Οι μύθοι για το τι θέλει και τι μπορεί να κάνει η Porsche στο πεδίο των «οικογενειακών» αυτοκινήτων έχουν προ πολλού καταρριφθεί. Την αρχική αμφισβήτηση για τη σκοπιμότητα ύπαρξης της Cayenne και της Panamera ακολούθησε ο θαυμασμός για τον τρόπο που κυρίως η δεύτερη βγάζει την οδηγική φιλοσοφία της φίρμας στον δρόμο.
Με αυτό ως κεκτημένο η δεύτερη γενιά Panamera που παρουσιάστηκε στο Βερολίνο δημιουργεί αίσθηση με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο του ομίλου VW που βασίζεται στη νέα, εξελιγμένη από την Porsche, πλατφόρμα MSB και επιτρέπει την τοποθέτηση του κινητήρα στον διαμήκη άξονα σε συνδυασμό με τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Αυτή η αρχιτεκτονική θα αξιοποιηθεί αργότερα και σε μοντέλα της Bentley και της Audi.
Ταυτόχρονα η MSB έδωσε στους σχεδιαστές την ευκαιρία να λειτουργήσουν πιο ελεύθερα, καθώς το αυξημένο κατά 3 εκατοστά μεταξόνιο και η τοποθέτηση των μπροστινών τροχών ακόμη πιο μπροστά διαφοροποίησαν τις αναλογίες. Παρά την αύξηση του συνολικού ύψους, το πίσω τμήμα της Panamera έχει χαμηλώσει κατά δύο εκατοστά, με τους επιβάτες στα πίσω καθίσματα να κάθονται πιο κοντά στον πίσω άξονα «απολαμβάνοντας περισσότερο την αίσθηση ενός αυθεντικού GT στον δρόμο», σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού της Porsche και του ομίλου VW Michael Mauer.
Η διατήρηση του γνώριμου fastback σχήματος αποτέλεσε προφανή επιλογή για τους Γερμανούς, όχι μόνο γιατί έτσι εξασφαλίζεται η συνάφεια με την 911 Carerra αλλά διότι δημιουργείται χώρος για νέες εκδόσεις αμαξώματος –για παράδειγμα, μια Shooting Brake –με τα διακριτικά Panamera.
Η συζήτηση περί σχεδίασης σταματά εδώ, αν και ο M. Mauer υποστηρίζει ότι «ποτέ η τεχνολογία δεν θα σκιάσει τα αισθητικά στοιχεία ενός αυτοκινήτου μας –δεν πρόκειται να το επιτρέψω αυτό».
Θα πρέπει ωστόσο να γνωρίζετε ότι η τεχνολογία κυριαρχεί στην Panamera. Η πλατφόρμα εξελίχθηκε από την αρχή ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει συμβατικές, υβριδικές και αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Η νέα σειρά κινητήρων περιλαμβάνει ένα V6 twin-turbo μοτέρ βενζίνης 2,9 λίτρων / 440 ίππων, ένα twin-turbo V8 μοτέρ 4,0 λίτρων / 550 ίππων και έναν V8 κινητήρα diesel 422 ίππων. Το καινούργιο αυτόματο PDK κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ ταχυτήτων αποτελεί προϊόν κοινής εξέλιξης της Porsche με την ZF. Η αερανάρτηση έχει πλέον νέα γεωμετρία, ενώ υπάρχει και σύστημα τετραδιεύθυνσης. Εντελώς νέο στην Panamera είναι και το InnoDrive που χρησιμοποιεί δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για να ρυθμίσει την απόδοση του κινητήρα, του κιβωτίου και των φρένων για τα επόμενα τρία χιλιόμετρα της διαδρομής, όταν ο οδηγός επιλέγει το Adaptive Cruise Control. Ταυτόχρονα υπάρχει σύστημα νυχτερινής όρασης, ενώ το εξελιγμένο σύστημα infotainment συνδυάζεται με δύο οθόνες επτά ιντσών και μια οθόνη αφής 12,3 ιντσών στην κεντρική κονσόλα.
Σε επίπεδο επιδόσεων η Panamera Turbo έχει ήδη σημειώσει χρόνο 7 λεπτών και 38 δευτερολέπτων στον γύρο του Nurburgring –την απαιτητικότερη διαδρομή εξέλιξης αυτοκινήτων στην Ευρώπη –κάνοντας τη δική της «δήλωση» στο παιχνίδι του ανταγωνισμού, τον οποίο θα συναντήσει επισήμως στην έκθεση της γαλλικής πρωτεύουσας τον ερχόμενο Οκτώβριο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ