Με μια κίνηση που βρίθει συμβολισμών –για την εξέλιξη, τις επιδόσεις και το μέλλον του κόσμου –η Nissan επέλεξε το δημοφιλέστερο αθλητικό γεγονός στον πλανήτη, τους Ολυμπιακούς Αγώνες, για να επαναφέρει στο προσκήνιο τo ΒladeGlider με τη μορφή ενός πλήρως λειτουργικού πρωτότυπου που απέχει… μια απόφαση από τη γραμμή παραγωγής και τις εκθέσεις της εταιρείας.
Τα δύο οχήματα που βρίσκονται στο Ολυμπιακό Πάρκο του Ρίο ντε Τζανέιρο από τις αρχές Αυγούστου βασίστηκαν στο στατικό πρωτότυπο που είχε παρουσιαστεί στο Tokyo Motor Show το 2013 αλλά υπερβαίνουν την ιδέα ενός οχήματος που απλώς εντυπωσιάζει με την αισθητική του.
Σε φιλοσοφικό επίπεδο το BladeGlider αποτελεί για τη Nissan την επιτομή της ευφυούς κινητικότητας, ένα απτό δείγμα μιας κατηγορίας συναρπαστικών αυτοκινήτων που επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο που οδηγούνται, κινούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία.
Στην πράξη αποτελεί τον συγκερασμό δύο φαινομενικά διαφορετικών κόσμων: αυτού της σπορ αυτοκίνησης και εκείνου της ηλεκτροκίνησης.
Στον πρώτο τα διαχρονικά δείγματα γραφής της Nissan, από τα μοντέλα Z ως το καταπληκτικό GT-R, ήταν και παραμένουν εξαιρετικά για την εποχή τους. Στον δεύτερο, η αποδοχή και οι ικανότητες του Leaf σε συνδυασμό με τη σταδιακή ανάπτυξη μιας ολόκληρης γκάμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκαλούν τη διεύρυνση των οριζόντων της ιαπωνικής φίρμας.
Για την επίτευξη του στόχου της η Nissan συνεργάστηκε με τη βρετανική Williams Advanced Engineering που υλοποιεί υποδειγματικά αυτό που υποδηλώνει ο τίτλος της: φτάνει στα όριά της οποιαδήποτε ιδέα κι αν της δώσεις και μετά τα ξεπερνά.
Πριν από αυτό οι Ιάπωνες έδωσαν στους σχεδιαστές την ελευθερία να δημιουργήσουν ένα αντισυμβατικό ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο και εκείνοι απαλλαγμένοι από τους περιορισμούς που επιβάλλει η χρήση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης σχεδίασαν ένα τετράτροχο με μήκος 4,30, πλάτος 1,85 και ύψος 1,30 μέτρα.
Το μεταξόνιο έχει μήκος 2,80 μέτρα ώστε να υπάρξει χώρος για τη συστοιχία των πέντε συσσωρευτών λιθίου ιόντων 220 kW, αλλά το μυστικό της ριζοσπαστικής εμφάνισης κρύβεται σε δύο άλλα σημεία: στις πόρτες που ανοίγουν προς τα πίσω και επάνω και στα διαφορετικά μετατρόχια, πιο στενό εμπρός και πιο φαρδύ πίσω. Αυτή η επιλογή εξασφαλίζει κατά τη Nissan καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και σταθερότητα στον χειρισμό, ενώ δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την τοποθέτηση δύο ηλεκτροκινητήρων –ένας σε κάθε πίσω τροχό –απόδοσης 268 ίππων και 707 Nm ροπής.
Το τελευταίο μέγεθος είναι θηριώδες, αλλά οι εμπνευστές της ιδέας φρόντισαν ώστε το σύστημα μετάδοσης της κίνησης να διαθέτει κατανεμητή ροπής ελέγχοντας το ποσοστό που φτάνει σε καθέναν από τους πίσω τροχούς, ενώ για περισσότερη οδηγική απόλαυση το σύστημα διαθέτει τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις: Off, Agile και Drift mode.
Η μέγιστη ταχύτητα του BladeGlider υπερβαίνει τα 190 χλμ./ώρα, με τη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση (0-100 χλμ./ώρα) να απαιτεί λιγότερα από 5 δευτερόλεπτα, αν και το βάρος του φτάνει τα 1.300 κιλά.
Οσο για το εσωτερικό του, η επιλογή τριθέσιας διάταξης εξασφαλίζει περισσότερη πρακτικότητα από τα τυπικά διθέσια ή τετραθέσια σπορ μοντέλα.

Roel de Vries
Αντιπρόεδρος και επικεφαλής Marketing της Nissan Motor Co.
«Το BladeGlider επιβεβαιώνει την κατεύθυνση που έχουμε ως εταιρεία στους τομείς της σχεδίασης, της τεχνολογίας και της συναρπαστικής οδικής συμπεριφοράς. Αποτελεί μια ξεκάθαρη δήλωση για το τι μπορούμε να προσφέρουμε στην εξέλιξη της αυτοκίνησης, όπως συνέβη με το ηλεκτροκίνητο Leaf, που εξελίχθηκε σε best-seller, αλλά και με το IDS, που άνοιξε τον δρόμο για την αυτόνομη οδήγηση στα μοντέλα της Nissan.

Η απόσταση που χωρίζει το BladeGlider από τη γραμμή παραγωγής είναι πολύ μικρή. Είναι ένα απόλυτα λειτουργικό πρωτότυπο και εμείς γνωρίζουμε τις απαντήσεις στις λεπτομέρειες που απαιτεί η μαζική κατασκευή του. Το γεγονός ότι προχωρήσαμε στην εξέλιξή του καταδεικνύει τον ρόλο που του επιφυλάσσουμε και τη σημασία του για τα μελλοντικά σπορ μοντέλα μας.
Ως αυτοκίνητο απευθύνεται στις νεότερες ηλικιακά γενιές που αναζητούν μια διαφορετική οδηγική εμπειρία και αντιλαμβάνονται τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων. Για να αντιληφθείτε τις δυνατότητές του, σκεφθείτε τα σπορ αυτοκίνητα που έχουμε δημιουργήσει στο παρελθόν και συνυπολογίστε τον παράγοντα ηλεκτροκίνηση».

Ο ρόλος της Williams Advanced Engineering
Η φιλοδοξία της Nissan να βρεθεί στην κορυφή μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που κατασκευάζουν ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα την οδήγησε στην απόφαση να επιλέξει ως στρατηγικό συνεργάτη τη βρετανική εταιρεία. Αν και επιχειρηματικά ανεξάρτητη από την ομάδα Williams F1, η Williams Advanced Engineering παράγει τεχνολογία αντίστοιχη της F1 για τους πελάτες της, με τεράστια εξειδίκευση στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.

Στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστηκαν τα δύο BladeGlider που ταξίδεψαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο, εκείνη πραγματοποίησε τις αρχικές δοκιμές επιδόσεων και εξέλιξε το ηλεκτρικό σύνολο δίνοντας έμφαση όχι μόνο στην απόδοσή του αλλά και στη βελτιστοποίηση του τρόπου κατανομής της ροπής.

Παράλληλα συμμετείχε στην εξέλιξη των δυναμικών χαρακτηριστικών, του πλαισίου και της αεροδυναμικής του οχήματος. Ο ρόλος της θεωρείται καθοριστικός όχι μόνο για την επιτυχία του ιαπωνικού σχεδίου αλλά και για την επιτάχυνση της διαδικασίας μετάβασης από το στάδιο του πρωτοτύπου σε εκείνο του μοντέλου παραγωγής.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ