Μία ακόμη ανηφόρα καλείται να ανέβει ο κλάδος του αυτοκινήτου στη χώρα μας ώστε να προσεγγίσει ξανά τουλάχιστον τα επίπεδα της περασμένης χρονιάς σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις των καινούργιων οχημάτων οι οποίες γνώρισαν δραματική μείωση την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2020. Ενδεικτική της κατάστασης είναι η πορεία των ταξινομήσεων των ΙΧ επιβατικών οι οποίες αθροίστηκαν σε 36.570 μονάδες έναντι 65.557 μονάδων το πρώτο εξάμηνο του 2109 καταγράφοντας πτώση κατά 44,2%, ενώ αρνητικό είναι το πρόσημο και στις υπόλοιπες κατηγορίες (καινούργια φορτηγά -17,40%, καινούργια λεωφορεία -46,10% και καινούργια δίκυκλα -18,50%).

Τα αρνητικά ποσοστά καταδεικνύουν ότι το πλήγμα στον τομέα του τουρισμού επηρέασε σημαντικά την αγορά αυτοκινήτου. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η πτωτική πορεία των ταξινομήσεων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά μετριάζεται από την ικανοποιητική πορεία των πωλήσεων προς ιδιώτες καθώς οι εταιρικές πωλήσεις ήταν χαμηλές ενώ εκείνες που αφορούσαν τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα σχεδόν ανύπαρκτες. Μια ματιά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της αγοράς καταδεικνύει μεταξύ άλλων ότι σε κάθε 100 καινούργια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2020, το 45,2% αφορούσε μοντέλα SUV. Αυτή η κατηγορία είναι και η μόνη που κερδίζει σταθερά πωλήσεις στη χώρα μας, καθώς αυξάνονται διαρκώς τα μοντέλα που μπαίνουν στην αγορά. Στο πεδίο των καυσίμων, σε κάθε 100 καινούργια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην εγχώρια αγορά το πρώτο εξάμηνο του 2020, σε ποσοστό 56,7% είχαν κινητήρες βενζίνης και 27,6% πετρελαιοκινητήρες. Η μείωση των βενζινοκίνητων σε σχέση με το 2019 οφείλεται στις μειωμένες ταξινομήσεις των μικρότερων – κατηγορίας Α – μοντέλων που χρησιμοποιούν οι εταιρείες ενοικιάσεων. Αυτοκίνητα με υβριδικά σύνολα αφορούσαν το 12,9% της αγοράς το πρώτο εξάμηνο (έναντι 4,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2019), αύξηση η οποία εξηγείται από την υιοθέτηση της mild-hybrid τεχνολογίας από τους περισσότερους κατασκευαστές. Παράλληλα, μόλις ένα σε κάθε 100 αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους το προηγούμενο εξάμηνο ήταν επαναφορτιζόμενο, δηλαδή είτε αμιγώς ηλεκτρικό είτε plug-in υβριδικό ενώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με καύσιμο το φυσικό αέριο.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω