Ηταν πέρυσι τέτοια εποχή. Οι φορολογούμενοι προσπαθούσαν να συνέλθουν από τη φοροκαταιγίδα που είχαν αντιμετωπίσει στα τέλη του 2016, όταν για άλλη μία φορά η κυβέρνηση υποσχόταν εξορθολογισμό των βαρών και δικαιοσύνη στα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων.
Η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, μετρώντας τις απώλειες για τα δημόσια έσοδα από την κατάθεση πινακίδων που είχε γίνει τον Δεκέμβριο, αλλά και επιχειρώντας προφανώς να κατευνάσει τις αντιδράσεις των φορολογουμένων, είχε σπεύσει να προαναγγείλει την εφαρμογή ενός νέου συστήματος που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων,ώστε«να αρθούν οι αδικίες του τρέχοντος συστήματος».
Η «επεξεργασία» του συστήματος –αλλά και των ιδιοκτητών ΙΧ –συνεχίστηκε και τον περασμένο Ιούνιο, όπου η κυρία Παπανάτσιου έσπευσε να μας ενημερώσει για το θέμα, τονίζοντας ότι το σχέδιο βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας του και πως εντός του καλοκαιριού θα είναι έτοιμο.
Το «έργο» συνεχίστηκε και τον περασμένο Σεπτέμβριο, με τις διαρροές του υπουργείου Οικονομικών να μιλούν για ανατροπές παντού και ότι θα πληρώσουν μικρότερα τέλη όσοι έχουν όχημα άνω των 12 ετών μηδαμινής εμπορικής αξίας, ενώ θα υπάρξουν επιβαρύνσεις σε ΙΧ μικρών μεν κυβικών, αλλά αξίας αρκετών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, που μέχρι τώρα πλήρωναν ελάχιστα ή και καθόλου.
Δεν διαφωνεί κανείς ότι το καλύτερο θα ήταν να είχαν τη δυνατότητα οι Ελληνες να αλλάζουν το αυτοκίνητό τους συχνότερα, όπως και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι. Τα περισσότερα παλαιά αυτοκίνητα ρυπαίνουν καθώς είναι συνήθως κακώς συντηρημένα, άρα και μη ασφαλή.
Ομως, τα νοικοκυριά σήμερα, που δίνουν καθημερινά μάχη για την επιβίωση, το τελευταίο που τους απασχολεί είναι η αντικατάσταση του αυτοκινήτου τους και πολλοί ιδιοκτήτες είχαν πιστέψει τις συνεχείς εξαγγελίες και περίμεναν κάποιες ελαφρύνσεις.
Τελικά όλα αποδείχθηκε ότι ήταν σχέδια επί χάρτου. Τον περασμένο Νοέμβριο, στο υπουργείο Οικονομικών διαπίστωσαν ότι τα νούμερα δεν τους βγαίνουν και μέσω διαρροών και πάλι γνωστοποίησαν ότι καμία αλλαγή δεν θα γίνει στα τέλη κυκλοφορίας.
Για άλλη μία φορά η περιβόητη μεταρρύθμιση αναβλήθηκε και αναμένουμε πλέον τις νέες εξαγγελίες. Μέχρι τότε πάνω από 700.000 πινακίδες θα συνεχίσουν να βρίσκονται «παρκαρισμένες» στις Εφορίες.