Θα ήταν ο εκδοτικός θρίαμβος της δεκαετίας. Ενας μεγιστάνας, διάσημος αρχικά για την κοινωνική του ζωή και έπειτα για την εκκεντρικότητά του, έβγαινε από απομόνωση δέκα και πλέον ετών προκειμένου να υπαγορεύσει την αυτοβιογραφία του σε έναν μέσου βεληνεκούς λογοτέχνη, γοητευτικό συνομιλητή και δαιμονιώδη κυνηγό γυναικών. Η αυτοβιογραφία του Χάουαρντ Χιουζ διά χειρός Κλίφορντ Ιρβινγκ θα τάραζε τα νερά της αμερικανικής λογοτεχνίας προσπορίζοντας στον συγγραφέα της φήμη και χρήμα. Για έξι εβδομάδες στις αρχές του 1972 η προοπτική του βιβλίου αυτού μονοπώλησε το ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης παραμερίζοντας σχεδόν τον πόλεμο του Βιετνάμ και την επικείμενη επίσημη επίσκεψη του προέδρου Νίξον στην Κίνα. Το χιμαιρικό σχέδιο όμως επρόκειτο να τιναχθεί στον αέρα εκείνον τον Φεβρουάριο, όταν ο Ιρβινγκ αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι το εγχείρημα ήταν μια καλοστημένη σκηνοθεσία δικής του έμπνευσης. Αντί να ταυτιστεί με μια επιτυχία που θα τον κατέτασσε στα εκδοτικά χρονικά, ο Κλίφορντ Ιρβινγκ έγινε διάσημος για την υπόλοιπη ζωή του ως συνώνυμο της λογοτεχνικής απάτης.

Γιος του Τζέι Ιρβινγκ, νεoϋορκέζου καρτουνίστα που συνεργαζόταν με το διακεκριμένο περιοδικό «Collier’s», ο γεννημένος το 1930 Κλίφορντ αποφοίτησε μετ’ επαίνων από το Πανεπιστήμιο Κορνέλ, δοκίμασε την τύχη του ως κλητήρας στους «New York Times», πλασιέ καθαριστικών προϊόντων, χειριστής μηχανημάτων, ανταποκριτής του NBC στη Μέση Ανατολή και ταξίδεψε στην Ευρώπη, στην Ινδία και στο Θιβέτ προκειμένου να ανακαλύψει τον εαυτό του. Τον βρήκε τελικά στην Ιμπιζα, όπου είχε εγκατασταθεί από τη δεκαετία του ’50. Εκεί επρόκειτο να γνωρίσει τις τρεις από τις έξι συνολικά συζύγους του και να εξελιχθεί σε τοπική διασημότητα: ως το 1960 είχε ήδη εκδώσει τρία μυθιστορήματα και καταστεί γνωστός από τη συνήθειά του να κάνει σκοποβολή με αεροβόλο χρησιμοποιώντας ως στόχους φωτογραφίες των Χένρι Μίλερ και Γουίλιαμ Μπάροουζ. Δέκα χρόνια αργότερα, νυμφευμένος με την υπ’ αριθμόν 4 σύζυγο, την Ελβετή Εντιθ Ζόμερ, και έχοντας επιτυχώς βιογραφήσει έναν πλαστογράφο, τον παραχαράκτη έργων τέχνης Eλμιρ ντε Χόρι, συνέλαβε την ιδέα να πλαστογραφήσει μια βιογραφία – εκείνη του μεγιστάνα Χάουαρντ Χιουζ.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω