Βουτιά 20,5% έκαναν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Βρετανία τον Σεπτέμβριο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, ενώ μεγάλοι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο προειδοποιούν ότι δίχως μια πειστική συμφωνία το Brexit θα βυθίσει τη βρετανική οικονομία στην ύφεση.
Μόλις 338.834 καινούργια αυτοκίνητα πουλήθηκαν στη Βρετανία τον μήνα που πέρασε. Αιτία οι νέοι, αυστηρότεροι κανόνες της ΕΕ για τις εκπομπές καυσαερίων, αλλά και η ανησυχία των βρετανών καταναλωτών για το μέλλον. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων καταποντίστηκαν, οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων συρρικνώθηκαν αισθητά, ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών και των ηλεκτροκίνητων αυξήθηκαν μόλις κατά 3,9%.
Η προοπτική ενός άτακτου Brexit προκαλεί τρόμο στους κατασκευαστές. Η Nissan προειδοποίησε την περασμένη Πέμπτη ότι μια έξοδος από την ΕΕ δίχως συμφωνία θα έχει «σοβαρές επιπλοκές». Η ιαπωνική εταιρεία απασχολεί 7.000 εργαζομένους στη μονάδα του Σάντερλαντ. Εν τω μεταξύ, η BMW αναζητεί χώρους στάθμευσης των αυτοκινήτων της και στις δύο ακτές της Μάγχης για να αντιμετωπίσει ενδεχόμενα προβλήματα στις εξαγωγές του Mini. Ούτως ή άλλως, το εργοστάσιο που κατασκευάζει τα Mini θα κλείσει για έναν μήνα μετά το Brexit.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου η Toyota προειδοποίησε επίσης για κλείσιμο του εργοστασίου στο Μπέρναστον, ενώ η Honda συσσωρεύει εξαρτήματα για τα μοντέλα της. Η Jaguar Land Rover, τέλος, εκτιμά ότι ένα άτακτο Brexit θα της στοιχίσει περισσότερα από 1,2 δισ. στερλίνες (1,35 δισ. ευρώ), τον πρώτο τουλάχιστον χρόνο.