Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

——————————————————-
«Jurassic World» (ΗΠΑ, 2015) του Κόλιν Τρέβοροου, με τους Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Κρις Πρατ,
Το «Jurassic World» δεύτερη ταινία του σκηνοθέτη Κόλιν Τρέβοροου, είναι η τέταρτη και τελευταία ως σήμερα περιπέτεια δεινοσαύρων που ξεκίνησε το 1993 με το «Jurassic Park» του εδώ παραγωγού Στίβεν Σπίλμπεργκ. Το θεματικό πάρκο δεινοσαύρων Jurassic World, που, σύμφωνα με τον ινδό ιδιοκτήτη του (Ιρφάν Καν, ο πρωταγωνιστής στο υπέροχο «Lunchbox»), χτίστηκε για «να μας υπενθυμίζει πόσο μικροί είμαστε εμείς οι άνθρωποι», είναι γεμάτο κατασκευασμένα εκθέματα των προϊστορικών ζώων που υποτίθεται ότι ελέγχονται πλήρως από την επιχείρηση για την προστασία των επισκεπτών.
Μόνο που, ως γνωστόν, ο άνθρωπος δεν σταμάτησε ποτέ να τρώγεται με τα ρούχα του λες και αναζητεί τον τρόπο για να… προκαλέσει το πρόβλημα. Η απόφαση της επιχείρησης να κατασκευάσει δεινοσαύρους μεγαλύτερους σε διαστάσεις και με περισσότερα δόντια θα σημάνει την έναρξη της αντίστροφης μέτρησης όταν ένα έκθεμα δραπετεύει, οπότε ποιος είδε τον Θεό και δεν τον φοβήθηκε!
Ο Τρέβοροου ακολουθεί πιστά τη συνταγή των κινηματογραφικών «παραμυθιών» του μέντορά του Σπίλμπεργκ κάνοντας συγχρόνως απανωτές αναφορές σε ταινίες του αλλά και σε άλλες –από τον «Γκοτζίλα» ως τα «Πουλιά» του Χίτσκοκ. Οπως στον «Εξωγήινο» και άλλες ταινίες του Σπίλμπεργκ, έτσι και εδώ το παιδί γίνεται ο ξεναγός της ιστορίας (δύο αδέλφια που χάνονται στο πάρκο). Ενας ειδήμων στους δεινοσαύρους (Κρις Πρατ) θυμίζει μακρινό συγγενή του Ιντιάνα Τζόουνς και ορισμένα καταβροχθίσματα από δεινοσαύρους ανασύρουν μνήμες από «Τα σαγόνια του καρχαρία». Συνεπώς ως σύνολο το «Jurassic World» είναι θέαμα χορταστικό, ψυχαγωγικό και αγωνιώδες, με «ολοζώντανο» 3D που σε βάζει πλήρως μέσα στην ιστορία. Για τους παλιότερους ενδεχομένως να αφήσει πίσω του την αίσθηση του ξαναζεσταμένου φαγητού.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ –ΒΑΡΚΙΖΑ – ΝΑΝΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ, ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ –ΓΑΛΑΤΣΙ –ΦΛΕΡΥ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ Π.ΦΑΛΗΡΟ – ΠΕΡΑΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΓΕΡΑΚΑΣ – ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ – ΣΕΛΗΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ – ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ – ΜΑΡΙΛΕΝΑ, ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER CENTURY – VILLAGE MED COSMOS
——————————————————-
Στη γαλλική δραματική κομεντί «Οικογένεια Μπελιέ» («La famille Bellier», Γαλλία, 2014) ο σκηνοθέτης Ερίκ Λατριγκό καταπιάνεται με το «ριψοκίνδυνο» θέμα της εξιστόρησης μιας οικογένειας κωφαλάλων: η αγροτική οικογένεια του τίτλου είναι τετραμελής, οι γονείς και δύο παιδιά –ένα κορίτσι και ένα αγόρι. Εφόσον οι τρεις τους είναι κωφάλαλοι, ο μόνος σύνδεσμός τους με τον υπόλοιπο κόσμο είναι η έφηβη κόρη (Λουανέ Εμερά), η οποία φυσικά έχει τα δικά της όνειρα και τις δικές της φιλοδοξίες. Συγχρόνως δίνει την εσωτερική μάχη της για να καταλήξει σε μια απόφαση, στην απάντηση στο δύσκολο ερώτημα «τι θέλω πραγματικά να κάνω στη ζωή μου;». Συνεπώς η ταινία αναζητεί την ουσία ξεφεύγοντας από την απλή καταγραφή όπου πρωταρχικός στόχος θα ήταν η προβολή της εξαιρετικής δουλειάς των ηθοποιών Καρίν Βιάρ και Φρανσουά Νταμιέν που υποδύονται τους γονείς (και η ταινία θα γινόταν κάτι σαν το «Still Alice»). Με τον τρυφερό, χιουμοριστικό αλλά και ειλικρινή χειρισμό του θέματος ο Λατριγκό κατάφερε να επικαλύψει την κατάθλιψη με την αισιοδοξία, κάτι που συνέβαλε στη θετική υποδοχή της ταινίας από το κοινό της Γαλλίας, όπου ξεπέρασε τις 7.500.000 εισόδους.
Βαθμολογία: 2 ½
ΑΘΗΝΑ: ΨΥΧΙΚΟ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ – ΑΘΗΝΑΙΑ – ΡΙΒΙΕΡΑ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΝΑΤΑΛΙ – CINE ΠΑΝΟΡΑΜΑ
——————————————————-
Μια «παλαιολιθική» ραπτομηχανή με μαγικές ικανότητες βρίσκεται στον πυρήνα της δραματικής κωμωδίας φαντασίας του Τομ Μακ Κάρθι «Σε ξένα παπούτσια» («The cobbler», ΗΠΑ, 2015). Ο Ανταμ Σάντλερ υποδύεται τον εβραίο τσαγκάρη της Νέας Υόρκης ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να μετατραπεί στον κάτοχο των παπουτσιών που επιδιορθώνει μέσω αυτής της μηχανής. Κατά συνέπεια θα τον δούμε μαύρο gangsta, τραβεστί αλλά και πατέρα του Ντάστιν Χόφμαν. Παραμυθάκι από αυτά που το Χόλιγουντ ξέρει να φτιάχνει καλά, παρότι καταλήγει σε μια ακόμη γλυκανάλατη κομεντί φτιαγμένη για να υμνήσει την αξία της αγίας αμερικανικής οικογένειας.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: VILLAGE MALL ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE PΕΝΤΗ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ –ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – STER COOL ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
——————————————————-
Η εμφάνιση του πάλαι ποτέ Τζέιμς Μποντ Πιρς Μπρόσναν σε ρόλο τρομοκράτη ο οποίος ανατινάζει ό,τι του στέκεται εμπόδιο είναι το στοιχείο που ξεχωρίζει στη δραστήρια περιπέτεια «Καταδίωξη σε δύο ηπείρους» («Survivor», ΗΠΑ, 2015) του Τζέιμς Μακ Τιγκ. Καλογυρισμένη, σπιντάτη και με «χιτσκοκικό» σασπένς (η Μίλα Γιόβοβιτς είναι η αθώα πράκτορας που προσπαθεί να βρει το δίκιο της αλλά και να σώσει τον κόσμο). Δεν περνάς άσχημο δίωρο, αλλά σίγουρα δεν είναι η ταινία που περιμένεις από τον σκηνοθέτη του πολύ πιο ουσιαστικού «V for vendetta».
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΧΛΟΗ –ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ –ΑΚΤΗ –ΦΙΛΙΠ –ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΑΡΚΑΔΙΑ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ –ΝΑΝΑ –ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ –ΜΑΡΙΕΛ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΙ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡENTΗ – VILLAGE ΦAΛΗΡO – VILLAGE METRO MALL ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ : VILLAGE COSMOS – ΕΛΛΗΝΙΣ
——————————————————-
ΟΙ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ενα τραγούδι για τον Αργύρη (Ein lied for Argyris). Ντοκιμαντέρ ελβετικής παραγωγής 2007 σε σκηνοθεσία Στέφαν Χάουπτ. Η ιστορία του Αργύρη Σφουντούρη, ο οποίος έχοντας επιβιώσει από την σφαγή του Διστόμου κατάφερε να εξελιχθεί σε σπουδαίο επιστήμονα χωρίς ποτέ να σταματήσει την μάχη για την αποκατάσταση της αλήθειας και της ιστορικής μνήμης σε ότι αφορά τα εγκλήματα Πολέμου από τους Γερμανούς.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΟΑΣΙΣ – ΒΟΞ – ΔΑΝΑΟΣ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ
Διακοπές στη Βενετία (Summertime). Aισθηματική περιπέτεια συμπαραγωγής ΗΠΑ / Αγγλίας 1955 σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Λιν. Η Κάθριν Χέπμπορν είναι η μοναχική μεσήλικας που δεν παντρέυτηκε ποτέ και που αναζητεί την γαλήνη του καλοκαιριού στην Βενετία, ένα ταξίδι – όνειρο ζωής. Εκεί όμως ανακαλύπτει τον έρωτα στο πρόσωπο του Ροσάνο Μπράτζι. Τρυφερό ρομάντζο του σπουδαίου Λιν στο οποίο τελικά ο χώρος, η Βενετία (η μελαγχολία της οποίας ταιριάζει στην κεντρική ηωίδα) παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΘΗΣΕΙΟΝ –ΕΛΛΗΝΙΣ