Ο Ευάγγελος Μαρινάκης ανεβαίνοντας 7 θέσεις από το 2017, κατατάσσεται 59ος στην ετήσια κατάταξη των 100 κορυφαίων παραγόντων στην παγκόσμια ναυτιλία. Παραμένει ενεργός τόσο στις ναυτιλιακές αγορές όσο και σε δραστηριότητες εκτός της ναυτιλιακής σφαίρας, όπως ο αθλητισμός, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και η φιλανθρωπία.
Τα παραπάνω αναφέρονται σε εκτενές αφιέρωμα για τον έλληνα εφοπλιστή της βρετανικής ναυτιλιακής εφημερίδας «Lloyd’s List».
Οπως επισημαίνει η «Lloyd’s»: «Οι δραστηριότητές του τους τελευταίους μήνες συμπεριλαμβάνουν μια δυναμική είσοδο στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), την ενίσχυση του στόλου των τάνκερ τύπου VLCC του ομίλου της Capital και τη συγχώνευση του στόλου των τάνκερ της Capital Product Partners που είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο του Nasdaq».
Αναλυτικά στο αφιέρωμά της για τον κ. Μαρινάκη η έγκριτη ναυτιλιακή εφημερίδα αναφέρει:
«Ο έλληνας ιδιοκτήτης παραμένει πολύ ενεργός παίκτης στην αγορά, υπογράφοντας μια νέα συγχώνευση δεξαμενοπλοίων και μια δυναμική είσοδο στο παιχνίδι μεταφοράς φυσικού αερίου, μεταξύ άλλων επιχειρηματικών κινήσεων.
Ο Ευάγγελος Μαρινάκης παραμένει ένας από τους πιο δραστήριους παίκτες σε διαφορετικούς τομείς της ναυτιλίας. Ο όμιλος Capital με έδρα την Ελλάδα παραμένει σε ανοδική τροχιά και πρόκειται να αναδυθεί με ενισχυμένο στόλο το 2020.
Στην αγορα αερίου
Από τότε που κυκλοφόρησε το προηγούμενο Top 100, ο πλοιοκτήτης έχει πραγματοποιήσει την πιο δυναμική είσοδο στον τομέα της αγοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που έχει πραγματοποιηθεί από ελληνική εταιρεία για πολλά χρόνια.
Η νεοσύστατη Capital Gas παρήγγειλε τέσσερα νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Hyundai Heavy Industries, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων και τύπου X-DF, με τιμή που αγγίζει τα 750 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία είναι προγραμματισμένα για παράδοση το 2020. Επιλογές που εμπεριέχονται στην αρχική σύμβαση θα μπορούσαν να επεκτείνουν περαιτέρω το μέγεθος της παραγγελίας με περισσότερα πλοία.
Επίσης για παράδοση το 2020 είναι τέσσερα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC, τα οποία είναι εξοπλισμένα με scrubbers και έχουν παραγγελθεί στη Samsung Heavy Industries. Το κουαρτέτο χρηματοδοτήθηκε με χρηματοδοτική μίσθωση για περίπου 210 εκατομμύρια δολάρια από τις κινεζικές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης CMB Financial και την ICBC Leasing σε μία από τις πρώτες παρόμοιες συναλλαγές για VLCCs.
Ο κ. Μαρινάκης εκτιμάται ότι θεωρεί τα μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, τύπου VLCC, ως έναν στρατηγικό τομέα της ναυτιλίας. Διαθέτει ήδη έξι VLCCs στο νερό, τέσσερα από τα οποία έχουν χρονοναυλωθεί με ελκυστικά ναύλα με διάρκεια πέντε με επτά έτη.
Χρονοναυλώσεις
Εμπορικά, η Capital έχει πλοηγηθεί επιδέξια στην υψηλών προκλήσεων και δυσκολιών αγορά των δεξαμενοπλοίων, επιτυγχάνοντας κατά τη διάρκεια του 2018 να χρονοναυλώσει πλοία της για συνολικά περίπου 20 χρόνια με τις εταιρείες Total, Shell, Repsol και Petrobras.
Ο ιδιοκτήτης έχει παραγγείλει και δύο δεξαμενόπλοια τύπου Aframax που έχουν εξοπλιστεί με scrubbers στην Daehan Shipbuilding για παράδοση τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2020.
Εδώ και πολύ καιρό δραστηριοποιείται στη ναυτιλιακή χρηματιστηριακή αγορά μέσω της εισηγμένης Capital Product Partners, η οποία ελέγχει δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Τον Νοέμβριο, η Capital Product συμφώνησε να αποσχίσει τις δραστηριότητες δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού και προϊόντων πετρελαίου και να τις συγχωνεύσει με τις αντίστοιχες δραστηριότητες της DSS Holdings σε μία συναλλαγή αξίας 1,65 δισ. δολαρίων. Οι μεριδιούχοι της Capital Product, συμπεριλαμβανομένου του κ. Μαρινάκη, θα κατέχουν περίπου το 33% της νεοσυσταθείσας Diamond S Shipping, η οποία θα διαθέτει στόλο 68 δεξαμενοπλοίων.
Εξαγορές πλοίων
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Nasdaq εταιρία Capital Product Partners θα παραμείνει με τον υπάρχοντα στόλο δέκα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου Capesize. H εταιρεία προτίθεται να συνεχίσει ως εισηγμένη και σκοπεύει να ανοικοδομήσει τον στόλο της μέσω εξαγορών πλοίων σε διάφορους ναυτιλιακούς τομείς.
Ο ισχυρός ιδιόκτητος στόλος του πλοιοκτήτη θα μπορούσε να αποτελέσει την πηγή νέων πλοίων για την Capital Product, όπως συνέβαινε και στο παρελθόν.
Στην Ελλάδα, ο κ. Μαρινάκης είναι γνωστό δημόσιο πρόσωπο – όχι μόνο για την κυριότητα του ιστορικού ποδοσφαιρικού συλλόγου του Πειραιά, του Ολυμπιακού, αλλά και για τον έλεγχο ενός από τους σημαντικότερους ομίλους μέσων μαζικής ενημέρωσης και για ένα ευρύ φάσμα φιλανθρωπικών δραστηριοτήτων, με την υποστήριξη φιλανθρωπικών οργανώσεων για παιδιά, την υποστήριξη των προσφύγων καθώς και πολιτιστικών δραστηριοτήτων».
Ο κ. Μαρινάκης εμφανίστηκε επίσης στα Top 100 το 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 και 2017.