Οι επιστήμονες ανακάλυψαν στην Τανζανία της Αφρικής απολιθώματα από πατημασιές που έκαναν πρόγονοι του ανθρώπου πριν από 3.66 εκατ. χρόνια και η μελέτη τους αποκαλύπτει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία.

Κυρίαρχο αρσενικό

Η ανακάλυψη έγινε κοντά στην τοποθεσία Λαετόλι, σε απόσταση μόνο 150 μέτρων από εκεί όπου είχαν βρεθεί παρόμοιες απολιθωμένες πατημασιές το 1976. Και στις δύο περιπτώσεις τα αποτυπώματα πιθανότατα δημιουργήθηκαν από μέλη του δίποδου είδους «Αυστραλοπίθηκος αφαρένσις», στο οποίο ανήκε και η διάσημη «Λούσι». Η νέα ανακάλυψη έγινε τυχαία, από ομάδα επιστημόνων , με επικεφαλής τον καθηγητή Τζιόρτζιο Μάντζι του Πανεπιστημίου Σαπιέντσα της Ρώμης, στη διάρκεια ανασκαφών για την κατασκευή μουσείου.

Οι νέες πατημασιές μάλλον προέρχονται από ένα αρσενικό, τρία θηλυκά και ένα παιδί οι οποίοι όπως φαίνεται μετακινούνταν όλοι μαζί. Το αρσενικό πήρε το παρατσούκλι «Τσούι» και οι πατημασιές του είναι οι μεγαλύτερες από όποια άλλη έχει βρεθεί. Παραπέμπουν σε άτομο βάρους 48 κιλών και ύψους περίπου 1,65 μέτρων, τον ψηλότερο Αυστραλοπίθηκο μέχρι σήμερα. Οι τέσσερις ενήλικοι και το παιδί περπατούσαν πάνω πάνω σε βρεγμένη ηφαιστειακή στάχτη, η οποία στη συνέχεια στερεοποιήθηκε. Οι ερευνητές δημοσίευσαν τα ευρήματα τους στην επιθεώρηση «eLife» και εκτιμούν ότι τα αρσενικά διέθεταν πολλές συζύγους και όλη η… φαμίλια κινούνταν μαζί.