Απόλυτο ήταν το χάος που επικράτησε στους περισσότερους δρόμους της Αττικής από το χιόνι, με ουρές χιλιομέτρων των αυτοκινήτων και με απίστευτη ταλαιπωρία των οδηγών. Οι ουρές που σχηματίστηκαν από τις πρώτες κιόλας ώρες του χιονιά ήταν πολλών χιλιομέτρων. Στο απέραντο λευκό του χιονιού, χιλιάδες οχήματα σταματημένα το ένα δίπλα στο άλλο δεν μπορούσαν να κάνουν ούτε μπρος ούτε πίσω. Ούτε καν οι οδηγοί να τα αφήσουν στην άκρη του δρόμου και να συνεχίσουν με τα πόδια. Υπήρξαν οδηγοί, κυρίως στην Αττική Οδό, που έμειναν εγκλωβισμένοι στα αυτοκίνητά τους περισσότερο από έξι ώρες. Έως αυτή την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές ακόμα πολλοί οδηγοί ήταν εγκλωβισμένοι στα αυτοκίνητά τους σε πολλούς δρόμους της Αττικής ακόμα και στους πιο κεντρικούς.. Τραγική όντως είναι η κατάσταση, τόσο που επενέβη η Δικαιοσύνη. Με εντολή της προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Σωτηρίας Παπαγεωργακοπούλου διατάχθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης στο πλαίσιο της οποίας θα αναζητηθούν τυχόν ευθύνες για το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών. Και ωσάν να μην έφθαναν όλα αυτά ορισμένες περιοχές των Βορείων Προαστίων έμειναν χωρίς ρεύμα εν μέσω χιονοθύελλας.

Και να πει κανείς που δεν περίμεναν την κακοκαιρία και τον χιονιά; Οι προειδοποιήσεις των επιστημόνων ήταν συνεχείς. Εδώ και μέρες τα ρεπορτάζ από την Περιφέρεια εμφάνιζαν δήθεν τον «κρατικό μηχανισμό σε ετοιμότητα», τις «αλατιέρες να έχουν βγει στους δρόμους», τα «εκχιονιστικά το ίδιο» κι όμως σχηματίσθηκαν ουρές χιλιομέτρων και ταλαιπωρήθηκαν πολλοί οδηγοί. Και ποιος δεν θυμάται την εμφάνιση, εδώ και μια εβδομάδα, στις τηλεοράσεις του αρμόδιου υπουργού και του Περιφερειάρχη για να δηλώσουν ότι «κρατήσαμε τη χώρα λειτουργική». Τι είδους λειτουργική ήταν η χώρα έτσι όπως υποδέχθηκε η Αττική τον χιονιά;

Και οι ευθύνες…

Στην Αττική Οδό επικρατούσε πραγματικό χάος. Ήταν πολύ δύσκολο να επικοινωνήσεις με τους υπεύθυνους.. Πιο εύκολα έπιανες τον τζόκερ παρά να σου απαντήσουν. Πήραν πολλοί απελπισμένοι και ξεπαγιασμένοι οδηγοί την Πολιτική Προστασία για να ρωτήσουν τι συμβαίνει ή πότε θα απεγκλωβισθούν και τους είπαν ότι υπεύθυνη είναι η Αττική Οδός. Ο ένας, όπως συμβαίνει τέτοιες περιπτώσεις χάους, έριχνε την ευθύνη στον άλλον. Ρώτησα κυβερνητικό παράγοντα για τις όποιες ευθύνες και μου είπε πως υπάρχουν ευθύνες για την Αττική Οδό. Ρώτησα εάν υπάρχουν ευθύνες και για την περιφέρεια, πλην όμως η απάντηση ήταν «υπάρχουν ευθύνες για την Αττική Οδό και ότι μέριμνά μας είναι να απεγκλωβίσουμε τους οδηγούς». Απλώς σας μεταφέρω αυτό που έλεγαν πολλοί οδηγοί που ήταν ώρες εγκλωβισμένοι στους δρόμους, ότι «αυτό που έγινε δεν ήταν διαχείριση της κακοκαιρίας, αλλά επιχείρηση αποφυγής ευθυνών». Πάντως το θέμα δεν τελειώνει εδώ. Πέραν της εισαγγελικής παρέμβασης και της όποιας προσπάθειας που γίνεται για τον απεγκλωβισμό των οδηγών, σήμερα (Τρίτη) με τον παγετό, το πρόβλημα θα χειροτερεύσει. Και αυτό θα πρέπει ήδη να το γνωρίζουν οι αρμόδιοι, αφού τους το λένε συνεχώς και οι επιστήμονες, που προειδοποιούν για τον «παγετό».

***

Ένας Τούρκος υπουργός στην χιονισμένη Αθήνα

Ο Μουσταφά Τουζτσού, Τούρκος υφυπουργός Εμπορίου, έλαβε σοβαρά υπόψη τις προγνώσεις της ΕΜΥ για χιονοθύελλα στην Αθήνα και αποκλεισμό δρόμων και φρόντισε να έρθει στην χώρα μας από την Κυριακή (που δεν χιόνιζε) για να συναντηθεί με τον υφυπουργό Εξωτερικών Κώστα Φραγκογιάννη, στα πλαίσια της Μεικτής Οικονομικής Επιτροπής των δύο χωρών. Ο άλλος Τούρκος, ο υπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού, είτε δεν πίστεψε τις προβλέψεις των μετεωρολόγων, είτε δεν τις άκουσε και μπήκε στο αεροπλάνο της Turk Hava Yollari το πρωί της Δευτέρας, όταν άρχισε να το στρώνει στην Αττική, για να έρθει στην Αθήνα, αλλά δεν μπόρεσε. Για την ακρίβεια ο αεροπλάνο έφθασε έως στην Αθήνα, αλλά παρέμεινε στον αέρα, σε ύψος χιλιάδων ποδών, αφού δεν μπόρεσε να προσγειωθεί τον Ελ Βενιζέλος (λόγω του χιονιά). ‘Έτσι αναγκάστηκε να επιστρέψει στην Άγκυρα. Κρίμα γιατί στις αρμοδιότητές του υπάρχουν κάποιες «εκκρεμότητες» που σφόδρα μας ενδιαφέρουν, όπως η μετατροπή της Αγιάς Σοδιάς σε τζαμί, η παραχάραξη της Ιστορίας και ως υπουργός Τουρισμού σίγουρα θα γνωρίζει την περίφημη συμφωνία Παπούλια_ Γιλμάζ για αποφυγή προκλήσεων στους θερινούς μήνες. Ας είναι, όμως ήλθε ο άλλος και υπήρξε πρόοδος στις συνομιλίες, μια «άσπρη μέρα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις», όπως ειπώθηκε. Η πρώτη ίσως ουσιαστική πρόοδος που σημειώθηκε στον ελληνοτουρκικό δίαυλο επικοινωνίας.

***
Νέα γέφυρα στον Έβρο

Έτσι ο υφυπουργός Εμπορίου Μουσταφά Τουζστού συζήτησε με τον Κώστα Φραγκογιάννη, ένα σωρό θέματα, τα οποία ορισμένοι μπορούν να τα χαρακτηρίζουν ως «χαμηλής πολιτικής», αλλά είναι σημαντικά. Για παράδειγμα οι δύο υφυπουργοί συμφώνησαν να κατασκευασθεί μια καινούργια γέφυρα στον Έβρο, μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη με νέα ψηφιακά τελωνεία. Συμφώνησαν επίσης σε ενεργειακή συνεργασία (τώρα με την κακοκαιρία που κτυπά τις δύο χώρες, η ενέργεια παίζει σημαντικό ρόλο). Ακόμα συμφώνησαν ώστε να υπάρξει μία θαλάσσια γραμμή που θα συνδέει την Σμύρνη με τη Θεσσαλονίκη (τα πλοία που θα εκτελούν αυτό το δρομολόγιο θα μπορούν να μεταφέρουν και οχήματα). Συζήτησαν επιπλέον θέματα που αφορούν την τουριστική συνεργασία και βεβαίως το διεθνές εμπόριο. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι ο Τούρκος είχε προγραμματίσει να φύγει την Δευτέρα, αλλά αποκλείστηκε από τον χιονιά στην Αθήνα. Ποιος στην χάρη του, ένας Τούρκος υπουργός στην χιονισμένη Αθήνα, παρέα με τον Κώστα Φραγκογιάννη, αγναντεύοντας μάλιστα από την σουίτα του ξενοδοχείου του στη Λεωφόρο Συγγρού, την χιονισμένη Ακρόπολη.

***
Άυλο… διαζύγιο με ένα κλικ

Συνεχώς ο Κυριάκος Πιερρακάκης συναντιέται και συνεργάζεται με άλλους Υπουργούς. Μετά από λίγο καιρό, ανακοινώνεται μια κοινή τους υπηρεσία, ή και περισσότερες. Έτσι, μετά την πρόσφατη συνάντηση με τον Τάκη Θεοδωρικάκο, ανακοινώθηκε η δυνατότητα ανανέωσης της άδειας κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου ψηφιακά, μέσω του gov.gr. Αίτηση και πληρωμή, ψηφιακά. Την Παρασκευή, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοίνωσε μαζί με το Υπουργείο Υγείας ότι περισσότεροι από 3.000.000 εκατομμύρια πολίτες έχουν εγγραφεί στην άυλη συνταγογράφηση. Τώρα, ετοιμάζεται μαζί με το Εσωτερικών και το Δικαιοσύνης να ανακοινώσουν το άυλο… διαζύγιο. Πώς θα γίνεται αυτό; Οι πράκτορές μου με ενημερώνουν ότι η διαδικασία θα είναι πάρα πολύ απλή και τονίζουν ότι αναφέρονται μόνο στο συναινετικό διαζύγιο. Έτσι, οι δυο σύζυγοι που επιθυμούν να χωρίσουν θα αναθέτουν στους δικηγόρους τους να ξεκινήσουν τη διαδικασία. Ένας από τους δυο θα μπει με τους ηλεκτρονικούς κωδικούς του, θα αντλήσει τα στοιχεία από το Ληξιαρχείο, θα στείλει ψηφιακά το συμφωνητικό και θα ειδοποιήσει το συμβολαιογράφο ο οποίος επίσης θα μπει ψηφιακά για να ολοκληρώσει τη διαδικασία. Το Μητρώο Πολιτών θα ενημερωθεί όταν όλα τελειώσουν, ώστε κανείς να μην τρέχει σε ληξιαρχεία ξανά.

Κι αν στο μεταξύ το μετανιώσουν;

Αν ο γάμος είναι θρησκευτικός, θα γίνει ψηφιακά και η πνευματική λύση. «Κι αν στο μεταξύ το μετανιώσουν;» θα ρωτήσετε. Και για αυτό υπάρχει πρόβλεψη, ώστε η διαδικασία να μπορεί να ακυρωθεί σε οποιοδήποτε στάδιο πριν την ολοκλήρωσή της.

***
Η υπουργός έδωσε συνέντευξη σε μαθητές

Εκείνο που έμαθα είναι ότι λόγω του χιονιά μαθητές και εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν τηλεκπαίδευση σε περισσότερες από 46.000 ψηφιακές τάξεις. Την ώρα που το χιόνι κάλυπτε τα πάντα η Νίκη Κεραμέως θέλησε να τιμήσει την Διεθνή Ημέρα Εκπαίδευσης με μια συζήτηση με τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Άργους και αυτό που έχει σημασία είναι τι ρώτησαν την υπουργό οι μαθητές. Έκαναν ερωτήσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, για τον ρόλο της τηλεκπαίδευσης, για τα νέα βιβλία στο σχολείο (που είναι πολλά, εκεί γύρω στα 160 τα τελευταία χρόνια). Ρώτησαν την υπουργό ποιο πρόβλημα θεωρεί δυσκολότερο στην εκπαίδευση για να πάρουν την απάντηση: ο συγκεντρωτισμός, λέγοντας τις προσπάθειες που κάνει για αποκέντρωση.

***
Ποιος πληρώνει τη ζημιά των καταλήψεων

Πληθαίνουν οι φωνές για τις ζημιές που προκαλούνται στις καταλήψεις σχολείων. Δύο βουλευτές της ΝΔ (ο ένας μάλιστα πρώην υπουργός) ζητούν με αναρτήσεις τους στα σόσιαλ μίντια να πληρώνουν οι υπεύθυνοι τις καταστροφές που προκαλούνται από τις καταλήψεις. Ο πρώην υπουργός είναι ο Θόδωρος Καράογλου και ο βουλευτής είναι ο Δημήτρης Μαρκόπουλος ο οποίος να σημειωθεί έζησε τις καταλήψεις από τότε που ήταν μαθητής Λυκείου. Γράφει λοιπόν: «Ως εδώ! Υπήρξα μαθητής όταν ξεκίνησαν οι καταλήψεις 33 χρόνια τα ίδια. Δεν υπάρχει μόνον βία των πανεπιστημίων αλλά και των λυκείων. Συγχαρητήρια στον Δήμαρχο Παπάγου για την απόφαση να πληρώσουν οι υπεύθυνοι τις καταστροφές. Έχει έλθει ώρα και κυβερνητικής ανάλογης πρωτοβουλίας». Το ζητούμενο είναι ποιος θα πληρώνει τις ζημιές. Στην Ιταλία υπάρχει νόμος σύμφωνα με τον οποίο τη ζημιά από τις καταλήψεις πληρώνουν οι γονείς του «δράστη» μαθητή. Σε περίπτωση που δεν βρεθεί «δράστης» τότε ο λογαριασμός πάει στον Σύνδεσμο Γονέων και Κηδεμόνων. Κάτι τέτοιο θέλουν να εφαρμοσθεί και στην Ελλάδα νομοθετικώς και οι δύο βουλευτές θα φέρουν το θέμα στη Βουλή.

***
Τo sms των γαλάζιων βουλευτών

Όλοι οι βουλευτές της ΝΔ (περιλαμβανομένων και των εξωκοινοβουλευτικών) έλαβαν χθες από το κόμμα στα κινητά τους το παρακάτω SMS, κάτι σαν non paper: «Ο βιασμός είναι βιασμός από όποιον και αν τελείται. Διαχωρίζοντας τους βιαστές σε πλούσιους και φτωχούς, όμορφους και άσχημους, νέους και ηλικιωμένους, το μόνο που πετυχαίνει το «σύνθημα» είναι να σχετικοποιεί την ειδεχθή πράξη». Οι γαλάζιοι βουλευτές το έλαβαν αυτό το non paper, προφανώς για να το λένε (όσοι βγαίνουν) στην τηλεόραση και ως απάντηση των συνθημάτων της Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ που έγραφαν ότι «πλούσιοι, νέοι, ωραίοι, σεξιστές, δεν μας κάνει εντύπωση που είστε σεξιστές».