Δυναμική λόγω καινοτομίας

Η διαφορά στις χρηματιστηριακές αξίες των δύο εταιρειών δεν ήταν εντυπωσιακή. Μάλιστα οι τιμές των μετοχών τους έπεσαν εκείνη την ημέρα. Η Αpple «έκλεισε» με κεφαλαιοποίηση 222 δισ. δολαρίων καταγράφοντας μικρή πτώση 0,4%, ενώ η κεφαλαιοποίηση της Μicrosoft έπεσε στα 219 δισ. δολάρια χάνοντας 4% σε σχέση με την προηγούμενη. Ωστόσο η σειρά άλλαξε επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών ότι η στροφή του Στιβ Τζομπς στη δημιουργία καινοτομικών συσκευών προσδίδει στην εταιρεία του μια πρωτόγνωρη δυναμική, αντίστοιχη με αυτήν που είχε επιδείξει στις χρυσές εποχές της δεκαετίας του ΄80.

Δυναμική λόγω καινοτομίας | tovima.gr

Η διαφορά στις χρηματιστηριακές αξίες των δύο εταιρειών δεν ήταν εντυπωσιακή. Μάλιστα οι τιμές των μετοχών τους έπεσαν εκείνη την ημέρα. Η Αpple «έκλεισε» με κεφαλαιοποίηση 222 δισ. δολαρίων καταγράφοντας μικρή πτώση 0,4%, ενώ η κεφαλαιοποίηση της Μicrosoft έπεσε στα 219 δισ. δολάρια χάνοντας 4% σε σχέση με την προηγούμενη. Ωστόσο η σειρά άλλαξε επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών ότι η στροφή του Στιβ Τζομπς στη δημιουργία καινοτομικών συσκευών προσδίδει στην εταιρεία του μια πρωτόγνωρη δυναμική, αντίστοιχη με αυτήν που είχε επιδείξει στις χρυσές εποχές της δεκαετίας του ΄80. Τα νέα προϊόντα του, τα iΡhone, τα iΡod και τα iΡad, υπόσχονται να προσφέρουν νέες δυνατότητες επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και πληροφόρησης. Ταυτόχρονα είναι κομψά και εύχρηστα, τόσο ώστε να γίνονται αντικείμενο πόθου για εκατομμύρια ανθρώπους.

Αντίθετα, η εταιρεία του Μπιλ Γκέιτς, παρά την τεράστια κερδοφορία της, η οποία παραμένει υπερτριπλάσια από αυτήν της Αpple, δεν φαίνεται να καινοτομεί όσο οι καιροί- και οι αγορές- το απαιτούν. Τα βασικά προϊόντα της, τα Windows και προγράμματα όπως το Οffice, συνεχίζουν να αποτελούν τα εργαλεία καθημερινής χρήσης για την πλειονότητα των χρηστών, αλλά δεν προκαλούν εκδηλώσεις ενθουσιασμού. Ούτε είναι πλέον μοναδικά, αφού τα ανταγωνίζονται δεκάδες παραλλαγές του Linux και άλλων προγραμμάτων ανοιχτού λογισμικού που διατίθενται ελεύθερα και δωρεάν! Και- το χειρότερο- το εγχείρημα της Μicrosoft να παρουσιάσει «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές-ταμπλέτες και παιχνιδομηχανές δεν έτυχε της θερμής υποδοχής που επιφύλαξε το παγκόσμιο κοινό στα αντίστοιχα προϊόντα της Αpple ή της Sony, αν και προηγήθηκαν εδώ και αρκετά χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα ολόκληρος ο πλανήτης μιλάει για το iΡad, ενώ ελάχιστοι θυμούνται και ακόμη λιγότεροι έχουν χρησιμοποιήσει το αντίστοιχο προϊόν της Μicrosoft, το Τablet ΡC που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2001(!).

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk