Τα ελληνικά superyachts

Μεγιστάνες του πλούτου, γαλαζοαίματοι, σταρ, ηθοποιοί, τραγουδιστές, προσωπικότητες του διεθνούς τζετ σετ παρελαύνουν κάθε καλοκαίρι από τα καταστρώματά τους.

Μεγιστάνες του πλούτου, γαλαζοαίματοι, σταρ, ηθοποιοί, τραγουδιστές, προσωπικότητες του διεθνούς τζετ σετ παρελαύνουν κάθε καλοκαίρι από τα καταστρώματά τους. Οι ανέσεις των superyachts ξεπερνούν κάθε φαντασία, με τους σχεδιαστές τους κάθε χρόνο να ανταγωνίζονται για το ποιος θα σχεδιάσει το πιο σύγχρονο. Και οι απαιτήσεις αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, με τις εταιρείες να μπορούν να κατασκευάσουν ακόμη και playrooms με τεχνητό χιόνι, ώστε οι επιβάτες τους να παίζουν χιονοπόλεμο ενώ αυτά αρμενίζουν στις Μπαχάμες. Με μήκος 180 μέτρα, το superyacht «Αzzam» είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο αυτή τη στιγμή, μια παραγγελία του προέδρου των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων Χαλίφα μπιν Ζαγέντ αλ Ναχγιάν. Αν θα ταξιδέψει αυτό το καλοκαίρι στα ελληνικά νησιά, δεν το γνωρίζουμε. Το ΒΗΜΑgazino, ωστόσο, εξερευνά τις ιστορίες έξι εντυπωσιακών yachts που κρύβουν και ελληνικό ενδιαφέρον.
«Guilty»



Mε μήκος 35,30 μέτρα, το «Guilty» του επιχειρηματία και συλλέκτη Δάκη Ιωάννου αποτελεί ένα πλωτό έργο τέχνης για το οποίο συνέπραξαν ο σουπερστάρ της σύγχρονης τέχνης Τζεφ Κουνς και η ιταλίδα σχεδιάστρια yachts Iβάνα Πορφίρι. Η εξωτερική όψη του μπορεί να παραπέμπει στους ποπ πίνακες του Ρόι Λίχτενσταϊν, η έμπνευση, όμως, για τη δημιουργία του υπήρξε, σύμφωνα με τον Κουνς, το καμουφλάζ των σκαφών του Βασιλικού Ναυτικού της Βρετανίας κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το οποίο έμεινε γνωστό ως «razzle dazzle». Στην κορυφή το έργο ολοκληρώνεται με μια εικόνα του Ιγκι Ποπ.
Στο εσωτερικό η πολυχρωμία εγκαταλείπεται, με τους τοίχους και την οροφή να είναι κατάλευκοι, ενώ από τα τεράστια παράθυρα μπαίνει άπλετο φυσικό φως. Σύμφωνα με το περιοδικό «Forbes», όταν κινείσαι στους χώρους του είναι σαν να περπατάς σε ένα σετ ταινίας επιστημονικής φαντασίας, με την κεντρική σκάλα να αλλάζει χρώματα από το έντονο ροζ βιολετί, στο ψυχρό μπλε και το ζεστό κίτρινο. Tις καμπίνες του «Guilty» κοσμούν ξεχωριστά έργα τέχνης, προερχόμενα από την τεράστια προσωπική συλλογή του Δάκη Ιωάννου. Το masteroom, με θέα 180°, διαθέτει ιδιωτική ταράτσα, ενώ πάνω από το κρεβάτι υπάρχει η νέον επιγραφή «Feelings» του διάσημου καλλιτέχνη και μουσικού Μάρτιν Κριντ. H αξία του «Guilty» δεν είναι γνωστή. Αλλωστε τέτοια πράγματα δεν φαίνεται να απασχολούν τον Δάκη Ιωάννου. «Τιμή; Δεν ενδιαφέρομαι για αυτό. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι η καλλιτεχνική αξία, το μόνο πράγμα, δηλαδή, που δεν μπορεί να προσθέσει ή να αφαιρέσει ένας έμπορος. Μακροπρόθεσμα, ο χρόνος είναι ο τελικός κριτής».
«Alexander»



Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, ο Γιάννης Λάτσης προχώρησε στην αγορά του «Regina Maris», ενός επιβατηγού πλοίου. Το μετονόμασε σε «Αlexander» και με εκτεταμένες εργασίες που κράτησαν δύο χρόνια το μετέτρεψε σε μία από τις πιο εντυπωσιακές θαλαμηγούς του πλανήτη. Το «Alexander», μήκους 122 μέτρων, μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 80 άτομα και βρίσκεται στην 20ή θέση στη λίστα με τα 100 μεγαλύτερα yachts του κόσμου. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα www.superyachts.com βρίσκεται ακόμη στην ιδιοκτησία της οικογένειας Λάτση, αν και έχει τεθεί προς πώληση. Πρόκειται για ένα πλωτό ανάκτορο με το πλήρωμά του να ανέρχεται σε 60 άτομα. Διαθέτει ντίσκο, αίθουσα κινηματογράφου 27 θέσεων, εξωτερική πισίνα, γυμναστήριο, μία μικρή εξοπλισμένη νοσοκομειακή μονάδα και ελικοδρόμιο. Στους χώρους του έχει φιλοξενήσει πλήθος διάσημων προσωπικοτήτων: από την πριγκίπισσα Νταϊάνα και τον Κάρολο μέχρι τον Μιχαήλ Γκορμπατσόφ και τη σύζυγό του Ραΐσα, και από την οικογένεια Μπους μέχρι τον Μάρλον Μπράντο.
«Rio Rita»



Το μήκους 56 μέτρων «Rio Rita», λιγότερο εντυπωσιακό από το «Alexander», ανήκει και αυτό στην οικογένεια Λάτση. Ναυπηγήθηκε το 1984 από τη Feadship στην Ολλανδία. Το 2006 η εταιρεία AMELS προχώρησε σε εκτεταμένες εργασίες εκσυγχρονίζοντάς το, ώστε να παρέχει στους «επιβάτες ευκολότερη πρόσβαση στο νερό και στη στεριά». Mπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 10 επισκέπτες και το πλήρωμά του ανέρχεται σε 12 άτομα. Από τους πολυτελείς χώρους του έχει παρελάσει πλήθος προσωπικοτήτων του διεθνούς τζετ σετ. Ιδιαίτερα χαρακτηριστική είναι η φωτογραφία της Ούμα Θέρμαν να αποβιβάζεται από το «Rio Rita» κρατώντας τα παπούτσια της κατά τη διάρκεια του 68ου Φεστιβάλ Καννών, τον Μάιο του 2015.
«Atlantis II»



To εντυπωσιακό «Atlantis II», σύμφωνα με την ιστοσελίδα www.superyachtfan.com, ναυπηγήθηκε το 1981 με εντολή του Σταύρου Νιάρχου, στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία ίδρυσε ο ίδιος το 1956 – το 1985 περιήλθαν στο Δημόσιο. Το «Atlantis II» αποτελούσε μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου που περιελάμβανε τη ναυπήγηση τριών αδελφών πλοίων: πρώτο ήταν το «Atlantis I» που ναυπηγήθηκε το 1973 – σήμερα ονομάζεται «Issham Al Baher» και φαίνεται να ανήκει στη βασιλική οικογένεια της Σαουδικής Αραβίας -, το δεύτερο ήταν το «Atlantis II» και το τρίτο δεν ολοκληρώθηκε τελικά ποτέ.
Το «Atlantis II», με μήκος 115,82 μέτρα, βρίσκεται στην 23η θέση στη λίστα της ιστοσελίδας www.superyachts.com με τα 100 μεγαλύτερα yachtς. Μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 26 άτομα και το πλήρωμά του ανέρχεται σε 17 άτομα. Λέγεται ότι ήταν το αγαπημένο του Σταύρου Νιάρχου, φιλοξενώντας στους τοίχους του έργα από τη σπάνια συλλογή τέχνης της οικογένειας – ο Σταύρος Νιάρχος είχε φωτογραφηθεί στο σαλόνι του με φόντο τους αγαπημένους του πίνακες.

Σήμερα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα www.superyachtfan.com, σπάνια αφήνει το αγκυροβόλιό του στο Μονακό.

«DRAD»



Η ιστοσελίδα www.superyachtfan.com αναφέρει ότι το «DRAD» ανήκει στον εφοπλιστή Γιάννη Κούστα. Σύμφωνα, μάλιστα, με παλαιότερα δημοσιεύματα, η αρχική ονομασία του ήταν «Aifos», αποτελώντας αναγραμματισμό του ονόματος «Σοφία» από την περίοδο που εκείνος ήταν παντρεμένος με τη Σοφία Κούστα. Μετά τον χωρισμό τους, το όνομα του σκάφους άλλαξε σε «DRAD», ένα ακρωνύμιο που προέκυψε από τα αρχικά των ονομάτων των τεσσάρων παιδιών του εφοπλιστή. Αν και δεν ξεπερνά τα 50 μέτρα – για την ακρίβεια, έχει μήκος 49,78 μέτρα – είναι ένα σκάφος που εντυπωσιάζει με τις μοντέρνες γραμμές του. Ναυπηγήθηκε το 2011 από το Cbi Navi του ιταλικού οίκου Fipa Group, ενώ την αρχιτεκτονική επιμέλεια όσο και την εσωτερική διακόσμηση ανέλαβε το Studio Vafiadis.
«Maltese Falcon»



Λέγεται ότι η Ελενα Αμβροσιάδου, η ελληνίδα βασίλισσα των hedge funds, για πρώτη φορά αντίκρισε το «Maltese Falcon» να διασχίζει τα νερά της Δήλου. Ηταν έρωτας με την πρώτη ματιά και, σύμφωνα με το περιοδικό «Forbes», προχώρησε στην αγορά του το 2009 καταβάλλοντας το ποσό των 100 εκατ. δολαρίων. Με μήκος 88 μέτρα, δεν αποτελεί απλώς ένα superyacht, αλλά ένα από τα πιο εντυπωσιακά ιστιοφόρα σκάφη του κόσμου. Τα τρία κατάρτια του φθάνουν σε ύψος 58 μέτρων και φιλοξενούν συνολικά 15 τετράγωνα πανιά, τα οποία μπορούν να ανοιχτούν και να μαζευτούν με το πάτημα μόλις ενός κουμπιού.

Δεν είναι τυχαίο ότι το 2013 κέρδισε στο πλαίσιο του Μonaco Yacht Show το Baccarat SuperYacht World Trophy, ως το καλύτερο superyacht που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Το πρόγραμμα, βέβαια, της Ελενας Αμβροσιάδου είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και γι’ αυτό το «Maltese Falcon» προσφέρεται τους περισσότερους μήνες του χρόνου για ενοικίαση – σύμφωνα, μάλιστα, με δημοσίευμα του 2012, του περιοδικού «Forbes», προς 540.000 δολάρια την εβδομάδα. Μπορεί να φιλοξενήσει 12 άτομα, ενώ το προσωπικό του ανέρχεται σε 17. Οι επιβαίνοντες μπορούν να κινηθούν σε μια επιφάνεια περίπου 1.022 τ.μ. Στα highlights περιλαμβάνεται η κυκλική σκάλα που ενώνει τα τρία καταστρώματα του πλοίου, ενώ τα τεράστια πανιά του χρησιμοποιούνται για ξεχωριστές κινηματογραφικές προβολές, αποτελώντας μια τεράστια «πλωτή οθόνη».

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 31 Ιουλίου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk