«Ο πρόσφυγας ή ο οικονομικός μετανάστης, βιώνει μια μορφή εγκλεισμού. Ο φυλακισμένος, ο εθισμένος στα ναρκωτικά, ο άνθρωπος με κινητικά προβλήματα, οι άνθρωποι του περιθωρίου, οι άστεγοι βιώνουν τον δικό τους εγκλεισμό, αλλά και ο ίδιος ο θεατής είναι έγκλειστος στις εμμονές και στις ιδεοληψίες της παθητικότητάς του. Ναι, ο εγκλεισμός έχει πολλές μορφές». Ο σκηνοθέτης Νίκος Χατζηπαπάς είναι χειμαρρώδης καθώς μιλάει για το πρότζεκτ ΚΑSPAR, του οποίου φέρει την καλλιτεχνική διεύθυνση.
Η πραγμάτωση μιας έρευνας πάνω στο ζήτημα του εγκλεισμού τον απασχολούσε εδώ και καιρό. Ετσι, πριν από έναν χρόνο κατέθεσε την πρότασή του στο Πρόγραμμα «Creative Europe» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Πριν από την υποβολή της πρότασής μας, έπρεπε φυσικά να βρεθούν οι συνεργάτες μας» εξηγεί. Οπερ και εγένετο. Ετσι συνένωσε τις δυνάμεις του με το Teatr Biuro Podrozy, ένα πολύ δυνατό πολωνικό συγκρότημα με διεθνή δράση, με την ομάδα Teatro dei Venti από την Ιταλία, αλλά και τον οργανισμό Fusion of Arts από τη Ρουμανία. «Με την καθοδήγηση του Κέντρου Αναπτυξιακών Μελετών Prisma καταθέσαμε λοιπόν την πρότασή μας. Ο οργανισμός μας Labillusions σε συνεργασία με την Helix Action Theatre είναι συντονιστής του προγράμματος. Ετσι στην αρχή του καλοκαιριού του 2019 είχαμε θετική έκβαση λαμβάνοντας μια πολύ καλή βαθμολογία και τον Νοέμβριο του 2019, στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το οποίο συμμετέχει στο πρόγραμμα ως associate partner, έγινε η πρώτη συνάντηση, όπου τέθηκαν οι βάσεις για την υλοποίηση».
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.