Η τελευταία δεκαετία ήταν μια από τις πιο ενδιαφέρουσες στην ιστορία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Πέρα από την οικονομική κρίση και τις επιπτώσεις της στα αριθμητικά μεγέθη, υπήρξαν επιχειρηματικές συμφωνίες που άλλαξαν τις ισορροπίες για συγκεκριμένες μάρκες δημιουργώντας για κάποιες από αυτές μια νέα δυναμική ανάπτυξης. Ανάμεσά τους βρίσκεται πλέον και η Skoda, μετά την ανάθεση της αποκλειστικής εισαγωγής των μοντέλων της από τον όμιλο VW στην Kosmocar.
Μια συμφωνία που υπό προϋποθέσεις -αν για παράδειγμα το επόμενο deal στον χώρο δεν ολοκληρωθεί μέσα το 2016 –θα αποτελέσει την επιχειρηματική είδηση της χρονιάς για τον κλάδο.
Η επιλογή της Kosmocar ήταν αναμενόμενη. Ο γερμανικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών συνεργάζεται μαζί της εδώ και 46 χρόνια, από το 1970 όταν της ανατέθηκε η εισαγωγή της VW. Ακολούθησαν το 1972 η Audi, το 2006 η Bentley, το 2007 η Bugatti και το 2012 η Ducati, ενώ το 2008 τής δόθηκε ο ρόλος του επίσημου επισκευαστή Lamborghini. Φίρμες πολύ πιο λαμπερές από τη Skoda.
Θυμηθείτε ωστόσο ότι τη λάμψη –και –στην αυτοκινητοβιομηχανία την εξασφαλίζουν τα προϊόντα και τα πρόσωπα που χαράζουν και εφαρμόζουν τις στρατηγικές.
Η γκάμα των αυτοκινήτων της ανανεώνεται και διευρύνεται σε νέες κατηγορίες. Τον Οκτώβριο θα λανσαριστεί το νέο Superb. Το 2017 θα δούμε το μεγαλύτερο SUV στην ιστορία της εταιρείας με τα διακριτικά Kodiaq και μια σειρά αισθητικών ανανεώσεων: Octavia, Citigo, Rapid και Rapid Spaceback θα μπουν ξανά στην αγορά διεκδικώντας μεγαλύτερα μερίδια πωλήσεων. Στο τέλος της επόμενης χρονιάς θα δούμε περισσότερα νέα μοντέλα, ανάμεσά τους και ένα ακόμη μικρότερο SUV μετά το Kodiaq και το Yeti.
Σε ό,τι αφορά τα πρόσωπα που καλούνται να επαναφέρουν τη Skoda στο προσκήνιο, η επιλογή του κ. Ανδρέα Χαλμπέ στη θέση του διευθυντή Πωλήσεων από την ηγεσία της Kosmocar δημιουργεί τα εχέγγυα για την πορεία προς την επιτυχία.
Μένει να δούμε πως η φίρμα με τα νέα της μοντέλα και την τεχνολογία που διαθέτει θα προσδιορίσει τη θέση της ανάμεσα στις υπόλοιπες του ομίλου VW, στην Ελλάδα και στον υπόλοιπο κόσμο.
Η άσκηση δεν θα είναι εύκολη, ειδικά σε αγορές όπως η ελληνική όπου μετρούν πολύ τόσο η εικόνα του προϊόντος και η αύρα του σήματος που φέρει το αυτοκίνητο όσο και η τιμή πώλησης. Αναμφίβολα όχι με τον ίδιο τρόπο για όλους αλλά σίγουρα μετρούν. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε, για παράδειγμα, πώς θα μετακινηθούν οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ Skoda και VW –καθώς η Audi απευθύνεται σε πολύ διαφορετικό / αφοσιωμένο κοινό.
Και εδώ θα παίξει σημαντικό ρόλο η προσωπικότητα των ανθρώπων που λαμβάνουν τις αποφάσεις. Οπως παντού άλλωστε.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ