Αγνωστο πόσο θα πληρώσουμε εφέτος για τέλη κυκλοφορίας

Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες τα εφετινά τέλη κυκλοφορίας. Περισσότεροι από 6.500.000 ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων και μοτοσικλετών περιμένουν τις τελικές αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών ώστε να γνωρίζουν τι έχουν να πληρώσουν ως τις 31 Δεκεμβρίου 2015.

Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες τα εφετινά τέλη κυκλοφορίας. Περισσότεροι από 6.500.000 ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων και μοτοσικλετών περιμένουν τις τελικές αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών ώστε να γνωρίζουν τι έχουν να πληρώσουν ως τις 31 Δεκεμβρίου 2015.
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες αρμόδιων παραγόντων της Καραγεώργη Σερβίας, σχεδιάζεται αύξηση τελών για ΙΧ τελευταίας τεχνολογίας αλλά που εκπέμπουν υψηλούς ρύπους. Αφορά κυρίως ΙΧ που τέθηκαν για πρώτη φορά σε κυκλοφορία μετά τον Νοέμβριο του 2010.
Την ίδια στιγμή υπάρχει η κυβερνητική δέσμευση ότι θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ που κυκλοφόρησαν πριν από τον Οκτώβριο του 2010 και η αξία τους είναι αρκετά χαμηλή.
Οι επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομικών αναμένονται ως το τέλος Οκτωβρίου, ωστόσο παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι για εφέτος στο 90% των περιπτώσεων τα τέλη κυκλοφορίας θα παραμείνουν στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα.
Κατά συνέπεια οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα πρέπει να έχουν ως δεδομένο τον πίνακα που παρατίθεται για τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις ενδέχεται να αυξηθούν ανά γραμμάριο εκπομπής ρύπων αν πρόκειται για καινούργια και υψηλού κυβισμού οχήματα.
Οσοι δεν προμηθευτούν τα τέλη ως το τέλος Δεκεμβρίου, από το νέο έτος και εφόσον επιθυμούν να κυκλοφορήσουν το όχημά τους θα τα πληρώσουν διπλά.
Οσοι θέλουν να καταθέσουν πινακίδες, αυτό θα πρέπει να το πράξουν ως τις 31 Δεκεμβρίου 2015. Αν το πράξουν μία ημέρα μετά τότε για να καταθέσουν τις πινακίδες όχι μόνο θα πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας αλλά θα επιβαρυνθούν και με πρόστιμο το ισόποσο της αξίας τους.
Ερωτηματικό παραμένει αν και το 2016 θα έχουν οι φορολογούμενοι τη δυνατότητα να πάρουν πίσω κατατεθειμένες πινακίδες πληρώνοντας ως τέλη κυκλοφορίας αναλογία των μηνών που απομένουν ως το τέλος του έτους.
Για το επόμενο έτος, ο σχεδιασμός του υπουργείου Οικονομικών είναι να αλλάξει ριζικά ο τρόπος υπολογισμού των τελών και να υπολογίζεται βάσει της εμπορικής αξίας του οχήματος και όχι βάσει κυβισμού.
Παραδείγματα κραυγαλέας αδικίας τελών κυκλοφορίας οχημάτων (ίδια κυβικά – διαφορετική χρονολογία)
  • ΙΧ 2.000 κ.εκ., μοντέλο 2004, εμπορικής αξίας 7.000 ευρώ: τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ
  • ΙΧ 2.000 κ.εκ., μοντέλο 2014, εμπορικής αξίας 30.000 ευρώ: τέλη κυκλοφορίας 280 ευρώ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk