Μόνο οκτώ φορείς έχουν προσώρας τις προϋποθέσεις για να μπουν στη ροή της κινητικότητας υπαλλήλων στο δημόσιο τομέα!
Αν και πολλές υπηρεσίες έχουν καταθέσει αιτήματα για κάλυψη κενών θέσεων με μετάταξη ή για προσωρινή κάλυψη θέσεων με απόσπαση, οι περισσότερες θα μείνουν εκτός νυμφώνος. Κι αυτό διότι δεν έχουν ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες που απαιτεί ο νόμος ώστε να μετέχουν στο νέο σύστημα μετακινήσεων και να υποδεχτούν υπαλλήλους σε θέσεις που χρειάζονται.
Έτσι, ενώ τα αιτήματα των φορέων ξεπερνούν τα 1000, τελικά θα εξετασθούν από την Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας περίπου τα 800 των «ώριμων» φορέων για να επικυρωθούν από αυτά όσα, κατά την κρίση της Κεντρικής Επιτροπής Κινητικότητας ορθώς ετέθησαν.
Προϋπόθεση για τη συμμετοχή των φορέων ως υπηρεσιών υποδοχής στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας είναι η έκδοση Οργανισμών κατόπιν αξιολόγησης των δομών τους, όπου απαιτείται και η αντίστοιχη κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, καθώς και η καταχώριση των στοιχείων αυτών μαζί με την κατανομή θέσεων ανά οργανική μονάδα εκ μέρους των φορέων στο ψηφιακό Οργανόγραμμα.
Όμως, κατά την πρώτη εφαρμογή του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (με βάση το νόμο 4440/2016), που ξεκινά με καθυστέρηση, θα μετέχουν μόνο επτά υπουργεία και μια Ανεξάρτητη Αρχή, καθώς, όπως επισημαίνει στο «Βήμα» κορυφαίο στέλεχος από ηγετικό επιτελείο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, «αυτοί είναι οι φορείς που σήμερα είναι εκατό τοις εκατό έτοιμοι, δηλαδή έχουν περιγράμματα και οργανογράμματα».
Πρόκειται για το υπουργείο Τουρισμού, το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, το υπουργείο Υγείας, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, το υπουργείο Δικαιοσύνης, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Οι φορείς αυτοί πληρούν τους όρους της νομοθεσίας για μεταφορά προσωπικού μέσω του νέου συστήματος μετακινήσεων και έχουν καταθέσει στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας περίπου 450 αιτήματα για πλήρωση κενών θέσεων μέσων μετάταξης και 300 αιτήματα για προσωρινή κάλυψη μέσω αποσπάσεων.
Ετησίως τρεις είναι οι κύκλοι για την κινητικότητα : ο πρώτος το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, ο δεύτερος το διάστημα Απριλίου – Μαΐου και ο τρίτος Αυγούστου –Σεπτεμβρίου.
Ο κύκλος μετακινήσεων προσωπικού με το νέο σύστημα κινητικότητας για το 2017 θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί στις 15 Σεπτεμβρίου. Όμως υπήρξαν καθυστερήσεις. Είναι ενδεικτικό ότι σήμερα έχουμε φτάσει στο Νοέμβριο και υπολογίζεται ότι η Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας θα συνεδριάσει γύρω στις 10 του μηνός και, περίπου τρεις ημέρες αργότερα, στις 13 Νοεμβρίου, αναμένεται να έχουν αναρτηθεί σε ψηφιακή πλατφόρμα οι πίνακες με όλες τις θέσεις προς κάλυψη, ώστε στη συνέχεια, οι υπάλληλοι οι οποίοι έχουν τα προσόντα που απαιτούνται, να μπορέσουν υποβάλουν ηλεκτρονικά αιτήσεις για να τις καλύψουν.
Όμως ακριβώς λόγω των καθυστερήσεων, η κινητικότητα του 2017 σχεδόν θα συμπέσει με τον πρώτο ετήσιο κύκλο κινητικότητας για το 2018 που ξεκινά τον Ιανουάριο. Οι εκπρόσωποι των δανειστών, ούτε να ακούσουν δεν ήθελαν, όταν έπεσε στο τραπέζι από στελέχη της Διοίκησης να γίνει μια και καλή τον Ιανουάριο τόσο η διαδικασία για τις μετακινήσεις του 2017 όσο και εκείνη του πρώτου κύκλου του 2018.
Πάντως, και από το επιτελείο της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης κυρίας Ολγας Γεροβασίλη κρίθηκε ότι είναι προτιμότερο να ξεκινήσουν με τους λίγους φορείς που είναι τελείως έτοιμοι ώστε να δουν εν τοις πράγμασι τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν και να εντοπίσουν «τις … παιδικές ασθένειες του συστήματος κινητικότητας» προτού αυξηθεί το πλήθος των φορέων και των αιτημάτων.