68ο Φεστιβάλ Καννών: Η ώρα της γυναίκας

Εναν πολύ τρυφερό φόρο τιμής στη μητέρα αποτίει ο ιταλός σκηνοθέτης και ηθοποιός

Αποστολή, Κάννες

Εναν πολύ τρυφερό φόρο τιμής στη μητέρα αποτίει ο ιταλός σκηνοθέτης και ηθοποιός Νάνι Μορέτι με την τελευταία ταινία του «Mia madre» («Η μητέρα μου»), η οποία μάλιστα φέρει και προσωπικά στοιχεία. Πηγή έμπνευσής της ήταν η ίδια η μητέρα του Μορέτι η οποία πέθανε το 2010, λίγο προτού ο ιταλός σκηνοθέτης παρουσιάσει την ταινία του «Εχουμε Πάπα» εδώ στο Φεστιβάλ Καννών. «Ηταν το πιο δύσκολο σενάριο που έγραψα ποτέ» είπε στο «Βήμα» ο Νάνι Μορέτι, που ως ηθοποιός έβαλε τον εαυτό του σε δεύτερο πλάνο για να δώσει χώρο στην Ιταλίδα Μαργκαρίτα Μπούι.

Η Ιταλίδα Μπούι θα γίνει η καρδιά της ταινίας υποδυόμενη μια σκηνοθέτρια που προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στη δημιουργία μιας ταινίας, στην ανατροφή της κόρης της (με απόντα τον πατέρα) αλλά και στον επικείμενο χαμό της μητέρας της η οποία βρίσκεται στο νοσοκομείο χωρίς καμία ελπίδα για ανάκαμψη. Η Μπούι είναι ήδη ένα από τα φαβορί του φεστιβάλ για το βραβείο ερμηνείας, η ηρωίδα της είναι δυναμική και συγχρόνως εύθραυστη, πολύ κοντά στην κατάθλιψη αλλά και χωρίς ποτέ να χάνει το χιούμορ της.
Γυναικείες ερμηνείες που ενδεχομένως να απασχολήσουν την Κριτική Επιτροπή θα βρούμε επίσης στην «Κάρολ», μια ταινία «εποχής» (δεκαετία του 1950) που γύρισε ο Αμερικανός Τοντ Χέινς, με πρωταγωνίστριες την Κέιτ Μπλάνσετ και τη Ρούνεϊ Μάρα. Βάση της ταινίας είναι το μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμιθ «The price of salt» που γράφτηκε το 1952 και θεωρήθηκε άκρως τολμηρό για τα πουριτανικά στάνταρντ της εποχής αφού ήταν ένα από τα πρώτα που ασχολήθηκαν με τον λεσβιακό έρωτα σε μια εποχή που δεν υπήρχε καν ο όρος λεσβία. Η Μπλάνσετ υποδύεται την πλούσια παντρεμένη μητέρα που «παρασύρει» μια νεότερή της υπάλληλο μεγαλοκαταστήματος (Μάρα) σε ένα μυστηριώδες ερωτικό παιχνίδι. Πόσο επικίνδυνο μπορεί να γίνει αυτό το παιχνίδι όμως; Η σεξουαλικότητα, οι ιδιομορφίες της και το παρελθόν είναι θέματα που σίγουρα ταιριάζουν στον Τοντ Χέινς, ο οποίος έχει υπογράψει εξαιρετικές ταινίες στο παρελθόν, ανάμεσα στις οποίες και το σπουδαίο «Ο Παράδεισος είναι μακριά», που επίσης τοποθετείται στα 50s, με την Τζουλιάν Μουρ διχασμένη ανάμεσα στον κρυφό έρωτά της με έναν μαύρο κηπουρό και σε έναν διαλυμένο γάμο εξαιτίας της ομοφυλοφιλίας του συζύγου της.
Το φεστιβάλ όμως βρίσκεται στη μέση του και, όπως πάντα, όλα είναι ανοιχτά. Από πλευράς γυναικών, λοιπόν, περιμένουμε επίσης τη διαρκώς ανερχόμενη Γαλλίδα Αναΐς Ντεμουστιέρ που συμπρωταγωνιστεί με τον Ζερεμί Ελκαΐμ στη γαλλική ταινία «Marguerite et Julien» της Βαλερί Ντονζελί, τη Βρετανίδα Εμιλι Μπλαντ σε ρόλο πράκτορος του FBI εναντίον μεξικανού βαρόνου των ναρκωτικών στο «Sicario» του Καναδού Ντενίς Βιλνέβ αλλά και τη Γαλλίδα Μαριόν Κοτιγιάρ στην τελευταία κινηματογραφική εκδοχή του σαιξπηρικού «Μακμπέθ» όπου υποδύεται τη Λαίδη Μακμπέθ δίπλα στον Μάικλ Φασμπέντερ. Η παραγωγή είναι βρετανική και σκηνοθετήθηκε από τον Τζάστιν Κούρζελ.
Επίσης η Ρέιτσελ Βάιζ, που παίζει στην ταινία «Ο αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου, έχει και δεύτερη παρουσία στο διαγωνιστικό τμήμα, την ταινία «Νεότητα» (Youth) του Πάολο Σορεντίνο , δίπλα στους Μάικλ Κέιν (υποδύεται την κόρη του) και Χάρβεϊ Καϊτέλ.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk