια, η Νότια Κορέα με 24,46 δισ. δολάρια και η Δανία με 23,72 δισ. δολάρια.
    Η συνολική αξία του στόλου του τοπ 10 των χωρών ανέρχεται σε 516 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η αξία του ελληνικού στόλου επικεντρώνεται κύρια στις κατηγορίες των δεξαμενοπλοίων (35,82 δισ. δολάρια), στα bulker (35,73 δισ. δολάρια), στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) (13,51 δισ. δολάρια), στα Container (8,1 δισ. δολάρια) και στο LPG (3 δισ. δολάρια).
    Για τη VesselsValue η ισχυρή πρωτοπορία των ελλήνων εφοπλιστών πολύ δύσκολα θα αλλάξει, ιδιαίτερα όταν άλλοι παίκτες, όπως π.χ. οι Γερμανοί, προχωρούν σε ρευστοποιήσεις παγίων.
    Από την άλλη πλευρά, η ανοδική τάση της Κίνας, καθώς αρκετές κρατικές εταιρείες ενοποιούνται δημιουργώντας νέα μεγαλύτερα σχήματα, υπενθυμίζει όπως αναφέρει πως θα υπάρχουν πάντα κάποιοι που θα αμφισβητούν την πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας.
     
    Το μερίδιο της Κίνας στην παγκόσμια πλοιοκτησία εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά την επόμενη δεκαετία σε όλες τις κατηγορίες. Καθώς όμως οι έλληνες εφοπλιστές δίνουν έμφαση στην επίτευξη των καλύτερων δυνατών αποτελεσμάτων, θα συνεχίζουν μάλλον να ηγούνται της αγοράς στο ορατό μέλλον.
    Αναφορικά με τον ιαπωνικό στόλο, που βρίσκεται στη δεύτερη θέση σήμερα στο κόσμο, η Vesselsvalue σημειώνει ότι συναγωνίζεται την Ελλάδα στις αξίες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και LNG Carriers, ενώ υστερεί σημαντικά σε δεξαμενόπλοια, όπου η έκθεσή του μειώνεται συνεχώς καθώς και η διυλιστική ικανότητα της χώρας μειώνεται. Αντιθέτως, η Ιαπωνία είναι ηγέτης στην πλοιοκτησία πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), καθώς η χώρα καλύπτει τις ενεργειακές ανάγκες της με LNG.

    597 ναυτιλιακές στη χώρα μας

    Συνολικά 597 ναυτιλιακές δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, εκ των οποίων οι 25 (που ελέγχονται από 12 πλοιοκτήτες) είναι εισηγμένες στη Ν. Υόρκη. Καθώς το κύμα εισόδου στα χρηματιστήρια ναυτιλιακών του 2006-2008 είναι δύσκολο να επαναληφθεί, ορισμένες μικρότερες ναυτιλιακές εξετάζουν την έκδοση εταιρικών ομολόγων στην αγορά του Χρηματιστηρίου της Αθήνας.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk