Οι συναλλαγές του 21ου αιώνα

Παραφορτωμένες τσάντες, ατελείωτος ποδαρόδρομος και η καθιερωμένη μάχη της κρεμάστρας για να αποκτήσετε εκείνο το σακάκι στο σωστό νούμερο και χρώμα.

Οnline shopping


Παραφορτωμένες τσάντες, ατελείωτος ποδαρόδρομος και η καθιερωμένη μάχη της κρεμάστρας για να αποκτήσετε εκείνο το σακάκι στο σωστό νούμερο και χρώμα. Δικαιολογημένα όλα αυτά να σας φαίνονται περιττός κόπος αν έχετε ήδη μπει στη νέα εποχή του οnline shopping. Η τεράστια εξοικονόμηση χρόνου είναι μόνο μία παράμετρος, καθώς οι αγορές μέσω Διαδικτύου δίνουν στον καταναλωτή τη δυνατότητα της έρευνας αγοράς και του εντοπισμού καλύτερων προσφορών, οδηγώντας τον τελικά σε έναν πιο ορθολογικό προγραμματισμό των αγορών του, πάντα με απόλυτη ασφάλεια. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται στο Διαδίκτυο για τις αγορές τους, οι οποίες περιλαμβάνουν από ρούχα, παπούτσια και καλλυντικά, μέχρι ηλεκτρονικές συσκευές και είδη καθημερινής χρήσης, φαρμακευτικά προϊόντα, καθώς και εισιτήρια θεάτρου και σινεμά, εισιτήρια για ταξίδια, υπηρεσίες και ό,τι άλλο φανταστεί κανείς. Μολονότι το ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού που πραγματοποιεί online αγορές υπολογίζεται γύρω στο 30%, η ετήσια έρευνα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο B2C που πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κατέγραψε ουσιαστική ανάπτυξη το 2015 και θετικές προοπτικές για το 2016. Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι για το 25% των online αγοραστών οι αγορές μέσω Internet αντιπροσωπεύουν την πλειονότητα (πάνω από το 50%) των συνολικών αγορών τους, ενώ το 2014 αυτό συνέβαινε μόνο για το 9%. Επιπλέον, η μέση αξία των online αγορών ανά καταναλωτή αυξήθηκε κατά 10% σε σχέση με το 2014. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, τα βασικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών καταστημάτων που φαίνεται να επηρεάζουν θετικά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, μετατρέποντάς τους σε πελάτες, είναι ο ασφαλής τρόπος πληρωμής από γνωστό φορέα (46%), οι χαμηλές τιμές και προσφορές (42%), το εύχρηστο και γρήγορο στην πλοήγηση σάιτ (37%), οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (35%) και οι καλές κριτικές σε σάιτ/μπλογκ (32%). Μάλιστα, το 43% υποστηρίζει πως οι online αγορές θα αυξηθούν το 2016 σε σύγκριση με το 2015 και μόλις το 19% δηλώνει το αντίθετο.
Ε-Βanking


H απλοποίηση των τραπεζικών συναλλαγών μέσω Ιnternet Βanking τα τελευταία χρόνια πραγματικά έχει αλλάξει την καθημερινότητά μας. Ειδικά μάλιστα μετά την επιβολή των capital controls, η ηλεκτρονική τραπεζική αποτελεί έναν καθημερινό σύμμαχο, με πολλούς Ελληνες να ανακαλύπτουν έναν νέο, μαγικό κόσμο που τους επιτρέπει να διαχειρίζονται τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους και τις κάρτες τους από την οθόνη του υπολογιστή τους, του tablet τους και – γιατί όχι; – ακόμη και του κινητού τους, σε οποιοδήποτε σημείο και αν βρίσκονται, αρκεί να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Τα συστήματα Ιnternet Βanking που προσφέρονται από τις ελληνικές τράπεζες είναι απολύτως ασφαλή και φιλικά προς τον χρήστη. Ετσι, από την άνεση του σπιτιού σας, χωρίς να περιμένετε σε ενοχλητικές ουρές πίσω από τα γκισέ των ταμείων, μπορείτε, μεταξύ άλλων, να πληρώσετε τους λογαριασμούς σας, να κάνετε μεταφορές χρημάτων, πληρωμές προς το Δημόσιο, να ελέγχετε ανά πάσα στιγμή την κίνηση των λογαριασμών σας, να αποπληρώσετε τη δόση του δανείου και της κάρτας σας, να μεταφέρετε χρήματα σε δικούς σας λογαριασμούς ή σε λογαριασμούς τρίτων, να κάνετε ηλεκτρονικές αιτήσεις προς την τράπεζα για προϊόντα και υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν και πολλά ακόμη. Στα συν θα πρέπει να προσθέσουμε τη δυνατότητα ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο με ηλεκτρονικό μήνυμα ή SMS για τραπεζικές συναλλαγές που σας αφορούν, αλλά και τη δυνατότητα να ορίζετε πάγιες ή και περιοδικές εντολές πληρωμών, να προγραμματίζετε την ακριβή ημέρα πληρωμής των λογαριασμών σας και να τους εξοφλείτε ακόμη και αφότου έχουν λήξει, καθώς και να εκδίδετε virtual προπληρωμένες κάρτες. Την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να περιμένετε στην ουρά για το ταμείο, αναλογιστείτε ότι η ίδια συναλλαγή θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί στο 1/10 του χρόνου με άνεση, ασφάλεια, αξιοπιστία και προπαντός με ταχύτητα. Η ηλεκτρονική τραπεζική δεν είναι σπαζοκεφαλιά, αλλά πολύτιμο εργαλείο στο χέρι σας.
To τέλος των μετρητών


«Πόσα μετρητά κρατάς επάνω σου; Θα σου φθάσουν;». Η ερώτηση αυτή πλέον μοιάζει περιττή και παρωχημένη. Ο ψυχαναγκασμός του γεμάτου με χαρτονομίσματα πορτοφολιού ανήκει σε περασμένες εποχές. Το μόνο που χρειάζεται να έχει κανείς αυτή τη στιγμή μέσα στο πορτοφόλι ή στην τσέπη του είναι μια πλαστική κάρτα. Πράγματι, η κίνηση των χαρτονομισμάτων υποχωρεί, ενώ οι πλαστικές κάρτες κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Και ενώ πριν από λίγο καιρό μπορεί να έμοιαζε ταμπού στην Ελλάδα να πληρώσεις το ποτό σου στο μπαρ με κάρτα, σήμερα φαντάζει απολύτως φυσιολογικό. Για την αλλαγή αυτής της στάσης στην ελληνική κοινωνία – μόλις το 6% των πληρωμών γίνονταν εδώ με πλαστικές κάρτες, με τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ενωση να ξεπερνά το 24% – σημαντικό ρόλο έπαιξε η επιβολή των capital controls, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι τιμολογιακές πολιτικές προμηθειών που εφαρμόζουν στο πλαστικό χρήμα οι ελληνικές τράπεζες θεωρούνται από τις πλέον ανταγωνιστικές στην Ευρώπη. Και οι τρεις κατηγορίες καρτών (πιστωτικές, χρεωστικές ή προπληρωμένες) προσφέρουν εξοικονόμηση χρόνου και επιπλέον ευελιξία στις διαδικτυακές αγορές.
Συγκεκριμένα, οι χρεωστικές συνδέονται με τον τραπεζικό λογαριασμό του κατόχου. Τουτέστιν, όποια συναλλαγή εκτελείται χρεώνεται στον τραπεζικό λογαριασμό, με το ποσό να αφαιρείται σε πραγματικό χρόνο. Με την πιστωτική κάρτα μπορούν να πραγματοποιηθούν συναλλαγές μέχρι το όριο που ορίζει η σύμβαση με την τράπεζα (στα πλεονεκτήματα συγκαταλέγονται η δυνατότητα αγορών με άτοκες δόσεις και η συμμετοχή σε προγράμματα επιβράβευσης), ενώ κάθε μήνα ο κάτοχος λαμβάνει αναλυτικό λογαριασμό με τις κινήσεις του, τις χρεώσεις του, το τρέχον και το διαθέσιμο υπόλοιπο. Σε περίπτωση μη ολικής ή μη έγκαιρης εξόφλησης, ο ιδιοκτήτης της κάρτας επιβαρύνεται με επιτόκια που ορίζονται από τη σύμβασή του.
Στην προπληρωμένη κάρτα προκαταβάλλεται το ποσό που επιθυμεί ο ιδιοκτήτης της στην τράπεζα και λαμβάνει είτε μια πλαστική κάρτα είτε μια άυλη, απλώς τα στοιχεία της δηλαδή, τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει για συναλλαγές εξ αποστάσεως (online).
Η τεχνολογία των ανέπαφων συναλλαγών, επιπλέον, παρέχει το τέλειο πεδίο ασφάλειας. Ο ιδιοκτήτης της κάρτας δεν χρειάζεται καν να την αφήσει από τα χέρια του προκειμένου ο πωλητής να την εισαγάγει στο τερματικό αποδοχής καρτών. Ο έμπορος εισάγει το ποσό πληρωμής, το οποίο εμφανίζεται στην οθόνη του μηχανήματος αποδοχής καρτών, και ο ιδιοκτήτης απλώς πρέπει να πλησιάσει την κάρτα του. Μάλιστα, για συναλλαγές κάτω των 25 ευρώ ο χρήστης δεν χρειάζεται καν να πληκτρολογήσει το PIN του.
Ο εμπορικός κόσμος καλείται να προσαρμοστεί σε αυτές τις αλλαγές. Αλλωστε, σύμφωνα με τον νόμο, δεν μπορούν να αρνηθούν συναλλαγές με κάρτες και να επιμείνουν να πληρωθούν με μετρητά, καθώς τιμωρούνται με πρόστιμα ή και με φυλάκιση. Αν και μεγάλη μερίδα των εμπορικών επιχειρήσεων βρέθηκαν απροετοίμαστες, έσπευσαν να προμηθευτούν τις απαραίτητες για τις συναλλαγές τερματικές συσκευές POS. Σήμερα έχουν εγκατασταθεί περισσότερες από 150.000.
Τρία ΡΟS για κάθε ανάγκη

Ενσύρματο:
Το συναντάμε στις περισσότερες επιχειρήσεις. Απαιτεί μόνο μία γραμμή τηλεφώνου ή Ethernet και πρόσβαση σε ηλεκτρικό ρεύμα για να τεθεί σε λειτουργία.

Ασύρματο:
Αν η επιχείρησή σας απαιτεί να μεταφέρετε το POS σας εντός ή εκτός του καταστήματός σας, το ασύρματο POS παρέχει την απαραίτητη ευελιξία, καθώς χάρη στην ενσωματωμένη SIM κάρτα του μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε οπουδήποτε. Ιδανικό για εστιατόρια, πρατήρια καυσίμων κ.τ.λ.

Φορητό:
Είναι ιδανικό για επαγγελματίες που βρίσκονται συνεχώς εν κινήσει (π.χ. οδηγούς ταξί, τεχνικούς κ.τ.λ.). Πρέπει να διαθέτουν smartphone ή tablet με πρόσβαση στο Internet.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino το Σάββατο 7 Μαΐου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk