Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη ετοιμάζεται να ανεβεί στη σκηνή

Η επίσημη έναρξη της ώριμης φάσης της καριέρας της Ελεωνόρας Ζουγανέλη σηματοδοτείται από το νέο άλμπουμ της με τίτλο «Μ’ αγαπούσες κι άνθιζε».

Η επίσημη έναρξη της ώριμης φάσης της καριέρας της Ελεωνόρας Ζουγανέλη σηματοδοτείται από το νέο άλμπουμ της με τίτλο «Μ’ αγαπούσες κι άνθιζε». Η τραγουδίστρια του μεγάλου σουξέ «Η επιμονή σου», μία από τις πιο αναγνωρίσιμες και αγαπητές φωνές της γενιάς της, συνεργάζεται για πρώτη φορά στην πορεία της αποκλειστικά με δύο δημιουργούς, τον συνθέτη (και στιχουργό σε τρία κομμάτια) Μίνω Μάτσα και τη στιχουργό Ελένη Φωτάκη. «Νομίζω πως το άλμπουμ αυτό έχει μπροστά του μια μεγάλη διαδρομή. Δεν έχω την αγωνία που είχα άλλες φορές. Περιμένω, βέβαια, να δω πώς θα το εισπράξει ο κόσμος» σχολιάζει η ίδια.
Φωτογραφία: Ανδρέας Σιμόπουλος

Ολα σχεδόν τα τραγούδια μιλούν για τον έρωτα. Πιστεύεις ότι έχεις περάσει από όλα τα στάδιά του; «Ναι. Ο έρωτας είναι μια τεράστια πηγή δημιουργίας και έμπνευσης σε όποια μορφή και αν τον βιώνεις, είτε στην αρχή του είτε στη φθορά, στην ανία ή στο τέλος. Για εμένα είναι ευτυχείς οι άνθρωποι που μπορούν να ερωτεύονται συχνά, ακόμη και αν δεν μιλάμε πάντα για τον απόλυτο έρωτα, γιατί έτσι κρατιέσαι σε εγρήγορση».


«Ολα σταθμοί για να πάω κάπου. Κάπου που πρώτη φορά δεν γνωρίζω. Κάπου που νιώθω απλά ότι πρέπει να βρεθώ» γράφεις στο σημείωμα του άλμπουμ. Αυτό σημαίνει ότι αφέθηκες στα χέρια άλλων; «Ναι, αφέθηκα, αν και δυσκολεύτηκα πολύ, γιατί συνήθως έχω εγώ την ευθύνη για τα πράγματα και έχω μάθει έτσι. Τώρα που υπήρχαν και άλλες δύο ισχυρές προσωπικότητες – και μάλιστα με ενεργό ρόλο – δυσκολεύτηκα. Στην αρχή ήθελα να έχω λόγο για όλα, αλλά αυτό δεν έβγαζε πουθενά, έχανα χρόνο, οπότε κάποια στιγμή αποφάσισα να αρχίσω να τους ακούω. Στην αρχή αυτό έβγαινε στους άλλους σαν αδιαφορία, όμως οδήγησε τελικά σε μια αίσθηση χαλαρότητας που δεν είχα ποτέ μέχρι τώρα στο στούντιο. Αναγκάστηκα δηλαδή να εμπιστευτώ δύο ανθρώπους, είχα μάλλον και την απαιτούμενη ωριμότητα για να το κάνω. Σε άλλη φάση της ζωής μου, όσο και να μου άρεσαν τα τραγούδια, δεν ξέρω αν θα είχα την ίδια πίστη και την ίδια υπομονή. Τώρα πια μπορώ να πω ότι έχω δεθεί και με τους δύο. Η δουλειά αυτή έχει ολοκληρωθεί και υπάρχει μεγάλη ευχαρίστηση για αυτό. Υπάρχει όμως και κάτι που οφείλω αποκλειστικά στον Μίνω, ο οποίος επέμεινε από την αρχή να είμαι παρούσα σε κάθε φάση της ηχογράφησης. Χάρη στην επιμονή του νιώθω τώρα αυτή τη δουλειά πιο δική μου, δεν είμαι απλώς η τραγουδίστρια».
Υπάρχει κάποιος στίχος που σε εκφράζει πολύ; «Πάρα πολλοί στίχοι και είναι εντυπωσιακό γιατί θα έλεγα ότι δεν μοιάζουμε με την Ελένη Φωτάκη. Ισως τελικά να διαφέρουμε στο ότι δεν έχω αυτή την έκφραση την τόσο εκδικητική, την εσωτερική, που τη χαρακτηρίζει βαθύ σκοτάδι. Ωστόσο, επειδή δεν πιστεύω ότι τα πράγματα γίνονται τυχαία, δεν θεωρώ ότι η Ελένη ήρθε στον δρόμο μου, μετά τη δική μου διαδρομή με την Πιαφ, εντελώς συμπτωματικά. Μπορεί λίγα χρόνια πριν να αδυνατούσα να καταλάβω αυτά τα τραγούδια ή ίσως να μου άρεσαν, αλλά να μην έβρισκα τον τρόπο να συνδεθώ μαζί τους. Εχω αδυναμία στη «Μαργαρίτα», όμως είναι πολλά τα τραγούδια που νιώθω ότι είναι η ζωή μου».
Αναφέρεσαι στην Πιαφ σαν να πέρασες κάποιου τύπου υπαρξιακή κρίση ερμηνεύοντας αυτόν τον ρόλο… «Ακόμη την περνάω. Ισως να μην έφταιγε η παράσταση και να ήταν απλώς η στιγμή που θα μου συνέβαινε και το έχω συνδυάσει. Προσπαθώ ακόμη να βρω τα γράδα μου. Μου άλλαξε τη ζωή αυτός ο ρόλος. Πώς άλλοι λένε προ Χριστού, μετά Χριστόν; Εγώ λέω προ Πιαφ, μετά Πιαφ».

Ο Μίνως Μάτσας είπε σε ανύποπτη στιγμή πως η φωνή σου αλλάζει. Τι σημαίνει αυτό; «Μπορεί να είναι και ηλικιακό, μπορεί και να αλλάζει πραγματικά η χροιά μου. Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι νιώθω πιο ήσυχη, δεν ζορίζομαι. Βέβαια, δεν ξέρω αν είχαν ξαναγραφτεί συνειδητά τραγούδια για εμένα έως τώρα. Ο Μίνως ήξερε τη φωνή μου, ίσως αυτό να βοήθησε στο να τραγουδήσω στη δική μου γκάμα, στη συχνότητα, στους τόνους μου. Ηθελα όμως κι εγώ να βγει στον δίσκο αυτό που συμβαίνει στις συναυλίες μου, όπου είμαι πολύ συναισθηματική, εκφράζομαι καλύτερα. Το στούντιο δεν το ένιωθα οικείο παλαιότερα».
Ανησυχείς καθόλου σχετικά με το ενδεχόμενο να αποξενώσει αυτή η δουλειά μερίδα των θαυμαστών σου; «Προτού δημιουργηθεί ο δίσκος είχα μεγάλη αγωνία. Προέρχομαι από μια μεγάλη επιτυχία και δεν ήθελα να μπω στη διαδικασία να κυνηγήσω την επανάληψή της. Τώρα που έχω μια ολοκληρωμένη εικόνα του αποτελέσματος δεν αισθάνομαι ότι με απομακρύνει από το κοινό μου, έχει τα πάντα. Μπορεί να φανεί περίεργο σε κάποιους αυτό που θα πω, αλλά το «Μπάσταρδε πονάνε οι λέξεις» δεν νομίζω ότι έχει μεγάλη συναισθηματική απόκλιση από το «Ως κι οι θάλασσες», για παράδειγμα. Η ίδια γκόμενα είναι, που μεγάλωσε. Μικρή μπορεί και να βρίσεις, μεγαλώνοντας βρίσκεις άλλες λέξεις. Απλώς πρόκειται για μια δουλειά που χρειάζεται ουσιαστική ακρόαση».
Οι εμφανίσεις σου με τη Φωτεινή Βελε-σιώτου και τον Δημήτρη Υφαντή μοιάζουν να φέρνουν κοντά τρεις διαφορετικούς μουσικούς κόσμους. Πώς προέκυψε το «Κόντρα ντουέτο»; «Δεν ξέρω γιατί είπα ότι θα ήθελα να συνεργαστώ με τη Φωτεινή Βελεσιώτου. Φυσικά υπήρχε η σκέψη ότι έχει δουλέψει και εκείνη με τον Μίνω και την Ελένη, και αφού ηχογραφήσαμε και οι δύο Μάτσα και Φωτάκη, γιατί να μην τους τραγουδήσουμε και ζωντανά; Μετά μου ήρθε στο μυαλό ο Δημήτρης Υφαντής, ο οποίος προέρχεται από την παραδοσιακή μουσική. Θα ήθελα ιδανικά να έρθουμε κοντά και να μοιραστούμε ό,τι έχουμε να πούμε. Μόνο έτσι αξίζει να γίνονται οι συνεργασίες. Ελπίζω να το καταφέρουμε. Είμαι πολύ ευτυχισμένη όμως. Με την ορχήστρα μας, για παράδειγμα, ένιωσα τρομερή ασφάλεια και χαρά στην περιοδεία, περάσαμε ένα πολύ ωραίο καλοκαίρι. Θα προσπαθήσουμε να συμβεί το ίδιο και τώρα». l
Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη, η Φωτεινή Βελεσιώτου και ο Δημήτρης Υφαντής θα εμφανίζονται στην Ακτή Πειραιώς από τις 18 Δεκεμβρίου.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2015

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk