ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ

Πουλώντας προϊόντα με ονοματεπώνυμο

Στα τέλη Σεπτεμβρίου η πολυτελής φίρμα σπορ αυτοκινήτων Ferrari πρόκειται να εγκαινιάσει την πρώτη της μπουτίκ στην Αθήνα, αποκλειστικό franchise στην Ελλάδα του ομίλου Χαραγκιώνη. Το κατάστημα, που θα στεγαστεί σε ένα παραδοσιακό νεοκλασικό συγκρότημα κτιρίων στη συμβολή των οδών Κολοκοτρώνη και Βουλής, του οποίου τη μακροχρόνια εκμετάλλευση έχει αναλάβει ο όμιλος Χαραγκιώνη που ειδικεύεται στην επένδυση, ανάπτυξη και διαχείριση εμπορικών και ψυχαγωγικών κέντρων, θα φιλοξενήσει ολόκληρη τη σειρά προϊόντων με τον χαρακτηριστικό λογότυπο του ιταλικού κατασκευαστή.

Στα τέλη Σεπτεμβρίου η πολυτελής φίρμα σπορ αυτοκινήτων Ferrari πρόκειται να εγκαινιάσει την πρώτη της μπουτίκ στην Αθήνα, αποκλειστικό franchise στην Ελλάδα του ομίλου Χαραγκιώνη. Το κατάστημα, που θα στεγαστεί σε ένα παραδοσιακό νεοκλασικό συγκρότημα κτιρίων στη συμβολή των οδών Κολοκοτρώνη και Βουλής, του οποίου τη μακροχρόνια εκμετάλλευση έχει αναλάβει ο όμιλος Χαραγκιώνη που ειδικεύεται στην επένδυση, ανάπτυξη και διαχείριση εμπορικών και ψυχαγωγικών κέντρων, θα φιλοξενήσει ολόκληρη τη σειρά προϊόντων με τον χαρακτηριστικό λογότυπο του ιταλικού κατασκευαστή.

Πέρα από το κατάστημα Ferrari που άνοιξε στο Μαρανέλο της Ιταλίας, την έδρα της Ferrari, το 2002, το οποίο ανήκει και λειτουργεί απευθείας από την εταιρεία, όλα τα υπόλοιπα είναι συνεργασίες franchise. Σε αυτές περιλαμβάνονται ως σήμερα καταστήματα σε Μιλάνο, Ρώμη, Βενετία, Λονδίνο, Βαρκελώνη, Σαν Φρανσίσκο και Μαϊάμι, Μακάο και Αμπου Ντάμπι. Το κατάστημα στη Ρίτζεντ Στριτ του Λονδίνου εγκαινιάστηκε στις αρχές Μαΐου και ανήκει στο Ρercassi Group, μια μεγάλη εταιρεία λιανικής που διαχειρίζεται επίσης από το 2005 ένα ακόμη κατάστημα στο Μιλάνο. Συνολικά λειτουργούν 25 καταστήματα Ferrari, τα μισά από τα οποία βρίσκονται σε μεγάλες πόλεις εκτός Ιταλίας, ενώ εκτός από την Αθήνα προγραμματίζονται μπουτίκ σε Ντουμπάι, Τζέντα, Μπαχρέιν, Φλωρεντία, Βουκουρέστι και Νέα Υόρκη.

Στην περίπτωση της Ferrari η δημιουργία ομώνυμου καταστήματος «ήταν μια ανάγκη που προέκυψε από το πολύ μεγάλο κοινό που την ακολουθεί και την επιθυμία του να έχει κάτι χαρακτηριστικό αντίστοιχης ποιότητας» σημειώνει εκπρόσωπος του ομίλου Χαραγκιώνη. Στην Αθήνα το κατάστημα θα πουλάει αναμνηστικά της ιταλικής μάρκας, «γκάτζετ» μικροαντικείμενα (π.χ. κούπες, μινιατούρες αυτοκινήτων), αλλά και ανδρικά, γυναικεία και παιδικά ρούχα. Το γεγονός μάλιστα ότι οι πωλήσεις αυξάνονται ραγδαία κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής αγώνων Φόρμουλα 1 είναι ενδεικτικό για την επίδραση του σήματος στους θαυμαστές. Κάτι που παρατηρείται και στις περιπτώσεις καταστημάτων που διατηρούν αντίστοιχα μεγάλες ποδοσφαιρικές ομάδες όταν αυτές φέρνουν νικηφόρο αποτέλεσμα.

Ετσι ορίζεται το «merchantainment» που είναι η νέα τάση στη λιανική, εξηγεί ο εκπρόσωπος του ομίλου Χαραγκιώνη για την επιλογή του συγκεκριμένου σήματος. Ο όρος προκύπτει από τη σύνδεση των λέξεων «merchandising» (εμφάνιση των προϊόντων στο κατάστημα, παρακολούθηση και σωστή λειτουργία του ραφιού) και «entertainment» (ψυχαγωγία), με στόχο να «προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία στο καταναλωτικό κοινό». Αυτό συμβαίνει στην περίπτωση του καταστήματος της ιταλικής πολυτελούς επωνυμίας σπορ οχημάτων. Εχει διαμορφωθεί έτσι ώστε «να σε βάζει στον κόσμο της Ferrari», αφού στο εσωτερικό του ακούγονται οι ήχοι του αυτοκινήτου, το οποίο θα βρίσκεται στη βιτρίνα για να μπορούν οι επισκέπτες να φωτογραφηθούν μέσα σε αυτό. Το κατάστημα άλλωστε απευθύνεται σε δύο κατηγορίες κοινού. Τους θαυμαστές που θέλουν να αποκτήσουν κάτι που να έχει σχέση με τη γνωστή φίρμα, ενώ υπάρχουν και προϊόντα για τους λίγους που είναι κάτοχοι του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ή για όσους θα ήθελαν κάποτε και να έχουν ή να φορούν πιο αποκλειστικά πράγματα, όπως η στολή οδηγού που φτιάχνεται κατά παραγγελία στα μέτρα του πελάτη.

Διασημότητες στη λιανική
Ηεπέκταση μιας μάρκας στην ένδυση ως στρατηγική κίνηση στη λιανική δεν περιορίζεται σε αυτοκίνητα και ποδοσφαιρικές ομάδες. Διασημότητες έχουν κατά καιρούς και τα τελευταία χρόνια πολύ περισσότερο- ειδικά στις ΗΠΑ- δανείσει το όνομά τους σε σειρές ρούχων, υπογράφοντας συνεργασίες είτε με μεγάλες αλυσίδες λιανικής είτε με κατασκευαστές ενδυμάτων, με κοινό φυσικά όφελος. Στην περίπτωση αυτή «η επιλογή είναι καθαρά θέμα μάρκετινγκ,αφού τα προϊόντα πρέπει να έχουν μια ταυτότητα για να πουλήσουν καλύτερα» επισημαίνει ο εκπρόσωπος του ομίλου Χαραγκιώνη. Οι διασημότητες έχουν τεράστια έκθεση στα μέσα, κάτι που διευκολύνει πολύ στο να πουλήσει παράλληλα μια συλλογή ρούχων, ενώ η στρατηγική μάρκετινγκ περιλαμβάνει και τους ίδιους να φωτογραφίζονται με τα ρούχα τους.

Η λίστα των ονομάτων είναι μακροσκελής, αφού σχεδόν κάθε αναγνωρίσιμος σταρ πλέον λανσάρει, αν όχι άρωμα, μια σειρά ρούχων. Ωστόσο δεν είναι όλες οι σειρές διασημοτήτων που στέφονται με επιτυχία. Σύμφωνα με το ΝΡD Μarketing Group, οι περισσότερες έχουν διάρκεια ζωής ως δύο χρόνια, ενώ η οικονομική κρίση επιδεινώνει την κατάσταση.

Σε αυτούς που σταμάτησαν τις συλλογές τους περιλαμβάνεται η ηθοποιός Τζένιφερ Λόπες. Ηταν από τις πρώτες σύγχρονες σταρ που λανσάρισε σειρά ρούχων με την υπογραφή «J.LΟ» το 2001, για να την ακολουθήσει το 2003 μια δεύτερη, πιο εναλλακτική σειρά με όνομα «Sweetface». Το 2007 όμως διέκοψε την παραγωγή της «J.LΟ» στις ΗΠΑ κρατώντας μόνο το δίκτυο του εξωτερικού, ενώ εφέτος το καλοκαίρι αποφάσισε να σταματήσει και τη δεύτερή της σειρά. Αθελά της το ίδιο έκανε και η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, πρωταγωνίστρια της δημοφιλούς σειράς «Sex and the city», η οποία συνεργάστηκε με το κατάστημα Steve & Βarry΄s που χρεοκόπησε και είχε την αποκλειστικότητα για τη σειρά της «Βitten».

Τον Μάρτιο του 2007 η Μαντόνα συνεργάστηκε για μία μόνο σεζόν με τη σουηδική αλυσίδα λιανικής ένδυσης Η&Μ δανείζοντας το όνομά της σε μια μικρή συλλογή από ρούχα και αξεσουάρ «Μ by Μadonna». Την επόμενη σεζόν ακολούθησε η Κάιλι Μινόγκ υπογράφοντας μαγιό. Νωρίτερα, τον Σεπτέμβριο του 2005, η διάσημη βρετανίδα μοντέλο Κέιτ Μος ξεκίνησε τη συνεργασία της ως «σχεδιάστριας» με τη βρετανική αλυσίδα Τopshop του βρετανού μεγιστάνα της λιανικής σερ Φίλιπ Γκριν δανείζοντας το όνομά της σε μια σειρά αφιερωμένη σε αυτή. Τον Δεκέμβριο του 2008 το μοντέλο υπέγραψε ξανά ένα τριετές συμβόλαιο με την αλυσίδα, έχοντας σκοπό αυτή τη φορά να προσθέσει εσώρουχα και αξεσουάρ στις επόμενες σειρές της.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk