Μ
Ε ΤΟΥΣ πολλούς είναι αυστηρή. Με όσους διαμαρτύρονται ελαστική. Από τότε όπου εμφανίστηκε στην πόλη άλλαξε πολλά πρόσωπα, έμεινε όμως πιστή στα χρώματά της ­ μπλε, πράσινο, κόκκινο, κίτρινο ­ στα οποία όσοι δεν υποτάσσονται… πληρώνουν. Είναι η μελέτη εφαρμογής του συστήματος της ελεγχόμενης στάθμευσης στην Αθήνα, η οποία μέχρι στιγμής έχει βελτιωθεί 9 φορές. Πρόκειται για αναγκαίες τροποποιήσεις βελτίωσης του συστήματος ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι κάτοικοι, λένε οι αρμόδιοι. Ωστόσο, δεν κρύβουν ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στην οδό Χάρητος, έγιναν αλλαγές εξαιτίας της γκρίνιας των κατοίκων και μόνο.


Η δυσαρέσκεια των κατοίκων είναι πολλές φορές δικαιολογημένη. Ειδικά όσοι μένουν στο κέντρο της Αθήνας θεωρούν ασύμφορη πλέον τη διαμονή τους εκεί, διότι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς τους, το αντίτιμο για να σταθμεύσουν το αυτοκίνητό τους σε γκαράζ ή σε παρκόμετρο αντιστοιχεί σε μισό ενοίκιο τον μήνα. Οσο για τις κάρτες δωρεάν στάθμευσης που δικαιούνται οι μόνιμοι κάτοικοι, φαίνεται ότι σε ορισμένες περιοχές δίνονται απλώς για να διακοσμούν τα παρμπρίζ των αυτοκινήτων. Παράδειγμα η οδός Ιασίου στο Κολωνάκι, κάτοικοι της οποίας διαμαρτυρήθηκαν ότι η εταιρεία «Δήλος», που διαχειρίζεται το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης, «ξήλωσε» τα σήματα ελεύθερης στάθμευσης και τοποθέτησε παρκόμετρα επί πληρωμή. Το γεγονός επιβεβαίωσε ο ίδιος ο κ. Δ. Αβραμόπουλος, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την περασμένη Πέμπτη, ο οποίος όμως επεσήμανε ότι έχει δώσει αυστηρές συστάσεις στις υπηρεσίες του δήμου ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοια περιστατικά.


Ο κ. Ε. Κοκκινάκης όμως, ιδιοκτήτης της εταιρείας «Δήλος», αρνείται ότι έχουν αυξηθεί οι επί πληρωμή θέσεις έναντι των δωρεάν θέσεων για τους μόνιμους κατοίκους. «Η σύμβαση που έχουμε υπογράψει με τον Δήμο Αθηναίων μάς υποχρεώνει να παρέχουμε το 30% των θέσεων στους μόνιμους κατοίκους. Εμείς έχουμε αυξήσει αυτό το ποσοστό σε 120% – 150%». Το ίδιο υποστηρίζει και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Β. Κορομάντζος: «Οσες αλλαγές κάνουμε στην αρχική μελέτη είναι υπέρ των μόνιμων κατοίκων». Οι αλλαγές αυτές πάντως γίνονται με γνώμονα τις εμπειρικές παρατηρήσεις των υπαλλήλων του δήμου και τις διαμαρτυρίες των κατοίκων. Η μελέτη αξιολόγησης του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και καταγραφής των επιπτώσεών του, η οποία είχε συμφωνηθεί να γίνει με το πέρας της πρώτης φάσης, ακόμη δεν έχει ξεκινήσει αν και σχεδόν ολοκληρώνεται η δεύτερη φάση.


Από τον περασμένο Αύγουστο, που ετέθη για πρώτη φορά σε λειτουργία το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης, έγιναν οι ακόλουθες μεταρρυθμίσεις: Η οδός Χάρητος από την Ηροδότου ως την Πλουτάρχου από κόκκινη που ήταν… πρασίνισε κατά το ήμισυ. Η οδός Ιασίου ήταν η μισή μπλε ­ για μία εβδομάδα ­ και έγινε ολόκληρη πράσινη. Επίσης η μισή οδός Υψηλάντου ήταν και έγινε όλη πράσινη, η οδός Δεινοκράτους, από την Παπαδήμα ως το τέλος της, από μπλε έγινε πράσινη στο τμήμα από την Καραχρήστου ως την Παπαγιάννη. Η Αναγνωστοπούλου ήταν κόκκινη από την Πινδάρου ως τη Λεβέντη και έγινε πράσινη. Η Φωκυλίδου από μπλε έγινε πράσινη. Η οδός Στρατιωτικού Συνδέσμου έγινε όλη πράσινη από Ρ 40 (σήμα της Τροχαίας που απαγορεύει τη στάθμευση). Η οδός Πινδάρου από Ρ 40 έγινε πράσινη.


Επιτήρηση του συστήματος γίνεται και από την Τροχαία, για να διαπιστωθεί αν τα παρκόμετρα βρίσκονται στην απόσταση που προβλέπει ο νόμος από κόμβους, φανάρια κλπ. και αν έχουν τοποθετηθεί σε δημοτικούς δρόμους ή όχι. Από ό,τι φαίνεται υπάρχει μια διάσταση απόψεων για ορισμένους δρόμους στο κέντρο της Αθήνας μεταξύ της Τροχαίας και του δήμου σχετικά με τη νόμιμη ή μη τοποθέτηση παρκομέτρων. Τέτοιοι δρόμοι, παραδείγματος χάριν, είναι η οδός Αριστοτέλους, η Ιουλιανού κ.ά., όπου παλαιότερα απαγορευόταν η στάθμευση. Για τους υπεύθυνους της Τροχαίας το θέμα αυτό βρίσκεται σε εκκρεμότητα.


Ο ΠΑΤΕΡΑΣ του τον βάφτισε Ελευθέριο από θαυμασμό για τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Και ο μεν Ελευθέριος Βενιζέλος κατέκτησε ­ έστω και πρόσκαιρα ­ τη Μικρά Ασία, ο δε Ελευθέριος Κοκκινάκης κατέκτησε τον Δήμο Αθηναίων. Πολιορκητικός κριός του τα παρκόμετρα, αφού ο κ. Κοκκινάκης είναι ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Δήλος Κυκλοφοριακή, η οποία εγκατέστησε το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στην Αθήνα.


Η ταυτότητά του δεν δείχνει την πραγματική του ηλικία. Ο κ. Κοκκινάκης είναι 55 ετών και γεννήθηκε στη Μυτιλήνη. Στα χαρτιά όμως φαίνεται ότι γεννήθηκε τρία χρόνια νωρίτερα, το 1939, γιατί ο πατέρας του χρειαζόταν και κάποιον άλλο στην εταιρεία και έπρεπε να αποκτήσει την εμπορική ιδιότητα. Ο πατέρας του ήταν τραπεζικός υπάλληλος στην Ιονική ­ τότε Λαϊκή ­ Τράπεζα, αλλά ησχολείτο και με εισαγωγές και πωλήσεις μηχανημάτων οδοποιίας. Ο κ. Ε. Κοκκινάκης κληρονόμησε τη δουλειά του πατέρα του. Προτού ασχοληθεί με τα μηχανήματα οδοποιίας, σπούδασε τεχνικός τηλεόρασης στην Πολυτεχνική Σχολή του Λονδίνου.


Σύντομα αποφάσισε να επεκταθεί από τις αγοραπωλησίες μηχανημάτων στον χώρο των κατασκευών, αλλά σε εξειδικευμένα έργα. Ετσι από το 1978 ασχολείται με την οδική ασφάλεια, δηλαδή με τις διαγραμμίσεις και τις σημάνσεις οδών. Παράλληλα εκτελούσε και συνεχίζει να εκτελεί ειδικά έργα για την Πολεμική Αεροπορία. Από το 1990-1993 είχε αναλάβει περίπου το 90% της σήμανσης των δρόμων στην Ελλάδα. Το 1991 έφτιαξε τη διαγράμμιση στη λεωφόρο Συγγρού. Το 1994, απογοητευμένος, όπως λέει ο ίδιος, από τον πόλεμο εναντίον του, σταμάτησε τη δραστηριότητά του στην Ελλάδα και ανέλαβε ένα μεγάλο έργο σήμανσης και διαγράμμισης των δρόμων στη Ρουμανία. Το 1995 αγόρασε την εταιρεία Δήλος Κυκλοφοριακή, με την οποία συμμετείχε στην πρόσκληση ενδιαφέροντος του Δήμου Αθηναίων για την ελεγχόμενη στάθμευση. Η σύμβαση που υπέγραψε αργότερα με τον δήμο θεωρείται σκανδαλώδης από την αντιπολίτευση.


Ο κ. Κοκκινάκης πιάνει δουλειά κάθε μέρα στις 7.30 το πρωί, έχει αδυναμία στα αγγλικά αυτοκίνητα και ειδικά στις Τζάγκουαρ ­ αγόρασε την πρώτη του το 1976, όταν κέρδισε τον πρώτο λαχνό του Λαϊκού Λαχείου, 14 εκατομμύρια δραχμές. Εχει δύο παιδιά, μία 26χρονη κόρη από τον πρώτο του γάμο και έναν 6χρονο γιο από τον δεύτερο. Μοναδικό του ελάττωμα, όπως επισημαίνει μετά από αρκετή σκέψη, «ο άκρατος συναισθηματισμός». Την προσωπικότητά του, υποστηρίζει, σφράγισαν τα γραπτά του Ν. Καζαντζάκη και η πολιτική πρακτική του Κ. Καραμανλή, που «έβγαινε στο μπαλκόνι και ήταν άντρας!». Οσο για τον ίδιο, τα πολιτικά του όνειρα σκόνταψαν στην ιδεολογία του. «Φλέρταρα κάποτε με την πολιτική, αλλά δεν μου άρεσε να ξεγελώ τον κόσμο. Δεν λέω ποτέ ψέματα ­ αυτή είναι και η περιουσία μου».