«Το λιμάνι του Πειραιά έχει σήμερα τις υποδομές για να μπορεί να φιλοξενήσει τα μεγαλύτερα container ships. Έχει δυνατότητες που δεν έχουν άλλα λιμάνια της Μεσογείου, όπως για παράδειγμα κανένα ιταλικό λιμάνι».Αυτό επεσήμανε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ.Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτηςκατά την υποδοχή του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς κοντέινερ, το «MSC London»,που έχει καταπλεύσει σε ελληνικό λιμάνι.
Στην εκδήλωση υποδοχής που πραγματοποιήθηκε στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένος Πειραιώς, όπου είχε προσδέσει το «MSC LONDON», παρευρέθησαν, επίσης, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Αθανάσιος Χριστόπουλος, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος κ. Αθανάσιος Αθανασόπουλος, καθώς και η Πρόεδρος της MSC Greece κυρία Χριστίνα Θεοδωρίκα.
Σημειώνεται ότι το «MSC LONDON» ναυπηγήθηκε το 2014, έχει μήκος 399 μέτρα, ενώ έχει χωρητικότητα 16.652 εμπορευματοκιβωτίων και συνολική δυναμική 165.000 τόνων. Aποτελεί τη ναυαρχίδα του στόλου της MSC, που είναι η δεύτερη σε μέγεθος εταιρία μεταφοράς containers του κόσμου και σύμφωνα με τον ΟΛΠ η ΜSC είναι ο μεγαλύτερος πελάτης – χρήστης του Πειραιά (σε ΟΛΠ και ΣΕΠ), ο κύριος πελάτης του ΟΛΠ Α.Ε. στον Προβλήτα Ι (containers) και ένας από τους 4 μεγαλύτερους μεταφορείς στην κρουαζιέρα του Πειραιά.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης σε δηλώσεις του επεσήμανε πως «εμείς, θέλουμε να κάνουμε τον Πειραιά μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο. Γι’ αυτό δουλεύουμε. Γι’ αυτό και έχουμε προχωρήσει τη συμφωνία με την Cosco για την επέκταση της σύμβασης, την οποία έχουμε και ελπίζουμε ότι σύντομα θα ξεκινήσουν έργα 230 εκατομμυρίων ευρώ. Βούλησή μας είναι να καταστήσουμε τον Πειραιά ένα από τα κεντρικά λιμάνια της Μεσογείου».
Και πρόσθεσε: «Η ανάπτυξη της χώρας έρχεται μέσα από τα λιμάνια, μέσα από την αύξηση των δυνατοτήτων τους, μέσα από το διεθνή τους προσανατολισμό. Και για να το πετύχουμε αυτό χρειαζόμαστε σοβαρές, ουσιαστικές διεθνείς συνεργασίες, όπως η συνεργασία που έχουμε αναπτύξει με την MSC, που είναι ο υπ’ αριθμόν ένα πελάτης μας».
Από την πλευρά του ο κ. Ανωμερίτης τόνισε ότι «η πολύχρονη και δημιουργική συνεργασία με την MSC στον Πειραιά είναι βέβαιο ότι θα αναπτυχθεί περαιτέρω με νέες συμφωνίες και προσδοκίες. Το λιμάνι του Πειραιά, συνεχώς μεταμορφώνεται με διαχειριστές τον ΟΛΠ και την ΣΕΠ, καθίσταται δε πλέον για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκίνητων και κρουαζιέρας βασικός κόμβος της Μεσογείου. Ήδη τον μήνα Ιούλιο 2014 ο Προβλήτας Ι ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ έκανε ρεκόρ κινήσεων (50.517 κινήσεις), ενώ η παραγωγικότητα ανά βάρδια από 115 κινήσεις το 2009 ανέβηκε στις 161 κινήσεις το 2014 (αύξηση 40%), ξεπερνώντας μάλιστα στις νυχτερινές βάρδιες ακόμα και τις 200 κινήσεις. Ο ΟΛΠ Α.Ε. για τη λιμενική βιομηχανία της χώρας αποτελεί την κύρια μηχανή ανάπτυξής της».