• Αναζήτηση
  • Στις αγορές με brand name

    Η προώθηση των αγροτικών προϊόντων αποτελεί προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η οποία διαθέτει εδώ και χρόνια κονδύλια πολλών εκατομμυρίων ευρώ προς τα κράτη-μέλη της για την ενδυνάμωση του εξαγωγικού τους εμπορίου. Εφέτος θα χορηγηθούν επιπλέον χρήματα για τον σκοπό αυτόν καθώς αυξήθηκε ο σχετικός προϋπολογισμός στα 169 εκατ. ευρώ.

    Στις αγορές με brand name | tovima.gr
    Η προώθηση των αγροτικών προϊόντων αποτελεί προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η οποία διαθέτει εδώ και χρόνια κονδύλια πολλών εκατομμυρίων ευρώ προς τα κράτη-μέλη της για την ενδυνάμωση του εξαγωγικού τους εμπορίου. Εφέτος θα χορηγηθούν επιπλέον χρήματα για τον σκοπό αυτόν καθώς αυξήθηκε ο σχετικός προϋπολογισμός στα 169 εκατ. ευρώ.  Δυστυχώς όμως, παρά τα προγράμματα και τις χρηματοδοτήσεις, τα ελληνικά προϊόντα δεν εισπράττουν ό,τι τους αναλογεί. Η χώρα μας δεν εκμεταλλεύεται σωστά τις ευκαιρίες και ο ελληνικός αγροδιατροφικός τομέας, αντί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, περιορίζεται σε μικρά μερίδια στις διεθνείς αγορές.
    Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ελληνικό ελαιόλαδο που θα έπρεπε να αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα για τις εξαγωγές. Παρότι συγκαταλέγεται στα κορυφαία διατροφικά προϊόντα σε παγκόσμιο επίπεδο και η ζήτηση και η κατανάλωσή του αυξάνονται διαρκώς, δεν έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα brand name γι’ αυτό, κάτι που έχουν πετύχει εδώ και χρόνια οι Ισπανοί και οι Ιταλοί. Μόνο το 27% της ετήσιας παραγωγής μας εξάγεται ως εταιρικό προϊόν, σε σύγκριση με το 50% της Ισπανίας και το 80% της Ιταλίας.
    Οι μεγαλύτερες ποσότητες φεύγουν με βυτία προς το εξωτερικό, όπου εκεί επεξεργάζονται και εμφιαλώνουν το ελληνικό λάδι εξάγοντάς το με τα δικά τους σήματα, με κέρδος που ξεπερνά το 400%. Είναι γνωστό ότι εδώ και χρόνια το ελληνικό λάδι είναι ο αφανής ήρωας των ιταλικών εξαγωγών, ενώ στην αγορά έχει μπει δυναμικά και η Γερμανία, η οποία, αν και δεν παράγει, αποτελεί έναν από τους μεγάλους προμηθευτές των καταναλωτών της Βρετανίας.
    Δυστυχώς η Ελλάδα έχει μείνει πολλά χρόνια πίσω και δεν αρκούν οι μεμονωμένες προσπάθειες για να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος. Χρειάζεται εθνική στρατηγική, με μέτρα που θα δίνουν ώθηση στις εξωστρεφείς επιχειρήσεις. Απαιτείται να γίνουν επενδύσεις σε κάθε βήμα, από την καλλιέργεια έως το marketing καθώς μόνο με το τυποποιημένο προϊόν γίνεσαι αναγνωρίσιμος και σε αναζητεί ο καταναλωτής. Με επιμονή και σκληρή δουλειά μπορεί να γίνει καλύτερη αξιοποίηση της ελληνικής παραγωγής και να μη συνεχίζουν οι Ελληνες να παράγουν φθηνά για άλλους.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Γνώμες
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk