Volvo: Η πολυτέλεια του αύριο

Οταν ο Μπρετ Ιστον Ελις αποτύπωνε στo «American Psycho» την παραφορά μιας στερεοτυπικά κραυγαλέας πολυτέλειας των 80s και 90s

Οταν ο Μπρετ Ιστον Ελις αποτύπωνε στo «American Psycho» την παραφορά μιας στερεοτυπικά κραυγαλέας πολυτέλειας των 80s και 90s, ήταν ήδη σαφές ότι το χρυσοποίκιλτο lifestyle της υπερβολής είχε τερματίσει το κοντέρ, αφήνοντας στη θέση του ένα hangover πασπαλισμένο με κακής ποιότητας χρυσόσκονη, αλλά και μια δίψα για διαφορετική σχέση μεταξύ των εξ ορισμού πολυτελών προϊόντων και του ανθρώπου. Μπορεί το νέο τοπίο πολυτέλειας να βρίσκεται υπό διαμόρφωση – όπως άλλωστε και το αντίστοιχο κοινό -, ωστόσο το δεδομένο είναι ότι σε μια δεκαετία από τώρα, τίποτα δεν θα θυμίζει τη ματαιοδοξία του παρελθόντος. Στο ερώτημα τι θα την αντικαταστήσει επιχειρεί να απαντήσει η Volvo Cars, αναθέτοντας στην Kjaer Global, εταιρεία καταγραφής και ανάλυσης των σύγχρονων τάσεων, την αποκωδικοποίηση των δεδομένων που θα καθορίσουν την έννοια της πολυτέλειας στο μέλλον.
Εκτός από την αποτύπωση, ο στόχος της έρευνας είναι να βοηθήσει τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία να αναδιαμορφώσει τη δική της ταυτότητα πολυτέλειας, η οποία, με βάση τα ευρήματα, δείχνει να κινείται στη σωστή κατεύθυνση με το νέο XC90 και την ανθρωποκεντρική αντίληψη τόσο της τεχνολογίας όσο και της αισθητικής του. Οπως, εξάλλου, προκύπτει από την έρευνα, στο κοντινό μέλλον η επιβίωση μιας premium φίρμας θα εξαρτάται τόσο από την ενσωμάτωση της συνεχούς καινοτομίας στο DNA της, εν είδει αναπνοής, όσο και από τη δυνατότητα δημιουργίας μιας εξατομικευμένης εμπειρίας. Η έννοια του προϊόντος-τροπαίου αποκαθηλώνεται από ένα προϊόν που προσφέρει νέες, sur mesure εμπειρίες στον ιδιοκτήτη του, ενώ o χρόνος καθιερώνεται ως μέτρο πολυτέλειας, επιβάλλοντας μια διαισθητική χρηστικότητα στα προϊόντα που θα απευθύνονται στη νέα γενιά connoisseurs. Μια γενιά η οποία, παρεμπιπτόντως, βάσει της έρευνας, θα δίνει ιδιαίτερη σημασία στην υπευθυνότητα της εκάστοτε φίρμας απέναντι στο περιβάλλον και την κοινωνία προτού την αναγνωρίσει ως «αντάξια» των χρημάτων της και, κυρίως, μια γενιά που θα απεχθάνεται τις υπερβολές, προτιμώντας την ουσία.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk