Πολυτέλεια επί ποδός

Τίποτα δεν εκφράζει την πολυτέλεια στο ανδρικό ντύσιμο τόσο αποτελεσματικά όσο ένα ζευγάρι ακριβά, καλοφτιαγμένα παπούτσια. Η περίοδος των χριστουγεννιάτικων εορτών αποτελεί φυσικά πρώτης τάξεως ευκαιρία είτε απλώς να κάνουμε ένα καλό δώρο στον εαυτό μας είτε να επενδύσουμε σε ένα διαχρονικό κομμάτι που θα εμπλουτίσει την γκαρνταρόμπα μας.

Σε αυτές τις προδιαγραφές ανταποκρίνονται σίγουρα οι δημιουργίες του Κριστιάν Λουμπουτέν με τις χαρακτηριστικές κόκκινες σόλες που δημιουργήθηκαν για πρώτη φορά το 1993, όχι ακριβώς τυχαία αλλά ούτε και βάσει στρατηγικής: «Τα σκίτσα μου δεν αναπαράγονταν ακριβώς όπως τα είχα σχεδιάσει και δεν μπορούσα να καταλάβω το γιατί. Τα δισδιάστατο σκίτσο ήταν τόσο δυνατό στο χαρτί αλλά όταν μετατρεπόταν σε τρισδιάστατο αντικείμενο έμοιαζε σαν να του λείπει κάτι. Απογοητευμένος με το αποτέλεσμα, και αφού δοκίμασα διάφορα πράγματα, άρπαξα αυθόρμητα το κόκκινο βερνίκι νυχιών της βοηθού μου και έβαψα τη σόλα. Αμέσως κατάλαβα ότι αυτή η κίνηση θα αποδεικνυόταν πολύ επιτυχημένη».

Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο οίκος Christian Louboutin άνοιξε το πρώτο του κατάστημα για ανδρικά υποδήματα την άνοιξη του 2012 στη Νέα Υόρκη – ακολούθησε το Παρίσι το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς. Ορισμένες μάλιστα από τις νέες δημιουργίες του πολυσχιδούς designer έχουν ελληνικό άρωμα. Το ζευγάρι loafers «Colonnaki», με όνομα εμπνευσμένο από τη φημισμένη συνοικία των Αθηνών, εκφράζει το πάντα ανήσυχο, δημιουργικό πνεύμα της και διαθέτει ως σήμα κατατεθέν ένα ασημένιο τακούνι που παραπέμπει ευθέως στην αρχιτεκτονική των αρχαιοελληνικών κιόνων. Οι μεταλιζέ λεπτομέρειες πάνω στο μαύρο βελούδο θυμίζουν έναστρο νυχτερινό ουρανό. Πρόκειται φυσικά για ένα παπούτσι που μπορεί να απογειώσει μια total black εμφάνιση. Λιγότερο εκκεντρικής φιλοσοφίας, τα brogues που έχουν βαπτιστεί «Alpha Greek» διακρίνονται από αρ ντεκό πινελιές και αποτελούν χαρακτηριστικό δείγμα διαχρονικής κομψότητας.

Manolos for men

Μισός αιώνας συμπληρώθηκε εφέτος από την ίδρυση του οίκου Manolo Blahnik. Το όνομα του 79χρονου σήμερα ισπανού σχεδιαστή έχει περάσει στην αιωνιότητα και χάρη στην αδυναμία που είχε στις δημιουργίες του η Κάρι Μπράντσο του «Sex and the City». Πολλοί ωστόσο δεν γνωρίζουν ότι εκτός από ποθητές γόβες υπογράφει και ανδρικά υποδήματα (ειδικά τα σανδάλια του είναι καταπληκτικά). Τα loafers της συλλογής Mario κλέβουν τις εντυπώσεις. Το μοντέλο με μαύρο και χρυσό βελούδο που έχουν κεντηθεί με την τεχνική μακραμέ είναι το πιο ακριβό ζευγάρι στην ανδρική κολεξιόν του και μαγνητίζει το βλέμμα. Το ζευγάρι με τη λαμπερή επένδυση που μοιάζει σαν να έβρεξε φύλλα χρυσού είναι επίσης εκθαμβωτικό. Προς τιμήν της 50ής επετείου, κάθε παπούτσι αυτής της capsule συλλογής ολοκληρώνεται με την τοποθέτηση ενός χρυσού δίσκου στη σόλα και αποθηκεύεται σε συλλεκτική συσκευασία.

Eνα όνομα που έχει συνδεθεί με το ανδρικό υπόδημα τα τελευταία χρόνια είναι και ο Πιερ Αρντί. Γεννημένος στο Παρίσι, είχε δύο πάθη από την παιδική του κιόλας ηλικία: τον χορό και το σχέδιο. Αποφοίτησε από την École Normale Supérieure de Cachan με πτυχίο στις πλαστικές τέχνες. Παράλληλα με τις σπουδές του είχε ενταχθεί σε μια ομάδα σύγχρονου χορού όπου έμαθε τις τεχνικές ισορροπίας και κίνησης του σώματος. Το πρώτο βήμα του στη βιομηχανία της μόδας το έκανε εικονογραφώντας περιοδικά. Χάρη στα σχέδιά του, εξασφαλίζει μια θέση στον οίκο Christian Dior όπου σχεδιάζει τη συλλογή παπουτσιών, ανοίγοντας τον δρόμο για τη μετέπειτα καριέρα του. Το 1990 προσελήφθη στον οίκο Hermès όπου επιμελήθηκε τη γυναικεία συλλογή υποδημάτων και εν συνεχεία και την ανδρική. Το 2001 ο Hermès τον διόρισε creative director των κολεξιόν εκλεκτών κοσμημάτων και haute bijouterie. Το 1999 έφτιαξε το δικό του brand, του έδωσε το όνομα Pierre Hardy και απέκτησε ένα πλαίσιο που του επέτρεψε να πειραματίζεται και να βρει μια δική του ταυτότητα με καινοτόμες συλλογές. Οσον αφορά τα ανδρικά υποδήματά του, σήμερα φημίζεται για τα ευφάνταστα sneakers του (τα μοντέλα της σειράς Planet Trek είναι καταπληκτικά), όμως καταφέρνει να εμφυσήσει νέα πνοή και σε πιο κλασικά σχέδια, όπως τα loafers που λέγονται John και διαθέτουν ευμεγέθη σόλα (ειδικά στον τολμηρό χρωματικό συνδυασμό του μπλε με το βουργουνδί και το μαύρο).

Lobb for ever

Οσοι βεβαίως προτιμούν τα εξτράβαγκαντ σχέδια θα μπορούσαν να ρίξουν μια ματιά στα βελούδινα μπορντό slippers του οίκου Dolce & Gabbana με το κωδικό όνομα Young Pope, ενώ όσοι επιμένουν κλασικά δεν έχουν παρά να επιλέξουν την υπογραφή John Lobb. Η διάσημη, ιστορική φίρμα διαθέτει ένα ατελιέ στο Παρίσι που λειτουργεί κατά παραγγελία (παράλληλα με τη δυνατότητα λιανικής), ενώ το εργαστήριό της στην αγγλική πόλη Νορθάμπτον προσφέρει υπηρεσία by request (τη δυνατότητα δηλαδή να κατασκευαστεί οποιοδήποτε μοντέλο από το αρχείο του οίκου), καθώς και μια συλλογή έτοιμων ανδρικών και γυναικείων υποδημάτων.

Ο ιδρυτής του οίκου, Τζον Λομπ, ταξίδεψε με τα πόδια από την ακτή της Κορνουάλης στο Λονδίνο το 1851 ως νεαρός μαθητευόμενος κατασκευαστής μπότας. Η χάρη του έφθασε επίσης στην Αυστραλία κατά τη διάρκεια του «πυρετού του χρυσού» (δημιούργησε ζευγάρια με κούφια τακούνια, στα οποία οι ανθρακωρύχοι μπορούσαν να κρύβουν λαθραία ψήγματα χρυσού). Επιστρέφοντας στο Λονδίνο το 1863, ο Λομπ ορίστηκε επίσημος κατασκευαστής των υποδημάτων του Πρίγκιπα της Ουαλίας. Λίγα χρόνια αργότερα άνοιξε την πρώτη μπουτίκ του στη Regent Street. Το 1899 ο οίκος John Lobb εξέλιξε τη διεθνή παρουσία του, ανοίγοντας το πρώτο του κατάστημα στο Παρίσι. Το 1976 ο γαλλικός βραχίονας του brand εξαγοράστηκε από τον οίκο Hermès και ακολούθησε ελαφρώς διαφορετική πορεία από την αυστηρά παραδοσιακή βρετανική υποδηματοποιία – σήμερα διαθέτει ένα παγκόσμιο δίκτυο λιανικής από τη Νέα Υόρκη έως το Πεκίνο και από το Ντουμπάι έως το Τόκιο. Η John Lobb Ltd, από την άλλη, παραμένει μια οικογενειακή επιχείρηση, εξυπηρετώντας πλέον την τοπική της πελατεία από την τοποθεσία 9 St. James’s Street στο Λονδίνο. Τα έτοιμα σχέδια του οίκου κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας μια σύνθετη διαδικασία 190 βημάτων. Τρανό παράδειγμα του υψηλού επιπέδου των προϊόντων John Lobb αποτελούν τα limited edition Henley 2022, τα οποία αποδεικνύουν περίτρανα πως η δεξιοτεχνία των έμπειρων τεχνιτών μπορεί να αξιοποιηθεί τον 21ο αιώνα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Mόλις 500 ζευγάρια από αυτά τα παπούτσια θα είναι διαθέσιμα στην αγορά. Η συνεργασία με την Goodyear στην κατασκευή της σόλας εγγυάται ότι τα συγκεκριμένα υποδήματα θα μπορούν να φορεθούν για μια ολόκληρη ζωή – αρκεί να τα αγοράσετε στο σωστό νούμερο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
BHMAgazino
Σίβυλλα
Helios Kiosk