Ο όμιλος BMW ανακοίνωσε τη συνεργασία του με την κροατική Rimac η οποία εκτός από τα δικά της προϊόντα, υπενθυμίζεται αναλάβει την εξέλιξη των Bugatti στο πλαίσιο συνεργασίας της, προϊοντικής όσο και μετοχικής με τον όμιλο VW. Ωστόσο στην περίπτωση της συνεργασίας με την BMW, αυτή δεν αφορά αξιοζήλευτα hypercars αλλά την προμήθεια μπαταριών με την υπογραφή της Rimac και προορισμό ηλεκτρικές BMW.

H συγκεκριμένη συμφωνία είναι ιδιαιτέρως επωφελής για την Rimac που εκτός από τα hypercars επιδιώκει να καθιερωθεί ως προμηθευτής ηλεκτρικών κινητήριων συνόλων και μπαταριών, στοχεύοντας σε πωλήσεις 100.000 μπαταριών μεταξύ 2024 και 2026. Aυτό εξάλλου σημειώνει και η BMW η οποία κατά την κοινοποίηση της συμφωνίας, επισημαίνει ότι αποτελεί ένα σημάδι ότι η Rimac αλλάζει από ένα niche κατασκευαστή σε ανταγωνιστικό προμηθευτή.

Προς το παρόν η BMW δεν έχει δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις για το πού θα αξιοποιήσει τις μπαταρίες ή τα κινητήρια σύνολα της Rimac, επισημαίνοντας ωστόσο ότι δεν πρόκειται να αξιοποιηθούν στην Neue Klasse η οποία θα οδηγηθεί στην παραγωγή το 2025 με εφαλτήριο την ηλεκτρική Σειρά 3 (i3).

Η συμφωνία εντάσσεται στο πλαίσιο του στόχου της BMW, το ήμισυ των πωλήσεών της με ορίζοντα το 2030 να αποτελείται από ηλεκτρικά οχήματα. Σημειώνεται ότι για το 2023 οι ηλεκτρικές πωλήσεις της BMW αντιστοιχούν στο 15% των συνολικών της πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη μπαταριών, ο όμιλος BMW διαθέτει το δικό της κέντρο εξέλιξης ωστόσο έχει συμφωνίες πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ με τις CATL και EVE Energy προκειμένου να εξελίσσουν και τις προμηθεύουν μπαταρίες που εφοδιάζουν την συντριπτική πλειονότητα των μοντέλων της γκάμας της.