Στο σύμπαν του κοσμήματος

Ο Νίκος Κούλης δεν κινείται σε συμβατικά μονοπάτια. Θέλει να ελίσσεται δημιουργικά, να είναι «κοσμηματοποιός πάνω απ’ όλα»

Ο Νίκος Κούλης δεν κινείται σε συμβατικά μονοπάτια. Θέλει να ελίσσεται δημιουργικά, να είναι «κοσμηματοποιός πάνω απ’ όλα». Του αρέσει όταν οι γυναίκες δεν αποχωρίζονται ένα κόσμημα «γιατί αυτό σημαίνει ότι έχουν συναισθηματικό δέσιμο μαζί του που ξεπερνά κανόνες και περιστάσεις», ενώ από τις δημιουργίες του ξεχωρίζει τη νέα σειρά Universe, η οποία περιλαμβάνει ένα κολιέ βασισμένο στα αφαιρετικά σχήματα του Βασίλι Καντίνσκι και πέντε κομμάτια-φόρο τιμής στην αρχιτεκτονική του Empire State Building. Το brand Nikos Koulis Jewels δημιουργήθηκε το 2006 στην Αθήνα και κοσμήματά του βρίσκονται σε κορυφαία καταστήματα σε 18 πόλεις του εξωτερικού – μάλιστα τα έχουν τιμήσει σε εμφανίσεις τους η Ριάνα, η Μαντόνα, η Ντάφνι Γκίνες και η Τζένιφερ Λόπεζ.


Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το κόσμημα; «Ηταν πάντα «παρών» στη ζωή μου καθώς το κόσμημα αφορά και η οικογενειακή μας επιχείρηση. Επέλεξα αρχικά τις φιλολογικές σπουδές παρότι από μικρός σχεδίαζα και έφτιαχνα πράγματα με τα χέρια μου. Οταν πήρα όμως το πτυχίο μου, αποφάσισα να αφεθώ σε αυτό που μου άρεσε πραγματικά και σπούδασα Γεμολογία και Γλυπτογραφία στο Gemological Institute of America. Δούλεψα πολύ σε εργαστήρια στην Ιταλία για να μάθω καλά το κόψιμο και το δέσιμο των πετρών και δημιούργησα το brand».


Τι πιστεύετε ότι κάνει το brand να ξεχωρίζει; «Από τα πρώτα κιόλας κομμάτια με ενδιέφεραν δύο άξονες: η ποιότητα των πετρών και η εφαρμογή του κοσμήματος επάνω στο σώμα. Δεν αρκεί το ωραίο ντιζάιν ούτε το μάρκετινγκ. Οσο δυνατή και να είναι μια προώθηση, δεν μπορεί να πείσει τον πελάτη, όπως το κάνει ένα κόσμημα από μόνο του όταν κάποιος το φοράει και το νιώθει πάνω του. Η ποιότητα κατασκευής ενός αντικειμένου είναι αυτή που ορίζει τη διαχρονικότητά του. Αυτό είναι το κριτήριο-κοινός παρονομαστής για την απήχηση του brand στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αυτό που εγγυάται την αξία και τη διάρκειά του».


Υπάρχει χώρος αυτή την εποχή για το κόσμημα στην Ελλάδα; «Το brand είχε μια αντίστροφη πορεία από τη συνηθισμένη: πρώτα γνώρισε την επιτυχία στο εξωτερικό, με σταδιακά σημεία πώλησης στο Παρίσι, στη Μόσχα, στο Λονδίνο, στη Νέα Υόρκη – ενώ εγώ διατηρούσα ένα στούντιο στην Αθήνα που λειτουργούσε με ραντεβού – και μετά εδραιώθηκε εμπορικά στην Ελλάδα. Το 2014 άνοιξαν οι δύο μπουτίκ μας στη Μύκονο και στο Κολωνάκι και η υποδοχή τους επιβεβαιώνει ότι υπάρχει και χώρος και ζήτηση. Η ανταπόκριση των ξένων επισκεπτών ήταν καθοριστική, αλλά πιστεύω ότι έχει νόημα και βάθος να χτίζεις ένα ελληνικό brand στην Ελλάδα, για το ελληνικό κοινό».


Από πού αντλείτε έμπνευση; «Από τα πάντα: από ένα τοπίο, ένα βιβλίο, μια μελωδία, ένα κτίριο ή μια παράσταση. «Νοθεύω» τις επιρροές μου και συνδυάζω διαφορετικά στοιχεία, υλικά, αναφορές. Οι πρώτες μου συλλογές αντανακλούσαν βυζαντινά και αρχαιοελληνικά θέματα, οι πιο πρόσφατες είναι έντονα γεωμετρικές με ελεύθερο μεσογειακό πνεύμα. Η Ελλάδα ενυπάρχει πάντα στην έμπνευσή μου, απλώς είναι ορατή με άλλον τρόπο κάθε φορά».
info:

Nikos Koulis boutiques
Αθήνα: Φιλικής Εταιρίας 15,
πλατεία Κολωνακίου, τηλ. 210 7233 783.
Μύκονος: Ν. Καλογερά 35, Χώρα, τηλ. 22890 28688.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 24 Μαΐου 2015

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Αναβολές και… private clubs Το τεράστιο ροζ, γεμάτο καθρέφτες, δωμάτιο στη βίλα «Ορτανσία», σκαρφαλωμένη στις ψηλότερες και πλέον θεαματικές οροσειρές της Εκάλης, ήταν... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk