Εξαιρείται από τους περιορισμούς στις προσλήψεις το προσωπικό που προσλαμβάνεται σε εκτέλεση ειδικού προγράμματος απασχόλησης το οποίο προκηρύσσεται και επιδοτείται από τον ΟΑΕΔ. Αυτό προβλέπει ρύθμιση στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για το νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων στο δημόσιο, το οποίο έχει κατατεθεί στη Βουλή.
Η κυβέρνηση επιδιώκει να αρθούν , για τις περιπτώσεις επιδοτούμενου ειδικού προγράμματος του ΟΑΕΔ, τα εμπόδια λόγω αναστολής στις προσλήψεις (βάσει της 33/2006 Πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου -ΠΥΣ όπως ισχύει). Κι αυτό με το σκεπτικό ότι οι εν λόγω προσλήψεις εντάσσονται στο πλαίσιο πολιτικών ενίσχυσης της απασχόλησης και αντιμετώπισης της ανεργίας.
Έτσι, από τη διαδικασία έγκρισης εξαιρείται το προσωπικό που προσλαμβάνεται σε εκτέλεση ειδικού προγράμματος του ΟΑΕΔ .
Στο άρθρο 8 αναφέρεται ότι: «3. Στο τέλος της παρ.1 του άρθρου 4 της ΠΥΣ 33/2006 (Α΄280), όπως ισχύει, προστίθεται περίπτωση κα) ως εξής:
« κα) το προσωπικό που προσλαμβάνεται σε εκτέλεση ειδικού προγράμματος απασχόλησης που προκηρύσσεται και επιδοτείται από τον ΟΑΕΔ.».
Παράλληλα, στο ίδιο άρθρο προβλέπονται αλλαγές στο ζήτημα των μετατάξεων σε ανώτερο κλάδο (από κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Πανεπιστημιακής κ.λπ.). Κατά την εφαρμογή διατάξεων για τις μετατάξεις αντιμετώπιζαν προβλήματα εργαζόμενοι (μόνιμοι υπάλληλοι Δήμων και άλλων Νομικών Προσώπων ή Υπουργείων ανά την Επικράτεια) που έκαναν εσωτερική μετάταξη σε ανώτερο κλάδο στον ίδιο φορέα, μετά την απόκτηση ανώτερου τίτλου σπουδών. Επικεντρώθηκε η κριτική στο σημείο του νόμου 4002/2011 ως προς τις περιπτώσεις πού πρέπει ή όχι να επιλαμβάνεται η αρμόδια Επιτροπή ΠΥΣ 33/2006 (Α’ 280). Αποτέλεσμα ήταν, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχόλιο επί του νομοσχεδίου κατά τη διαβούλευση, να «μένουν, μόνιμοι υπάλληλοι απλήρωτοι (τα εντάλματα μισθοδοσίας είναι δεσμευμένα μεταξύ των Υπηρεσιών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και των Λογιστηρίων των Δήμων) για αρκετούς μήνες περιμένοντας, αυτοί και οι οικογένειές τους μια νομοθετική ρύθμιση που θα επουλώνει αυτήν την εξωπραγματική νομοθετική αγκύλωση».
Πάντως, πλέον δεν θα απαιτείται η έγκριση της τετραμελούς επιτροπής, για τις μετατάξεις εντός της ίδιας υπηρεσίας σε κλάδο ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας και για τις αμοιβαίες μετατάξεις υπαλλήλων υπαλλήλων του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και των ΝΠΔΔ αυτών . Ορίζεται ότι η ρύθμιση αυτή ισχύει από 22/8/2011, ημερομηνία ισχύος του ν. 4002/2011. Σήμερα, η εξαίρεση ισχύει μόνο για τις υποχρεωτικές μετατάξεις. Η αλλαγή αυτή γίνεται «δεδομένου ότι δεν προκύπτει αύξηση του αριθμού του προσωπικού».
Επίσης, με τη ρύθμιση του άρθρου 9, θεσπίζεται η διαδικασία πληρωμής των απαιτήσεων των παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και πληροφορικής προς το Ελληνικό Δημόσιο για το έργο ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι. Πρόκειται για δαπάνες που αφορούν το χρονικό διάστημα από την 1η Ιουλίου 2012 μέχρι την επικείμενη υπογραφή σύμβασης ή διαφορετικά μέχρι την 30.9.2014 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των αναδόχων για την παροχή των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που εμπίπτουν στο έργο ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι.
Όπως επισημαίνεται στην ειδική έκθεση για το νομοσχέδιο, στην ουσία νομιμοποιείται η καταβολή ποσού, το ύψος του οποίου εξαρτάται από την πλήρωση των προβλεπομένων προϋποθέσεων (αποδοχή από τους παρόχους των πρακτικών γνωμοδοτήσεων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και παραίτηση από κάθε άλλη αξίωση). Πάντως, εκτιμάται, ότι δεν θα υπερβεί το ποσό των 47.150.600 ευρώ περίπου.
Κατά τους εισηγητές , η ρύθμιση απαιτείται δεδομένου ότι η προϊσχύουσα διάταξη που αφορούσε το χρονικό διάστημα από 1.1.2010 μέχρι 30.6.2012 έχει λήξει, ενώ δεν έχει υπογραφεί μέχρι σήμερα νέα σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των αναδόχων για την παροχή των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που εμπίπτουν στο έργο ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι (επόμενη φάση και μετεξέλιξη του έργου). Ωστόσο έχουν πραγματοποιηθεί όλες οι απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να υπογραφεί άμεσα η εν λόγω σύμβαση.



