Τα έργα κατασκευής του Ε65, του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας, ενός από τα σημαντικότερα οδικά έργα της χώρας, που ενώνει τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία οδό, αρχίζουν τον Οκτώβριο. Η ανακοίνωση έγινε χθες από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ.Σουφλιά, ενώ βρισκόταν στη περιοχή των Θερμοπυλών για την παράδοση στην κυκλοφορία ενός ακόμη τμήματος, μήκους 5 χλμ., του νέου αυτοκινητοδρόμου στο πέταλο του Μαλιακού.

«Με το τμήμα αυτό παραδίδουμε σε κυκλοφορία τα 54 από τα 77 χιλιόμετρα που έχει συνολικά το πέταλο του Μαλιακού.Πλέονμε αυτό το κομμάτι το φονικό πέταλο του Μαλιακούγίνεται ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με ευρωπαϊκές προδιαγραφές» τόνισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, ενώ πρόσθεσε ότι τα 23 χλμ. που απομένουν θα δοθούν στην κυκλοφορία ως το τέλος του 2009. Το σύνολο των έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ στο πέταλο του Μαλιακού έχει προϋπολογισμό800 εκατ. ευρώ. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ τόνισε ότι κατασκευάζονται με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης άλλοι δύο στρατηγικής σημασίας άξονες οι οποίοι έχουν άμεση διασύνδεση με το πέταλο του Μαλιακού.

Πρόκειται για τον άξονα Ράχες Μαλιακού- Κλειδί Ημαθίας, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε μέσα στο καλοκαίρι (ολοκληρώνει τον ΠΑΘΕ), στα πιο δύσκολα σημεία του, στον Πλαταμώνα και στα Τέμπη, κόστους 1,3 δισ. ευρώ, και για τον οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδας, τον Ε65.

Στρατηγικής σημασίας έργο
«Τον Οκτώβριο αρχίζει η κατασκευή του Ε65,του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας» ανακοίνωσε χθες ο κ. Σουφλιάς.

Και πρόσθεσε ότι ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, με τεράστια στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας. Είναι ένας εντελώς νέος δρόμος μήκους 175 χλμ., ο οποίος κατασκευάζεται εκ του μηδενός και συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Συνδέει τον ΠΑΘΕ, ξεκινώντας από τη Λαμία και διασχίζοντας τη θεσσαλική πεδιάδα, με την Εγνατία οδό. Ενώνει δηλαδή κυριολεκτικά την Ελλάδα, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της χώρας, και βγάζει ολόκληρες περιοχές από την απομόνωση. Τέλος, ο προϋπολογισμός του, ύψους 1,6 δισ. ευρώ, είναι διπλάσιος του κόστους της γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου.

«Αυτά τα τρία μεγάλα έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 3,7 δισ. ευρώ, αλλάζουν τις παραμέτρους ανάπτυξης σε όλη την Ελλάδα,αλλά ιδιαίτερα στη Στερεά Ελλάδα και στη Φθιώτιδα. Την επόμενη πενταετία η Λαμία θα γίνει ένας στρατηγικής σημασίας αναπτυξιακός πόλος για ολόκληρη την χώρα» τόνισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Για την κατασκευή του Ε65 έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες (γεωτρήσεις), καθώς και η εκπόνηση των οριστικών μελετών. Ολα δείχνουν ότι η τελική έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ενωση της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία του Ε65 δόθηκε, ενώ οι προσφυγές που έγιναν στο παρελθόν τέθηκαν στο αρχείο και ως εκ τούτου είναι σαν να μην υπάρχουν.

Η δημιουργία του νέου οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας θα υλοποιηθεί κυρίως με ιδιωτικά κεφάλαια. Μόλις ολοκληρωθεί, θα συντομευθεί κατά μία ώρα η διαδρομή Αθηνών- Γρεβενών, ενώ θα συνδεθεί η Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.

Ειδικότερα ο Ε65 θα διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Οθρυος, τον θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό- περνώντας πολύ κοντά από Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα-, φθάνοντας ως τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ιωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων, για να ενωθεί με την Εγνατία οδό, στον Δρυμό της Πίνδου. Ανάδοχος κοινοπραξία είναι η Ηellenic Αutopistas, στην οποία μετέχουν οι εταιρείες Cintra SΑ, Dragados SΑ, ΓΕΚ ΑΕ, ΤΕΡΝΑ ΑΕ κ.ά.

Το έργο θα ολοκληρωθεί σε πεντέμισι χρόνια. Οι οδηγοί θα αρχίσουν να πληρώνουν διόδια από το τέλος του 2009 στο τμήμα Σκάρφεια- Λαμία.