Ο Μπέιλ είναι ο Μπάτμαν

Οταν ο Κρίστιαν Μπέιλ διένυε τα χρόνια της εφηβείας στην Αγγλία, γοητευόταν από τους γκάνγκστερ. Του άρεσε, για παράδειγµα, το γεγονός ότι οι αδελφοί Κρέι, δύο από τους πιο επικίνδυνους κακοποιούς της δεκαετίας του ’50 και του ’60, ήταν, όπως κι εκείνος, Βρετανοί (για την ακρίβεια ο Μπέιλ είναι Ουαλλός – γεννηµένος στις 30 Ιανουαρίου του 1974 στο Χαβερφορντγουέστ).

«Η ανθρώπινη φύση είναι περίεργη γιατί ο κόσµος αρέσκεται να δηµιουργεί επικίνδυνους θρύλους» µου είχε πει πριν από µερικά χρόνια ο Μπέιλ στην παγκόσµια παρουσίαση της ταινίας «∆ηµόσιος κίνδυνος» στο Λος Αντζελες. «Αν βρισκόµουν στην αντίθετη πλευρά του Ατλαντικού, ποιος ξέρει, πιθανότατα να µου άρεσε ο Τζον Ντίλιντζερ». Οµως τελικά τα πράγµατα λειτούργησαν διαφορετικά. Μπορεί µεν ο ρόλος του ψυχοπαθούς δολοφόνου Πάτρικ Μπέιτµαν στο «American Psycho» να ανέδειξε για τα καλά τις τεράστιες δυνατότητες του Μπέιλ στην υποκριτική (και είναι πράγµατι τεράστιες), όµως στον «∆ηµόσιο κίνδυνο» έπαιξε τον Μέλβιν Πέρβις, τον οµοσπονδιακό πράκτορα που καταδίωξε µέχρι θανάτου τον Ντίλιντζερ.

Αυτό το καλοκαίρι ο Κρίστιαν Μπέιλ επιστρέφει ως Μπάτµαν και έτσι γίνεται ο πρώτος ηθοποιός που φορά τρεις φορές στον κινηµατογράφο την κατάµαυρη µπέρτα του Ανθρώπου-Νυχτερίδα. Μετά το «Batman Βegins» το 2005 και τον «Σκοτεινό ιππότη» το 2008, ο Κρίστοφερ Νόλαν παρουσιάζει τον «Σκοτεινό ιππότη: Η επιστροφή», που αναµένεται να κάνει θραύση στις αίθουσες – σκηνικό γνωστό για τον Νόλαν, αν κρίνουµε από την επιτυχία του (υπερτιµηµένου) «Inception» το καλοκαίρι του 2010.

Καλά όλα αυτά, αρκεί να µην αποκαλέσετε ποτέ τον Κρίστιαν Μπέιλ «σταρ». ∆εν θα αισθανθεί καλά και ποτέ δεν ξέρεις την αντίδρασή του. «Αντιλαµβάνοµαι το εκτόπισµα που κέρδισα από τον Μπάτµαν, αλλά ποτέ δεν µου “κάθησε” καλά ο όρος σταρ» έχει πει ο ίδιος. «Ξέρω ότι ακούγεται κοινότοπο και κλισέ, όµως είναι η αλήθεια. Σε πολλούς αρέσει περισσότερο η φαντασίωση τού να είναι ηθοποιοί απ’ ό,τι η δουλειά του ηθοποιού αυτή καθαυτή. Οχι σε µένα». ∆εν ξέρω, βέβαια, κατά πόσο αυτή η δήλωσή του περί σταρ είναι όντως ειλικρινής, γιατί εδώ που τα λέµε, το πιο διάσηµο αρνητικό περιστατικό του Μπέιλ ως επαγγελµατία, αν κάτι δηλώνει, είναι η νοοτροπία του σταρ. Γιατί ο Κρίστιαν Μπέιλ είναι ένας άνθρωπος που όταν τα «παίρνει στο κρανίο» δεν διστάζει να το δείξει. ∆εν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που σε µια κρίσιµη στιγµή των γυρισµάτων της ταινίας «Εξολοθρευτής: Η σωτηρία», προσηλωµένος καθώς ήταν στον ρόλο του, έφερε τα πάνω κάτω επειδή ένας τεχνικός του συνεργείου τόλµησε να περπατήσει απέναντί του. Η προσοχή του αποσπάστηκε και αυτό που συνέβη µετά ακολουθεί ακόµη τον Μπέιλ, τρία χρόνια αργότερα: η φωνή του ξεσπάσµατός του προς τον τεχνικό ηχογραφήθηκε, πέρασε στο YouTube και ο Μπέιλ υποχρεώθηκε να ζητήσει δηµοσίως συγγνώµη µέσω µιας ραδιοφωνικής εκποµπής, χαρακτηρίζοντας αδικαιολόγητη την πράξη του.

Είναι αλήθεια ότι ο Κρίστιαν Μπέιλ παθιάζεται, αν και προτιµούµε να το κάνει στη δουλειά του, όταν αντιµετωπίζει µε προσοχή στις λεπτοµέρειες τους ρόλους του. Στο «The Fighter» του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, που του χάρισε ένα Οσκαρ β’ αντρικού ρόλου, είναι τόσο πειστικός στον ρόλο του εθισµένου στο κρακ πρώην πυγµάχου και νυν προπονητή του αδελφού του (Μαρκ Γουόλµπεργκ), που δεν θα µου έκανε εντύπωση αν µάθαινα ότι για να µπει στο πετσί του ρόλου πήρε κρακ στην πραγµατικότητα. Στην «Αυγή της απόδρασης» του Βέρνερ Χέρτσογκ (όπου θεωρώ ότι ο Μπέιλ πετυχαίνει την καλύτερη ερµηνεία του) υποδύθηκε έναν αµερικανό αιχµάλωτο των Βιετκόνγκ, καταβροχθίζοντας πραγµατικά σκουλήκια. Προηγουµένως, είχε ήδη χάσει περίπου 30 κιλά για να υποδυθεί έναν άνθρωπο που πάσχει από αϋπνία στον «Αγρυπνο».

Ο ίδιος ο Μπέιλ λέει ότι στοχεύει στην τελειότητα όταν ασχολείται µε τη δουλειά του. Οταν όµως ο Μπέιλ δεν εργάζεται, δεν θέλει να ακούει λέξη για δουλειά. «Τότε, αν δεν είµαι µαζί µε την οικογένειά µου, µου αρέσει να καβαλάω τη µοτοσικλέτα µου και να χάνοµαι στην έρηµο…».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk