Οι ρύποι των Cayenne μπαίνουν στο μικροσκόπιο

Την επέκταση των ελέγχων στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα πολλαπλών χρήσεων (SUV) της Porsche αποφάσισε το υπουργείο Εμπορίου της Γερμανίας για να διαπιστώσει αν ξεπερνούν τα όρια εκπομπής καυσαερίων.

Την επέκταση των ελέγχων στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα πολλαπλών χρήσεων (SUV) της Porsche αποφάσισε το υπουργείο Εμπορίου της Γερμανίας για να διαπιστώσει αν ξεπερνούν τα όρια εκπομπής καυσαερίων. Οι έλεγχοι θα πραγματοποιηθούν έπειτα από έλεγχο καυσαερίων που διενήργησε το γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel» σε μια Porsche Cayenne V6 TDI κατά τον οποίο διαπιστώθηκε ότι το αυτοκίνητο εξέπεμπε ρύπους υψηλότερους από τους επιτρεπόμενους.
Το περιοδικό διευκρίνισε ότι διενήργησε το τεστ καυσαερίων σε συνεργασία με την εταιρεία τεχνικού ελέγχου TUV Nord έπειτα από πληροφορίες που είχε ότι οι Porsche Cayenne εφοδιάζονται με ένα σύστημα «προθέρμανσης λειτουργίας» που έχει ως πραγματικό στόχο όχι το ζέσταμα του κινητήρα αλλά τη «συμμόρφωσή» του με τους κανονισμούς εκπομπής ρύπων. Η Porsche απέρριψε ως «ανυπόστατο» το τεστ του «Spiegel». «Μελετήσαμε τα στοιχεία των μετρήσεων και διαπιστώσαμε ότι οι έλεγχοι δεν είναι πειστικοί» σημειώνει σε ανακοίνωση που εξέδωσε η γερμανική εταιρεία και διαβεβαίωσε ότι τα αυτοκίνητά της δεν παραβιάζουν τα όρια που θέτει η αντιρρυπαντική νομοθεσία. «Η Porsche επίσης σημείωσε ότι οι εκπομπές ρύπων εξαρτώνται από συνθήκες όπως είναι το φορτίο και η ταχύτητα του αυτοκινήτου και επίσης η θερμοκρασία του κινητήρα» αναφέρει το Reuters.
Η Porsche προσθέτει ότι έπειτα από το ρεπορτάζ του «Spiegel» διενήργησε και αυτή ελέγχους σε ένα μοντέλο Cayenne V6 TDI και διαπίστωσε ότι οι εκπομπές νιτρικού οξέος ήταν εντός των ορίων. Το Bloomberg αναφέρει ότι η εταιρεία πρότεινε τη διενέργεια ελέγχων από κοινού με το «Spiegel» αλλά το περιοδικό αρνήθηκε. Το σκάνδαλο παραποίησης των μετρήσεων καυσαερίων από πετρελαιοκίνητα μοντέλα του ομίλου Volkswagen, στον οποίο ανήκει ως γνωστόν και η Porsche, ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015 έπειτα από ελέγχους που πραγματοποίησαν αμερικανικές υπηρεσίες. Ο όμιλος παραδέχθηκε ότι είχε εγκαταστήσει ένα λογισμικό που παραποιούσε τις ενδείξεις εκπομπής ρύπων όταν τα αυτοκίνητα δοκιμάζονταν σε συνθήκες εργαστηρίου. Ο κορυφαίος σε πωλήσεις κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει συμφωνήσει να δαπανήσει 16,5 δισ. δολάρια για να ρυθμίσει αγωγές και εναντίον του αξιώσεις που σχετίζονται με το διαβόητο dieselgate.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk