Με την τεχνολογία των τρισδιάστατων εκτυπωτών να εισβάλλει ολοένα και σε περισσότερα χωράφια, δεν αποκλείεται μέσα στα επόμενα χρόνια να είμαστε σε θέση να εκτυπώνουμε ολόκληρους… κήπους! Αυτή είναι η ιδέα πίσω από το printGreen –ένα πρότζεκτ που αναπτύχθηκε από ειδικούς του Πανεπιστημίου του Μάριμπορ στη Σλοβενία.
Το μυστικό πίσω από την εκτύπωση γρασιδιού κρύβεται πίσω από μια γήινη «μελάνη» ή αλλιώς ένα ειδικό μείγμα από σπόρους γρασιδιού, χώματος και νερού. Κατά την εκτύπωση το μείγμα εκτυπώνεται σχηματίζοντας λέξεις και φράσεις επάνω σε ένα ειδικό πλέγμα, ή υπό μορφή τρισδιάστατων αντικειμένων, π.χ. πράσινες γλάστρες, δοχεία ή οτιδήποτε άλλο φαντάζεται ο κηπουρός από το μέλλον.
Μέσα από το καινοτόμο οικολογικό πρότζεκτ στόχος των ειδικών ήταν μια διαφορετική προσέγγιση στη φράση «σκέψου προτού εκτυπώσεις» –κατά την οποία για οικολογικούς λόγους πρέπει να γίνεται προσεκτική εκτύπωση χαρτιού -, σε «εκτύπωσε επειδή είναι πράσινο», αναφερόμενοι στην εκτύπωση γρασιδιού.
Δεν είναι ποδήλατο, δεν είναι αυτοκίνητο


Ονομάζεται Ginzvelo και είναι μια «διασταύρωση» ποδηλάτου-αυτοκινήτου που ανέπτυξε ο σχεδιαστής Πίτερ Γκίντζμπεργκ. Σύμφωνα με τον επινοητή του, το φουτουριστικό τρίκυκλο είναι σε θέση να αναπτύσσει ταχύτητες αυτοκινήτου.

Το «ξαπλωτό» ποδήλατο είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα, ο οποίος συνοδεύεται από μια μπαταρία 500 βατ, που με μια φόρτιση του επιτρέπει να «καλπάζει» σε ταχύτητες από 30 χλμ./ώρα ως 160 χλμ./ώρα.
Το «καβούκι» από fiberglass που καλύπτει το επάνω μέρος του τρικύκλου προστατεύει τον οδηγό από τα καιρικά φαινόμενα αλλά και από διερχόμενα οχήματα.
«Ως φοιτητής στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, μετακινούμουν διαρκώς με το ποδήλατό μου, με αποτέλεσμα να βρέχομαι συχνά και να κινδυνεύω από άλλα οχήματα» αναφέρει ο ευρηματικός νέος. «Ετσι αποφάσισα να κατασκευάσω ένα όχημα το οποίο να μου προσφέρει ασφάλεια τόσο από τα καιρικά φαινόμενα όσο και από άλλους οδηγούς».
Μπορεί η εκστρατεία προσέλκυσης κεφαλαίου μέσω Kickstarter να μην ήταν επιτυχής, ωστόσο οι υποστηρικτές της έσπευσαν να εμψυχώσουν μέσα από σχόλιά τους τον Γκίντζμπεργκ γύρω από την επινόησή του.
Καθίσματα-«φυσαρμόνικα»
Για πόρτα-φυσαρμόνικα έχουμε ακούσει, για καθίσματα αεροσκάφους όμως πρώτη φορά! Ο λόγος για την αμερικανική εταιρεία Molon Labe Designs, η οποία επινόησε τα «συρταρωτά» καθίσματα Side-Slip με δυνατότητα να σύρονται προς τα δεξιά ή τα αριστερά του αεροσκάφους για επιβίβαση-«αστραπή». Σύμφωνα με τους ειδικούς της εταιρείας, ο επιπλέον χώρος που προκύπτει στην καμπίνα του αεροσκάφους διευκολύνει την κίνηση των επιβατών στον διάδρομο αλλά και τη φόρτωση των προσωπικών τους αντικειμένων στον αποθηκευτικό χώρο πάνω από τις θέσεις τους. Κάτι τέτοιο μεταφράζεται στην εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου και χρήματος από πλευράς των αεροπορικών εταιρειών, αλλά και… εκνευρισμού από πλευράς των επιβατών. Οταν τα καθίσματα «κλείνουν» επεκτείνουν τον χώρο του διαδρόμου κατά 50 εκατοστά έως ένα ολόκληρο μέτρο. Μόλις οι επιβάτες είναι έτοιμοι να καθήσουν στη θέση τους τα καθίσματα-«φυσαρμόνικα» σύρονται και σταθεροποιούνται, κλειδώνοντας σε ένα συγκεκριμένο σημείο.

Ανεμογεννήτρια… τσέπης


Ρεκόρ χρηματοδότησης σε μία σχεδόν ημέρα μέσω Kickstarter σημείωσε η νέα σειρά από μίνι ανεμογεννήτριες της αμερικανικής εταιρείας Janulus. Η εταιρεία τα τελευταία χρόνια εξειδικεύεται στην ανάπτυξη φορητών «πράσινων» λύσεων οι οποίες δαμάζουν την αιολική ενέργεια για όσους βρίσκονται εν κινήσει και αναζητούν εναλλακτική λύση στα φωτοβολταϊκά.

Η νέα σειρά της εταιρείας περιλαμβάνει τέσσερα μοντέλα της φορητής ανεμογεννήτριας Trinity, ισχύος 50, 400, 1.000 και 2.500 βατ. Η μικρότερη ανεμοτουρμπίνα της «οικογένειας» ζυγίζει μόλις 650 γρ., γεγονός που της επιτρέπει να μεταφέρεται πολύ εύκολα ακόμη και από κατασκηνωτές, οι οποίοι π.χ. θέλουν να φορτίζουν το κινητό τους. Ακόμη και η μεγαλύτερη της σειράς ακολουθεί τη λογική ενός τριπόδου που αγγίζει σε μέγεθος το ένα μέτρο και σε βάρος τα 19 κιλά.
Οι φορητές ανεμογεννήτριες είναι κατασκευασμένες με τρόπο ώστε να είναι εξίσου αποδοτικές ως προς την παραγωγή ενέργειας τόσο σε χαμηλό όσο και σε δυνατό αέρα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ