H Μercedes-AMG έχει ανακοινώσει εδώ και αρκετό καιρό την πρόθεσή της να εντάξει στο portfolio της ένα αμιγώς ηλεκτρικό supercar, σχεδιασμένο εξαρχής υπό το σκεπτικό της ηλεκτροκίνησης και φυσικά των επιδόσεων. Τον ρόλο των πρώτων συστάσεων για το συγκεκριμένο project αναλαμβάνει το πρωτότυπο AMG GT XX, ένα τετράθυρο μοντέλο κάθε πτυχή του οποίου υπακούει στην καινοτομία και παρόλο που προς το παρόν έχει το status του concept car αναμένεται να διατηρήσει την πλειονότητα των στοιχείων του ανέπαφα στην έκδοση παραγωγής η οποία αναμένεται από το 2026.
Ξεκινώντας από την αισθητική του, το πορτοκαλί χρώμα θα θυμίσει σε πολλούς την πειραματική C111 από την προέρχονται και ορισμένα στοιχεία του design. Επί της ουσίας η σχεδίαση αποτελεί μετεξέλιξη των πρωτότυπων Vision ΑΜG και Vision One που είχε παρουσιάσει η γερμανική φίρμα το 2022 και το 2023.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η χαρακτηριστική δυναμική σιλουέτα του AMG GT XX με το μακρύ ρύγχος αναμένεται να διατηρηθεί σχεδόν αυτούσια στην παρεπόμενη έκδοση παραγωγής με εξαίρεση μια λίγο διαφορετική διάταξη που θα επιτρέψει περισσότερο χώρο στο εσωτερικό του. Πάντως σύμφωνα με τις συστάσεις της AMG η όψη με την χαμηλά τοποθέτημενη γρίλια, τα καθαρά σμιλεμένα πλευρικά τμήματα με τους θηριώδεις τροχούς και το αναμφίβολα σπορ πίσω τμήμα με τα έξι στρογγυλά φωτιστικά σώματα έχουν σχεδιαστεί με το σκεπτικό της παραγωγής.
Φυσικά από την υλοποίηση δεν λείπουν και ορισμένες λεπτομέρειες εντυπωσιασμού όπως οι ενεργοί αεραγωγοί που ενσωματώνονται στις ακτίνες των τροχών, οι φωσφορίζοντες αναβατήρες και το πάνελ από LED που ξεχωρίζει ανάμεσα στα πίσω φωτιστικά σώματα αν και η γερμανική φίρμα σημειώνει ότι όλα έχουν σχεδιαστεί και εξελιχθεί προκειμένου, προοδευτικά να ενταχθούν στο μέλλον των μοντέλων AMG. Αυτό που δεδομένα θα αλλάξει πάντως στην παρεπόμενη έκδοση παραγωγής είναι η απουσία πίσω παρμπρίζ. Εκτός από την εντυπωσιακή εμφάνιση η σχεδίαση του πρωτοτύπου με μήκος 5,2 μέτρων, πλάτος 1,95 μ. και ύψος 1,32 μ. του εξασφαλίζει και ένα ιδιαίτερα χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή ο οποίος διαμορφώνεται σε 0.198.
Tα σημαντικότερα στοιχεία ωστόσο του AMG GT XX αφορούν την αθέατη πλευρά του και την τεχνολογία του. Ξεκινώντας από την ισχύ του η οποία διαμορφώνεται σε 1.360 ίππους, εξασφαλίζεται από τρία ηλεκτρικά μοτέρ τοποθετημένα ένα μπροστά και δύο πίσω.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τα καινοτόμα μοτέρ αξονικής ροής με την υπογραφή της Yasa, εταιρεία που ανήκει στην Mercedes και τα οποία προτιμά η πλειονότητα των κατασκευαστών που έχουν ηλεκτρικά hypercars στο portfolio τους.
Ο λόγος που τα συγκεκριμένα μοτέρ έχουν γίνει «ανάρπαστα» για αυτοκίνητα των Ferrari και Lamborghini είναι ότι υιοθετώντας μια διαφορετική διάταξη έχουν το 1/3 του μεγέθους ενός συμβατικού ηλεκτροκινητήρα και ταυτόχρονα χαμηλότερο κατά 30% βάρος ενώ εξασφαλίζουν τριπλάσια ενεργειακή πυκνότητα όπως αποτυπώνουν και τα μεγέθη του πρωτότυπου. Αν και προς το παρόν η γερμανική φίρμα δεν δημοσιοποιεί μεγέθη ροπής, κάνει λόγο για διαθέσιμα «χιλιάδες Nm ροπής» ενώ η τριπλέτα των μοτέρ θα λειτουργεί και ως σύστημα διαχείρισής της με την προτεραιότητα να δίνεται στον πίσω άξονα όπως επιβάλλει το είδος.
Μια άλλη ενδιαφέρουσα παράμετρος του ΑΜG GT XX είναι ότι θα διαθέτει ένα τεχνητό ήχο που θα παραπέμπει σε V8. Παράλληλα θα υπάρχει ένα εικονικό κιβώτιο που σε συνδυασμό με την χαρτογράφηση του συνόλου θα προσομοιάζουν επίσης στις αλλαγές καις την συμπεριφορά ενός συμβατικού συνόλου. Για την ακρίβεια όπως σημειώνει ο επικεφαλής εξέλιξης της Mercedes-AMG, Markus Schafer, οι παράμετροι λειτουργίας θα προσφέρουν στο κοινό «ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα αγωνιστικό της AMG με κινητήρες V8 και V12».
Το σκεπτικό της καινοτομίας διέπει και την μπαταρία η οποία έχει εξελιχθεί από την AMG με τη λογική να υπηρετεί την απόδοση ισχύος και τους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης που απαιτεί η περίσταση. Αν και η γερμανική φίρμα δεν ανακοινώνει χωρητικότητα σημειώνει ότι αποτελείται από νέες κυλινδρικές κυψέλες με ανάλογη τεχνολογία αυτών που χρησιμοποιούνται στην F1. Οι συστοιχίες τοποθετούνται κάτω από το δάπεδο του μοντέλου σε περίβλημα που ελέγχει τη θερμοκρασία.
Αντιστοίχως το σύστημα φόρτισης, ένα κύκλωμα που υπερβαίνει τα 800 V και εξασφαλίζει τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως 850 kW. Aν και το συγκεκριμένο μέγεθος δεν μπορεί να υποστηριχθεί αυτή την στιγμή από την υφιστάμενη υποδομή φόρτισης, εμπίπτει στις προθέσεις της γερμανικής φίρμας να δημιουργήσει το δικό της δίκτυο φόρτισης στην Ευρώπη. Προς το παρόν αυτό που ανακοινώνεται είναι ότι οι παραπάνω προδιαγραφές φόρτισης θα εξασφαλίζουν στην έκδοση παραγωγής τη δυνατότητα αναπλήρωσης της ενέργειας που απαιτείται για 400 χλμ. με μόλις πέντε λεπτά φόρτισης.
Στα ενδότερα, η Mercedes-AMG έχει υιοθετήσει ένα μίνιμαλ όσο και αγωνιστικό σκεπτικό χωρίς ωστόσο να λείπουν οι πολυτελείς λεπτομέρειες και οι απαραίτητες ψηφιακές εξασφαλίσεις. Τον συγκεκριμένο ρόλο αναλαμβάνει ένα δίδυμο οθονών με διαγώνιο 11,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 14,0 ιντσών για το infotainment οι οποίες δεν αναμένεται να αλλάξουν στο ελάχιστο στην έκδοση παραγωγής. Ξεχωρίζει επίσης το τετραγωνισμένο τιμόνι με τους «κρίσιμους» διακόπτες τοποθετημένους σε στρατηγικά σημεία, το ανθρακόνημα στα bucket καθίσματα και στο εσωτερικό των θυρών και η περίτεχνη κατασκευή στην κεντρική κονσόλα όσο και εξίσου περίτεχνος ατμοσφαιρικός φωτισμός.