Η Volkswagen άφησε σήμερα, Τρίτη, να εννοηθεί ότι θα ανακαλέσει έως και 11 εκατομμύρια οχήματα, προκειμένου να προχωρήσει σε μετατροπές στα οχήματα που φέρουν λογισμικό παραποίησης στις μετρήσεις εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ.
Συγκεκριμένα, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το σκάνδαλο, ο νέος διευθύνων σύμβουλος Ματίας Μίλερ είπε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκπονήσει ένα «ολοκληρωμένο» σχέδιο μετατροπής που θα υποβληθεί στις ρυθμιστικές αρχές με στόχο να διασφαλιστεί ότι τα μοντέλα ντίζελ τηρούν τα πρότυπα εκπομπής ρύπων.
Μέσα στις «επόμενες ημέρες» η εταιρεία αναμένεται να επικοινωνήσει με τους πελάτες που έχουν μοντέλα ντίζελ με το επίμαχο λογισμικό, είπε ο Μίλερ σε σύσκεψη κεκλεισμένων των θυρών.
Η εταιρεία θα ενημερώσει τις αρχές για τις τεχνικές αλλαγές τον Οκτώβριο, είπε ο Ματίας Μίλερ στη συνάντηση περίπου 1.000 υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρίας στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ.
Η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών (KBA) έχει δώσει στην εταιρία περιθώριο έως τις 7 Οκτωβρίου να εκπονήσει σχέδιο, με το οποίο να εξηγεί πώς θα τηρεί τα πρότυπα όσον αφορά την εκπομπή ρύπων, χωρίς να καταφεύγει σε λογισμικά που παραποιούν τα αποτελέσματα.
«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα μακρύ και δύσκολο δρόμο και πολλή σκληρή δουλειά» είπε ο Μίλερ στο κείμενο της ομιλίας του, στο οποίο είχε πρόσβαση το Reuters. «Θα είμαστε σε θέση να σημειώσουμε μόνο σταδιακή πρόοδο και θα υπάρξουν πισωγυρίσματα».
Η Volkswagen έχει ήδη πει ότι το λογισμικό που επιτρέπει την παραποίηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων είχε τοποθετηθεί σε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 5 εκατομμυρίων οχημάτων στην μονάδα της Volkswagen, 2,1 εκατομμυρίων στην Audi, και 1,2 εκατομμυρίων στην Skoda.
Εκπρόσωπος της μονάδας επαγγελματικών οχημάτων επιβεβαίωσε ότι στα 11 εκατομμύρια οχήματα περιλαμβάνονται και 1,8 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα.
Περίπου 2 εκατομμύρια από τα οχήματα που φέρουν το επίμαχο λογισμικό κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της Audi στη δυτική Ουγγαρία, είπε ο υπουργός Οικονομίας της χώρας Μιχάλι Βάργκα στον τηλεοπτικό σταθμό TV2.
Ο Βάργκα είπε επίσης ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες με την Audi και τη μονάδα της ανταγωνίστριας Daimler, Mercedes, η οποία διαθέτει, επίσης, μια μεγάλη μονάδα στην Ουγγαρία, προκειμένου να αποτιμηθεί ο πιθανός αντίκτυπος στην τοπική οικονομία.
Σύμφωνα με τον Βάργκα, η Ουγγαρία «προς το παρόν» δεν σχεδιάζει να προχωρήσει σε κάποια απαγόρευση σε σχέση με τα αυτοκίνητα της εταιρίας.
Το εργοστάσιο της Audi στην Ουγγαρία, που βρίσκεται στη δυτική πόλη Γκυόρ, είναι βασικός προμηθευτής για τον όμιλο Volkswagen. Πέρυσι, κατασκεύασε 1,97 εκατ. κινητήρες και 135.232 αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της.
Η Daimler λειτουργεί εργοστάσιο της Mercedes στο Κετσκεμέτ στην κεντρική Ουγγαρία, με ετήσια δυναμικότητα 150.000 αυτοκινήτων.
Την Τρίτη, η ολλανδική αντιπροσωπεία της Volkswagen ανακοίνωσε ότι σταματά τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες ντίζελ, αναμένοντας «την πλήρη διαφάνεια από την κατασκευάστρια εταιρεία Volkswagen AG για να βρεθεί λύση στα προβλήματα με αυτούς τους κινητήρες».
Σε 1,8 εκατ. επαγγελματικά οχήματα VW το επίμαχο λογισμικό – Σε 700.000 Seat
Συμπληρώνεται σταδιακά το παζλ των «ύποπτων» πετρελαιοκίνητων οχημάτων του ομίλου VW καθώς, σύμφωνα με νεότερες δηλώσεις στελεχών του ομίλου, στα οχήματα με το επίμαχο λογισμικό συμπεριλαμβάνονται 1,8 επαγγελματικά οχήματα VW και 700.000 της ισπανικής φίρμας Seat.
Τον αριθμό των επαγγελματικών VW που εμπλέκονται στο dieselgate ανακοίνωσε εκπρόσωπος του ομίλου, σε δηλώσεις του στο γερμανικό Τύπο, ενώ η Seat εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία, εκτός από τον αριθμό των αυτοκινήτων με λογισμικό παραποίησης εκπομπών ρύπων, αναστέλλει και τις πωλήσεις τους.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο όμιλος VW, το dieselgate αφορά συνολικά 11 εκατομμύρια οχήματά του παγκοσμίως, εκ των οποίων, τα πέντε εκατομμύρια «ανήκουν» στην φίρμα VW, τα 2,1 εκατομμύρια είναι Audi, τα 1,2 εκατομμύρια Skoda ενώ σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοίνωσεις τα 1,8 είναι επαγγελματικά VW και τα 700.000 Seat.
Υπενθυμίζεται ότι τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται από το dieselgate εξοπλίζονται με κινητήρες diesel τύπου ΕΑ 189, προδιαγραφών Euro5. Όπως έχει επανειλημμένως ο όμιλος VW τα αυτοκίνητα με κινητήρες προδιαγραφών Euro6 συμβαδίζουν πλήρως με τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Σε παράλληλη εξέλιξη, όπως ανακοίνωσε ο νέος επικεφαλής του γερμανικού ομίλου, Matthias Mueller, μιλώντας στο πλαίσιο εσωτερικής συνάντησης με υψηλόβαθμα στελέχη για τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος, «θα εκπονηθεί ολοκληρωμένο σχέδιο για την συμμόρφωση των diesel κινητήρων με τις απαιτούμενες προδιαγραφές το οποίο και θα υποβληθεί στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές» κάτι που με τη σειρά του αναμένεται να οδηγήσει στην ανάκληση 11 εκατομμυρίων αυτοκινήτων VW, Αudi, Seat και Skoda σε παγκόσμιο επίπεδο.



