O Mr. Peugeot ανοίγει τα χαρτιά του

Η εφετινή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι ολοκληρώνεται σήμερα αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε επίπεδο μοντέλων και δημιουργώντας προσδοκίες για την πορεία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η εφετινή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι ολοκληρώνεται σήμερα αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε επίπεδο μοντέλων και δημιουργώντας προσδοκίες για την πορεία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Στο περιθώριο της έκθεσης, ο Maxime Picat, επικεφαλής της Peugeot SA, μίλησε αποκλειστικά στο «Βήμα» για τις προτεραιότητες της εταιρείας του, τη διακριτή θέση της ως μέλους του ομίλου PSA και για την επανεκκίνηση μετά την κρίση.
Ποιο μήνυμα δίνει η παρουσία της Peugeot σε αυτή τη διοργάνωση;
«Το μήνυμα είναι τριπλό: Εχουμε τη νεότερη γκάμα στην ιστορία μας, με νέα και ανανεωμένα μοντέλα από το 108 ως το 508. Οραματιζόμαστε το μέλλον μέσα από concept cars όπως το hi-end Exalt και το SUV Quartz και παρουσιάζουμε όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες μας.
Νέους κινητήρες προδιαγραφών Euro 6 και πετρελαιοκινητήρες BlueHDi με πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2 από 82 γραμμ./χλμ. στο Peugeot 308 για παράδειγμα, τρικύλινδρους turbo βενζινοκινητήρες PureTech και την υβριδική τεχνολογία Hybrid Air 2L με κατανάλωση 2 λίτρων/100 χλμ. στο Peugeot 208».
Πως αξιολογείτε την πορεία της γαλλικής αγοράς και της Peugeot στη χρονιά που διανύουμε;
«Η γαλλική αγορά εμφανίζει τώρα μεγαλύτερη δυναμική από τις υπόλοιπες, ωστόσο δουλειά όλων μας είναι να προσπαθήσουμε περισσότερο για να τη διατηρήσουμε.
Σε ό,τι μας αφορά, είμαστε αισιόδοξοι για την πορεία της Peugeot, καθώς έχουμε θετικά οικονομικά αποτελέσματα ήδη από το πρώτο εξάμηνο, απολαμβάνουμε ρευστότητα 1,7 δισ. ευρώ και όλα δείχνουν ότι η εταιρεία μπορεί πλέον να αποφέρει κέρδη.
Η αύξηση των πωλήσεών μας αγγίζει το 6% παρά τις δυσκολίες σε σημαντικές αγορές όπως της Ρωσίας και της Νότιας Αμερικής, ενώ ειδικά στην Κίνα οι πωλήσεις μας αυξάνονται κατά 40%».
Θεωρείτε ότι η Peugeot πρέπει να επενδύσει στα πολυτελή μοντέλα;
«Οχι! Θέλουμε να γίνουμε η καλύτερη mainstream φίρμα, δεν επιθυμούμε να ανταγωνιστούμε τις premium γερμανικές εταιρείες ή τη σειρά μοντέλων DS του ομίλου PSA, στον οποίο ανήκουμε. Στόχος μας είναι να εξελισσόμαστε ποιοτικά και τεχνολογικά, αλλά για να το επιτύχουμε δεν χρειάζεται να κατασκευάζουμε πολυτελή αυτοκίνητα».

Η εξέλιξη στην οποία αναφέρεστε ποιες τεχνολογίες αφορά ;
«Η αυτόνομη οδήγηση μας ενδιαφέρει ως τάση αλλά δεν διεκδικούμε ηγετική θέση καθώς υπάρχουν premium αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν επενδύσει πολύ σε αυτήν. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις ώστε να είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε αντίστοιχες λύσεις αλλά δεν βιαζόμαστε, τουλάχιστον όχι προτού διαπιστώσουμε τι πραγματικά θέλει ο πελάτης μας.
Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, διαπιστώνουμε πως η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται σήμερα χαμηλότερα από τις προβλέψεις που είχαν όλοι εκφράσει τα προηγούμενα χρόνια.
Θεωρούμε πως είναι η λύση του μέλλοντος και περιμένουμε ότι η διείσδυσή της θα επιταχυνθεί μετά το 2020. Ως τότε η υβριδική τεχνολογία θα αποτελεί το μεταβατικό στάδιο, γι’ αυτό και επενδύουμε σε αυτήν εξελίσσοντας και plug-in υβριδικές προτάσεις.
Υπάρχει χώρος στον όμιλο PSA για μια low budget φίρμα όπως η Dacia για τη Renault;
«Πιθανόν δεν μπορείς ποτέ να λες «ποτέ». Σήμερα ωστόσο δεν υπάρχει χώρος για δύο λόγους: Αρχικά βγαίνουμε από μια πολύ σημαντική οικονομική κρίση, βρισκόμαστε σε φάση ανάκαμψης και θέλουμε να επενδύσουμε το 100% της ενέργειάς μας στη διαφοροποίηση των τριών εταιρειών του ομίλου PSA (Citroen, Peugeot και DS), να αναβαθμίσουμε την εικόνα μας και να βελτιώσουμε την κερδοφορία μας.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι για να δημιουργήσεις μια low budget εταιρεία πρέπει να καταφύγεις σε low cost κέντρο έρευνας και εξέλιξης, σε low cost γραμμές παραγωγής, σε μια low cost νοοτροπία.
Δεν έχουμε τίποτε από αυτά και δεν αποτελεί προτεραιότητά μας για το άμεσο μέλλον».
Πολλοί θεωρούν ότι η ποιότητα δεν αποτελεί προτεραιότητα για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία. Ποια είναι η δική σας άποψη;
«Γνωρίζω ότι η ποιότητα των αυτοκινήτων Peugeot βρίσκεται στα καλύτερα επίπεδα της αγοράς. Εχω στοιχεία, βλέπω τι κάνουν οι ανταγωνιστές μας, άρα δεν υπάρχει σήμερα θέμα με την ποιότητα των μοντέλων μας. Η ερώτηση που προκύπτει αφορά την αντίληψη που υπάρχει στο κοινό για την ποιότητα των γαλλικών προϊόντων σε σχέση, π.χ., με τα γερμανικά.
Η γερμανική βιομηχανία έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό προφίλ για την ποιότητα των προϊόντων της, επηρεάζοντας θετικά και τα γερμανικά αυτοκίνητα.
Αποστολή μας είναι να αποδείξουμε στο κοινό ότι η ποιότητα των αυτοκινήτων μας έχει βελτιωθεί πολύ, κάτι που αντιλαμβάνεται για παράδειγμα ο οδηγός του 308, βιώνοντας καθημερινά την αξιοπιστία του».
Μιλώντας για το 308, πόσο σημαντική ήταν για εσάς η διάκριση «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014» που απέσπασε στην Ευρώπη;
«Πρόκειται για ένα σημαντικό βραβείο τόσο στην Ευρώπη όσο και έξω από αυτήν. Στον Τύπο της Κίνας, για παράδειγμα, υπήρξαν εκτενή δημοσιεύματα για αυτή τη διάκριση που αποδεικνύει ότι η Peugeot και ο όμιλος PSA βλέπουν το φως στην άκρη του τούνελ. Παράλληλα η συγκεκριμένη διάκριση μετατόπισε το ενδιαφέρον όλων από τα οικονομικά μας αποτελέσματα σε αυτό που πραγματικά είμαστε και στη δυνατότητά μας να δημιουργούμε σπουδαία αυτοκίνητα».
Νότια Ευρώπη
Η αλλαγή αντιπροσώπευσης στην Ελλάδα

Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την ελληνική αγορά;

«Ελπίζουμε ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν σύντομα. Πρόσφατα πραγματοποιήσαμε αλλαγές στη χώρα σας, επιλέγοντας μια διαφορετική, σε σχέση με το παρελθόν, εισαγωγική εταιρεία για τα αυτοκίνητά μας. Βρισκόμαστε, λοιπόν, σε μια μεταβατική περίοδο, αλλά, μιλώντας με τους νέους μας συνεργάτες, διαβλέπουμε τον δυναμισμό και τις ικανότητές τους και θεωρούμε ότι η αύξηση του μεριδίου αγοράς της Peugeot στην ελληνική αγορά αποτελεί θέμα χρόνου παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk