Προϊόν χωρίς «αμπαλάζ»

Η γεωργία, από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας στην Ελλάδα, συνεισφέρει 2,9% στο ΑΕΠ (έναντι 1,2% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη) και 14% στην απασχόληση (έναντι 5% στην Ευρώπη).

Προϊόν χωρίς «αμπαλάζ» | tovima.gr
Η γεωργία, από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας στην Ελλάδα, συνεισφέρει 2,9% στο ΑΕΠ (έναντι 1,2% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη) και 14% στην απασχόληση (έναντι 5% στην Ευρώπη).
Ομως η ελληνική αγροτοδιατροφική παραγωγή και η παρουσία των ελληνικών αγροτικών προϊόντων στις ξένες αγορές παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα και υπολείπονται κατά πολύ των δυνατοτήτων της ελληνικής γης.
Παρά τη στροφή αρκετών Ελλήνων, κυρίως ανέργων, στον «ξεχασμένο» αγροτικό κλάδο υπάρχουν ακόμη μεγάλα περιθώρια δυνητικής ανάπτυξής του τα οποία, σύμφωνα με μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, διαμορφώνονται στα 12,2 δισ. ευρώ ετησίως. Τα μεγάλα αγκάθια που εμποδίζουν την προσπάθεια να ξεκλειδώσει η ανεκμετάλλευτη αυτή δυναμική της Ελλάδας εντοπίζονται στην τεχνολογία της παραγωγής των προϊόντων, στην τυποποίηση αλλά και στον τρόπο λειτουργίας των συνεταιρισμών.
Δυστυχώς το μεγαλύτερο ποσοστό των γεωργικών προϊόντων συνεχίζει να πωλείται «χύμα» και η χώρα και φυσικά και οι παραγωγοί χάνουν τη σημαντική υπεραξία που θα μπορούσαν να προσφέρουν η τυποποίησή τους και η διάθεσή τους στο εξωτερικό με σωστό σχεδιασμό και στρατηγική.
Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου εξωστρέφειας, περισσότερο όμως από μεγάλες επιχειρήσεις. Οι όποιες προσπάθειες εξαγωγών από μεμονωμένους παραγωγούς γίνονται χωρίς την απαραίτητη γνώση και τον επαγγελματισμό – με αρκετές από αυτές να φθάνουν στα όρια της προχειρότητας – και είτε καταλήγουν σε αποτυχία είτε περιορίζονται στη διάθεση μηδαμινών ποσοτήτων ελπίζοντας ότι κάποια στιγμή μπορεί να γίνει το «θαύμα».
Οπως έχει πει η Χριστίνα Σακελλαρίδη, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, «η εξωστρέφεια προσομοιάζει με μια αλυσίδα». Πρέπει όλοι μαζί, παραγωγοί, έμποροι, συνεταιριστικοί και συλλογικοί φορείς και Πολιτεία να βαδίσουν με σωστό σχεδιασμό στη διείσδυση στις διεθνείς αγορές ασκώντας επιθετική πολιτική προώθησης και προβολής των αγροτικών προϊόντων. Αν υπάρξει στόχευση και συνεργασία τα προβλήματα λύνονται.
Η Ελλάδα οφείλει να εκμεταλλευτεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα στον αγροτοδιατροφικό κλάδο με το βασικότερο, που είναι η ποιότητα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk