• Αναζήτηση
  • Ερχονται οι ντομάτες μακράς διαρκείας

Οι ντομάτες βρίσκεται καθημερινά στην διατροφή εκατοντάδων εκ. ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Ένα από τα μειονεκτήματα της είναι ότι δεν διατηρείται φρέσκια και… σφριγηλή για ικανό χρονικό διάστημα και γρήγορα αρχίζει να μαλακώνει και να αλλοιώνεται η γεύση της.

Ομάδα βιολόγων του Πανεπιστημίου Royal Holloway και της Σχολής Βιοεπιστημών του Πανεπιστημίου του Νότινγκχαμ εντόπισαν ένα γονίδιο που κωδικοποιεί ένα ένζυμο το οποίο παίζει κρίσιμο ρόλο στην υφή της τομάτας και ειδικότερα στη διαδικασία που την κάνει πιο μαλακή. Οι ερευνητές ευελπιστούν ότι η απενεργοποίηση του γονιδίου θα οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων ποικιλιών που θα διατηρούν την φρεσκάδα τους για μεγαλύτερο διάστημα ενώ επίσης θα έχουν καλύτερη γεύση από τις υπάρχουσες ποικιλίες. Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η γενετική αυτή τροποποίηση δεν θα επηρεάζει την διαδικασία ωρίμανσης της ντομάτας αλλά μόνο το πόσο σφιχτή και νόστιμη θα είναι. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Nature Biotechnology».

One Channel