Να μην προχωρήσει η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ζητάει η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας παραχώρησαν την Τετάρτη συνέντευξη Τύπου για το θέμα όπου χαρακτήρισαν «ξεπούλημα» την παραχώρηση. Στη συνέντευξη παραβρέθηκε και ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος ανέφερε ότι η κυβέρνηση αν και διαφωνεί θα προχωρήσει στον διαγωνισμό και απεύθυνε κάλεσμα προς την Ομοσπονδία για κοινή πορεία με στόχο τη διασφάλιση των υπηρεσιών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Όπως αναφέρθηκε, τα ελληνικά αεροδρόμια ουδεμία σχέση έχουν από άποψη ρόλου και έργου με τα αεροδρόμια της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης και, σαφώς δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σαν μια απλή οικονομική μονάδα, γιατί στην ελληνική πραγματικότητα δεν αναμένεται από αυτά άμεσα η παραγωγή κέρδους.
Ο πρόεδρος της Ο.Σ.Υ.Π.Α Βασίλης Αλεβιζόπουλος τόνισε ότι μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο θα γίνει προσφυγή για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ. Και αυτό θα γίνει όπως είπε «επειδή η εταιρεία που διεκδικεί τα αεροδρόμια έχει ως βασικό μέτοχο το Γερμανικό Δημόσιο».
Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας τόνισαν ότι το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία FRAPORT AG-SLENTEL LTD για 40 χρονια με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια, καταβολή εφάπαξ τιμήματος 1,240 δισ. ευρω, ετήσιο μίσθωμα 22 εκατομμύρια ευρω και υποχρέωση επενδύσεων 330 εκατομμύρια για τα πρώτα τέσσερα χρόνια.
Αναπτύσσοντας την επιχειρηματολογία τους, οι εκπρόσωποι της Ο.Σ.Υ.Π.Α, υποστήριξαν ότι το ίδιο το Ταμείο παραδέχεται πως το εφάπαξ ποσό θα καλύψει την αποπληρωμή του δανείου και όχι την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων και, για τον λόγο αυτό έκαναν λόγο για παράβαση της κοινοτικής νομοθεσίας για την ανταποδοτικότητα των αερολιμενικών τελών.
Υποστήριξαν ακόμη ότι τα 330 εκατομμύρια ευρω αντιστοιχούν σε 5,8 εκατομμύρια ευρω για κάθε αεροδρόμιο ανά έτος ,την ίδια ώρα που για τη βαριά συντήρηση των αεροδρομίων απαιτούνται πέντε εκατομμύρια ευρω ανά αεροδρόμιο. Υποστήριξαν δε ότι το ΤΑΙΠΕΔ αποκρύπτει το γεγονός ότι αναθέτοντας τη διαχείριση σε ιδιώτη χάνονται οι οποίες επιδοτήσεις έχουν δοθεί μέσω Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.
Όπως επεσήμαναν στον αντίποδα σήμερα το Δημόσιο εισπράττει ετησίως 450 εκατομμύρια ευρω, δηλαδή περισσότερα χρήματα από την υποχρέωση επένδυσης των 300 εκατομμυρίων που θα καταβάλει ο ιδιώτης για να εκμεταλλεύεται για 50 χρόνια τα κρατικά αεροδρόμια.
Την ίδια ώρα, οι εκπρόσωποι της Ο.Σ.Υ.Π.Α πήραν αποστάσεις από τους ελεγκτές οι οποίοι πραγματοποιούν σήμερα τετράωρη στάση εργασίας. Σε επιστολή τους προς τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη αναφέρουν ότι θεωρούν απαράδεκτο τη χρονική περίοδο που η χώρα μας βρίσκεται σε αυτή τη δεινή θέση οι «συνάδελφοι» ελεγκτές να διεκδικούν τη διάσπαση της υπηρεσίας, δήθεν συμμορφούμενοι με τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς.
Από την πλευρα του, και ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών αναφερόμενος στη στάση των Ελεγκτών έκανε λόγο για κινητοποίηση που εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα. « Η αεροναυτιλία δεν είναι ξεκομμένη από άλλες υπηρεσίες», τόνισε χαρακτηριστικά.