• Αναζήτηση
  • Παυλόπουλος: Στοιχειώδες κρατικό χρέος η λειτουργία ειδικών σχολείων

    «Η οργάνωση και λειτουργία τέτοιων Σχολείων συνιστά στοιχειώδες χρέος για το κράτος», υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος, κατά την επίσκεψή του στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    «Η οργάνωση και λειτουργία τέτοιων Σχολείων συνιστά στοιχειώδες χρέος για το κράτος», υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος, κατά την επίσκεψή του στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας.

    Μάλιστα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ενίσχυσε τα όσα είπε, επικαλούμενος το άρθρο 16 του Συντάγματος (η Παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους, το άρθρο (ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας), το άρθρο 4 (αρχή της ισότητας), το άρθρο 5 (δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας του καθενός, πρωτίστως μέσω της ελεύθερης συμμετοχής στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας).

    Υπό τα δεδομένα αυτά είναι προφανές ότι «το Κράτος τότε μόνον εκπληρώνει αποτελεσματικώς την περί Παιδείας αποστολή του κατά τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 2 επ. του Συντάγματος, όταν η Παιδεία αυτή παρέχεται σ’ όσους έχουν το αντίστοιχο δικαίωμα με τρόπο που σέβεται πλήρως την αξία του ανθρώπου και την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του, μέσα στο αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο της αναλογικής ισότητας», τόνισε ο κ. Παυλόπουλος και συμπέρανε συνεχίζοντας:

    «Άρα, όταν το κράτος βρίσκεται ενώπιον των ευθυνών του ως προς την περί Παιδείας αποστολή του έναντι μαθητών που αντιμετωπίζουν ειδικές ανάγκες, οφείλει να οργανώνει -και μάλιστα στο ακέραιο- τη σχετική διαδικασία, έτσι ώστε οι μαθητές με ειδικές ανάγκες να υπερασπίζονται την αξία τους και την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους έχοντας τα απαραίτητα και κατάλληλα ειδικά εφόδια, τα οποία αποτρέπουν την εις βάρος τους μειονεκτική αντιμετώπισή τους σε σχέση με τους λοιπούς συμμαθητές τους. Ήτοι τα εφόδια, τα οποία επιτρέπουν σ’ όλους τους μαθητές, χωρίς αυθαίρετες διακρίσεις, να ξεκινούν, κατά το δυνατόν, από την ίδια αφετηρία».

    Οι κανόνες στους οποίους αναφέρθηκε ο Πρόεδρος, «υπηρετούν και την έννοια της Αριστείας. Αφού για να αναδειχθούν οι άριστοι κατά την σχολική τους πορεία πρέπει να παρέχονται -υπό όρους αναλογικής ισότητας όπως προεκτέθηκε- σε κάθε παιδί, το οποίο είναι φορέας του δικαιώματος στην Παιδεία, τα ανάλογα μέσα για να καταστεί άριστος, σύμφωνα με τις πραγματικές του δυνατότητες».

    «Αυτές τις αρχές -κατέληξε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας- καλείται να υπηρετήσει και το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας. Για τούτο και τόνισα, ευθύς εξ αρχής, ότι η οργάνωση και λειτουργία του Σχολείου αυτού, όπως και κάθε παρόμοιου Σχολείου, συνιστά στοιχειώδες χρέος για το Κράτος. Καλή δύναμη και καλή επιτυχία, τόσο στους μαθητές όσο και στο διδακτικό προσωπικό, για την αφοσίωση του οποίου στο καθήκον είμαι απολύτως βέβαιος», έκλεισε ευχόμενος ο Πρόεδρος.

    Πολιτική
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk