Οι ταινίες της εβδομάδας – Οταν το ρετρό αγαπά το μοντέρνο

Η έβδομη ταινία του γαλαξιακού έπους «Star Wars» κοιτάζει μπροστά φλερτάροντας με το παρελθόν

Βαθμολογία:5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
————————————–
Μια από τις αρετές της ταινίας «Star Wars: Η δύναμη ξυπνά» («Star Wars: The Force awakens», ΗΠΑ, 2015), έβδομου «επεισοδίου» της κινηματογραφικής σειράς του «Πολέμου των άστρων» είναι ότι κατορθώνει ν’ αγγίξει τόσο το νέο σε ηλικία κοινό (που είναι φυσικά ο πυρήνας των πολλών εισιτηρίων) όσο και τους παλαιότερο, την γενιά που μεγάλωσε με την πρώτη ταινία και την πρώτη τριλογία. Ο σκηνοθέτης Τζέι Τζέι Εϊμπραμς «ρετροφέρνει» ενθυμούμενος πρόσωπα από το παρελθόν (Χαν Σόλο – Χάρισον Φορντ, Πριγκίπισα Λέια – Κάρι Φίσερ, Τσουεμπάκα – Πίτερ Μέχιου, Λουκ Σκάιγουόκερ – Μαρκ Χάμιλ) αλλά συγχρόνως κοιτάζει μπροστά προσφέροντας δυναμικούς ρόλους σε νέα πρόσωπα που ανανεώνουν τον μύθο. Στο τιμόνι βρίσκεται μια χαρισματική ηθοποιός, η Ντέιζι Ρίντλεϊ που υποδύεται την Ρέι καινούργια εκλεκτή στον γαλαξιακό πόλεμο που δεν λέει με τίποτε να τελειώσει, ο Τζον Μπογιέγκα (πρώην Strormtrooper που γίνεται επαναστάτης) και φυσικά ο Ανταμ Ντράιβερ που φτιάχνει τον Κάιλο Ρεν, ένα σκοτεινό χαρακτήρα – διάδοχο του πάλαι ποτέ Νταρθ Βέιντερ.
Παρότι δεν υπήρξα ποτέ «τρελός» θαυμαστής της ποπ κουλτούρας του «Πολέμου των άστρων» και ειλικρινά κουράστηκα με την δεύτερη τριλογία, εκτίμησα πολύ την αγαπησιάρικη κινηματογράφηση του Εϊμπραμς που απαξιώνει την ψευτιά των ψηφιακών εφέ και υποκλίνεται ακόμα και φιλμικά στην πρώτη ταινία, από την οποία άρχισαν όλα και την οποία η τελευταία θυμίζει ακόμη και ως ιστορία. Το μόνο που δεν μου είπε απολύτως τίποτε ήταν το 3D γιατί δεν ήταν καθόλου απαραίτητο.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ 3d: ODEON STARCITY – STER IΛION – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΙΝΤΕΑΛ – ΝΑΝΑ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΑΘΗΝΑ 2d: CINERAMA – GAZARTE – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – AΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΙΓΛΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΖΕΑ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ – ΙΝΤΕΑΛ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ – ΝΑΝΑ – ΟΝΑΡ – ΟΝΕΙΡΟ – ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΣΟΦΙΑ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 3d: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2d: BAKOYPA – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ – VILLAGE COSMOS – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – CINEPLEXX – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ
———————————————
Η ευτυχία θέλει κόπο
Μόνον ένας πολύ έξυπνος άνθρωπος θα σκεφτόταν ένα οικογενειακό δράμα που συγχρόνως θα μπορούσε να λειτουργήσει ως σάτιρα της κατάκτησης του αμερικανικού ονείρου με κεντρική ιδέα την… σφουγγαρίστρα. Με ταινίες όπως ο «Πυγμάχος», ο «Οδηγός αισιοδοξίας» και ο «Οδηγός διαπλοκής», ο σκηνοθέτης / σεναριογράφος Ντέιβιντ Ο. Ράσελ έχει προ πολλού αποδείξει ότι είναι ένας πανέξυπνος άνθρωπος. Η ταινία του «Joy» (ΗΠΑ, 2015) που σημαίνει ευτυχία και συγχρόνως είναι το όνομα της κεντρικής ηρωίδας (Τζένιφερ Λόρενς) ξεδιπλώνει υπέροχα την πορεία προς την επιτυχία μιας γυναίκας που με πείσμα αντιστέκεται στις απανωτές αντιξοότητες της ζωής της με μόνο στόχο την επιτυχία. Είναι τόσο αποφασισμένη να πετύχει (και σε αυτό βοηθά η Λόρενς με το παθιασμένο παίξιμό της) που σχεδόν γεύεσαι την επιτυχία της.Αλλά δεν θα είναι καθόλου εύκολο.
Η ταινία είναι εμπνευσμένη από την αληθινή ιστορία της εφευρέτριας και αυτοδημιούργητης επιχειρηματία Τζόι Μαγκάνο που στην δεκαετία του 1990 έκτισε έναν επιχειρηματικό κολοσσό στον τομέα των οικοκυρικών και έγινε αστέρας του τηλεμάρκετινγκ με πρώτη επιτυχία μια θαυματουργή σφουγγαρίστρα που στίβεται μόνη της. Ο Ράσελ αφηγείται την ιστορία της μέσα από φλας μπακ που μας μεταφέρουν στον υστερικό κόσμο της διαλυμένης οικογένειάς της, όπου η μάνα της (Βιρτζίνια Μάντσεν) έχει αποχαυνωθεί από τις σαπουνόπερες και ο πατέρας της (Ρόμπερτ Ντε Νίρο) αλλάζει γυναίκες σαν να είναι πουκάμισα. Ακόμα και ο γάμος της Τζόι δεν είχε την εξέλιξη που περίμενε, ο πρώην σύζυγός της (Εντγκαρ Ραμίρεζ) είναι ένας αποτυχημένος τραγουδιστής που μένει στο υπόγειο του σπιτιού τους. Αυτή η πινακοθήκη προσώπων ανήκει επίσης στα ατού της ταινίας, της οποίας το χάιλαιτ βρίσκεται στην καταπληκτική σκηνή της πρώτης επαφής της Τζόι με το τηλεμάρκετινγκ, κυριολεκτικά μια σκηνή κινηματογραφικής ανθολογίας που δείχνει την μεγάλη σκηνοθετική γκάμα του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ. Συμπρωταγωνιστεί σε β’ ρόλο ο Μπράντλεϊ Κούπερ.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: EMBASSY ODEON – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ABANA ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ- ODEON ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – VILLAGE MALL – VILLAGE PENTH – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – VILLAGE COSMOS – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – CINEMA ONE
———————————————
Έναν πολύ τρυφερό φόρο τιμής στην μητέρα εν γένει αποτίνει ο Νάνι Μορέτι με την τελευταία ταινία του, «Η μητέρα μου» («Mia madre», Ιταλία, 2015), η οποία μάλιστα φέρει και προσωπικά στοιχεία. Πηγή έμπνευσή της ήταν η μητέρα του Μορέτι, η οποία πέθανε το 2010 ,λίγο πριν ο Ιταλός σκηνοθέτης παρουσιάσει την ταινία του «Εχουμε Πάπα» στο ίδιο φεστιβάλ (ο ίδιος παραδέχεται ότι ήταν το πιο δύσκολο σενάριο που έγραψε ποτέ).
Ως ηθοποιός ο Νάνι Μορέτι έβαλε τον εαυτό του σε δεύτερο πλάνο για να δώσει χώρο στην Ιταλίδα Μαργκαρίτα Μπούι που γίνεται η καρδιά της ταινίας παίζοντας μια αριστερή σκηνοθέτρια που προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην δημιουργία μιας ταινίας (όπου θα πρωταγωνιστεί σε ρόλο έκπληξη ο Τζον Τορτούρο), την ανατροφή της κόρης της αλλά και τον επικείμενο χαμό της μητέρας της που βρίσκεται στο νοσοκομείο χωρίς καμία ελπίδα για ανάκαμψη. Η Μπούι ήταν η μεγάλη αδικημένη για το βραβείο ερμηνείας στο τελευταίο φεστιβάλ των Κανών όπου η «Μητέρα μου» προβλήθηκε. Η ηρωίδα της είναι δυναμική και συγχρόνως εύθραυστη, πολύ κοντά την κατάθλιψη αλλά χωρίς ποτέ να χάνει το χιούμορ της. Και όλα αυτά σε μια ταινία που αγγίζει βαθιά την ψυχή του καθενός, τόσο λόγω του ιδίου του θέματος όσο και της ανάπτυξής του.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΔΑΝΑΟΣ – ΕΛΛΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ
———————————————
Αδρεναλίνη στο κόκκινο
Η περιπέτεια «Point break» (ΗΠΑ, 2015) του Ερισκον Κορ είναι το εκσυγχρονισμένο ριμέικ της ομότιτλης ταινίας που γύρισε η Κάθριν Μπέιγκελοου το 1991 με πρωταγωνιστές τον Κιάνου Ριβς και τον Πάτρικ Σουέιζι στους ρόλους (αντιστοίχως) του πράκτορα του FBI και του σέρφερ ο οποίος στην πραγματικότητα είναι ληστής τραπεζών. Εδώ ο Λουκ Μπρέισι υποδύεται τον πρώην αθλητή νυν πράκτορα ο οποίος εισχωρεί στην δυναμική ομάδα αθλητών extreme sports στην οποία ηγείται ο στόχος του, Εντγκαρ Ραμίρεζ. Αν κάτι αξίζει σε αυτήν την αποθέωση της αδρεναλίνης και των ανδρικών μυών βαμμένων με επιθετικά τατουάζ, είναι οι δύσκολες σκηνές των extreme sports γυρισμένες τρισδιάστατες. Σερφινγκς σε τεράστια κύματα, πτήσεις με wingsuit, snowboarding, ελεύθερη αναρρίχηση και αγώνες υψηλών ταχυτήτων με μοτοσικλέτες. Σου κόβεται η ανάσα αλλά αξίζει τον κόπο (σε όσους φυσικά αυτά τα πράγματα αρέσουν).
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ (2d και 3d): ODEON ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΔΑΦΝΗ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (2d και 3d): ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – VILLAGE COSMOS – STER MAΚΕΔΟΝΙΑ
———————————————
Διαβάστε εδώ για την επανέκδοση της ταινίας του Σεργκέι Μπονταρτσούκ Πόλεμος και ειρήνη που προβάλλεται αποκλειστικά στην Αλκυονίδα
Βαθμολογία: 5
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
ΒημαTV
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk