Την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου η βρετανική ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyd’s List» δημοσίευσε την ετήσια κατάταξη των 100 κορυφαίων παραγόντων στην παγκόσμια ναυτιλία. Σύμφωνα με την κατάταξη, ο Ευάγγελος Μαρινάκης ανέβηκε το 2018 στην 59η θέση της λίστας, ανάμεσα στις πιο σημαντικές προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την εκδότρια Hellen Kelly, το 2018 ήταν μια ταραχώδης χρονιά, με πολιτικές ανακατατάξεις και διαφοροποιημένους συσχετισμούς που άλλαξαν τις ισορροπίες σε πολλές υπάρχουσες εμπορικές σχέσεις. Ο εμπορικός πόλεμος του Ντόναλντ Τραμπ με την Κίνα και η επαναδιαπραγμάτευση εμπορικών συμφωνιών με το Μεξικό και τον Καναδά, καθώς και η απόφαση της Βρετανίας να βγει από την ΕΕ, αλλάζουν καθιερωμένους συσχετισμούς που θα μπορούσαν, τελικά, να καθυστερήσουν την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου και να αυξήσουν τα κόστη των αγαθών για τους τελικούς καταναλωτές.
Ετος καμπή
Κοιτάζοντας πίσω στο 2018, ύστερα από πολλά χρόνια, θα το χαρακτηρίζαμε ως το έτος καμπή για τη ναυτιλία καθώς, έχοντας πια ανακάμψει από την άβυσσο της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008, η παγκόσμια ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με την εφαρμογή πλήθους περιβαλλοντικών κανονισμών. Είναι η ηρεμία πριν από την καταιγίδα, καθώς θα χρειαστεί, έως το 2020, να γίνει το μεγάλο βήμα και οι περιορισμοί του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) θα τεθούν σε ισχύ.
Σύμφωνα με την Hellen Kelly, το 2017 η επιρροή της Κίνας είχε υπερισχύσει στη λίστα των 100 ισχυρότερων. Η Κίνα, διαθέτοντας μεγάλη κρατική ενίσχυση στους τομείς της ναυπήγησης, της χρηματοδότησης καθώς και της ιδιοκτησίας πλοίων, φαίνεται ότι θα αποτελεί ηγετική δύναμη τα επόμενα χρόνια.
Μόνο ένα έθνος ξεπερνά την Κίνα από άποψη επιρροής και παρουσίας στους 100 ισχυρότερους. Η Ελλάδα – και κυρίως οι έλληνες εφοπλιστές – παραμένει η ισχυρότερη δύναμη στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο, καταλαμβάνοντας ένα ποσοστό της τάξεως του 14% των 100 πρώτων θέσεων για το 2018.
Ποιοι διακρίθηκαν
Συγκεκριμένα οι εξής Ελληνες διακρίθηκαν εφέτος στη λίστα: (6) o Γιάννης Αγγελικούσης (Angelicoussis Shipping Group), (12) ο Γιώργος Προκοπίου (Dynacom/Dynagas), (22) η Αγγελική Φράγκου (Navios), (24) ο Πέτρος Παππάς (Star Bulk), (25) ο Γιώργος Οικονόμου (TMS DryShips), (26) ο Peter G. Λιβανός (GasLog), (43) ο Θεόδωρος Βενιάμης (Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών), (51) Ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος (Costamare), (59) ο Ευάγγελος Μαρινάκης (Capital Group), (77) ο Νικόλας Τσάκος (TEN), (74) ο Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος (BIMCO), (78) ο Δημήτρης Φαφαλιός (Intercargo), (80) ο Γιώργος Λογοθέτης (Libra Group), (95) ο Πάνος Λασκαρίδης (Ecsa), (96) η Δέσποινα Θεοδοσίου (Wista International).
Στους 100 ισχυρότερους έντονη είναι και η βρετανική παρουσία, κυρίως στους κλάδους των νομικών, ασφαλιστικών και ναυλομεσιτικών υπηρεσιών. Οι Νορβηγοί υπερισχύουν στον χρηματοπιστωτικό, εφοπλιστικό και τεχνολογικό κλάδο. Σημαντική είναι και η αμερικανική παρουσία κυρίως στον χρηματοπιστωτικό και κανονιστικό τομέα.