Οι έκτακτες καταστάσεις, όπως η υγειονομική κρίση που βιώνουμε, δοκιμάζουν όχι μόνο τις οικονομικές επιδόσεις των οργανισμών, αλλά και την κουλτούρα και τις αξίες τους, τον τρόπο που αντιλαμβάνονται την ευθύνη τους απέναντι στην κοινωνία και κυρίως τη δέσμευσή τους απέναντι στους εργαζομένους τους. Στη Pfizer διαχειριζόμαστε αυτή την πρωτόγνωρη πρόκληση, θέτοντας σε προτεραιότητα την προστασία της ασφάλειας και της υγείας των ανθρώπων μας και ταυτόχρονα τη διασφάλιση της απρόσκοπτης πρόσβασης των ασθενών στα φάρμακά μας.

Για το συντονισμό όλων αυτών,  δημιουργήσαμε διατμηματική ομάδα διαχείρισης κρίσης και εφαρμόσαμε ειδικό πρωτόκολλο αντιμετώπισης, με συνεχή παρακολούθηση των εξελίξεων και προσαρμογή στις εκάστοτε νέες συνθήκες.

Η Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού βρέθηκε από την αρχή στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας, συμμετέχοντας στη λήψη κρίσιμων αποφάσεων της Διοίκησης και υλοποιώντας ένα ευρύ φάσμα δράσεων. Στόχος ήταν να οργανώσουμε την ομαλή μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο λειτουργίας και να βοηθήσουμε τους εργαζόμενους να βρουν το δρόμο τους στα «αχαρτογράφητα νερά», που δημιούργησε η πανδημία.

Ένα πρώτο μέλημα, στο πλαίσιο αυτό, ήταν η προσαρμογή στις πρακτικές απαιτήσεις της εξ αποστάσεως εργασίας, την οποία εφαρμόσαμε από πολύ νωρίς. Παρά το ότι όλοι οι συνάδελφοι ήταν ήδη εξοπλισμένοι με τα βασικά εργαλεία, φροντίσαμε για την προμήθεια επιπλέον εξοπλισμού, όπου ήταν απαραίτητο, ενώ υπήρξε συστηματική επικοινωνία και υποστήριξη από το τμήμα Επιχειρησιακής Τεχνολογίας της εταιρείας. Για τη διευκόλυνση των συναδέλφων, προβλέψαμε, επίσης, ηλεκτρονική υποβολή των ιατρικών εξόδων, παροχή κουπονιών εστίασης καθώς και δυνατότητα εβδομαδιαίας τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον Γιατρό Εργασίας.

Παράλληλα, θέσαμε σε προτεραιότητα την ενίσχυση της επικοινωνίας με τους εργαζόμενους. Πέρα από την παροχή πλήρους και έγκυρης ενημέρωσης, αυτό που επιδιώξαμε ήταν να διατηρήσουμε το  αίσθημα της κοινότητας και τη σιγουριά ότι σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, συνεχίζουμε να νοιαζόμαστε και να φροντίζουμε ο ένας τον άλλον.

Στη Pfizer υπάρχει ήδη μια εδραιωμένη κουλτούρα εσωτερικής επικοινωνίας, με πολλαπλά κανάλια και ψηφιακά μέσα, όπως emails, newsletter κ.α., τα οποία αξιοποιήσαμε για την άμεση ενημέρωση των συναδέλφων σχετικά με τις εξελίξεις. Επίσης, οργανώσαμε ηλεκτρονικά townhall meetings, καθιερώσαμε εβδομαδιαία ενημέρωση σχετικά με την πανδημία από τον Medical Director της εταιρείας, ενώ ενεργό ρόλο στην επικοινωνία είχε και ο Country Manager, με τακτικά emails προς τους εργαζόμενους.

Με στόχο την παροχή υποστήριξης σε θέματα υγείας και ευεξίας, εγκαινιάσαμε το πρόγραμμα Healthy Pfizer Living, το οποίο περιλαμβάνει τη λειτουργία ειδικού ιστοτόπου και εφαρμογής, τηλεφωνικής γραμμής καθώς και διαδραστικών συμβουλευτικών συνεδριών για θέματα διαχείρισης συναισθημάτων και ενίσχυσης της πνευματικής υγείας, ενώ παρέχεται και βοήθεια στους συναδέλφους για την εξεύρεση λύσεων σχετικά με τη φροντίδα παιδιών και ηλικιωμένων. Αξιοποιήσαμε, παράλληλα, μια νέα online πλατφόρμα, η οποία παρείχε εικονικές υπηρεσίες ευεξίας για τους συναδέλφους και τα μέλη των οικογενειών τους με ποικιλία επιλογών από yoga, fitness, healthy cooking, meditation αλλά και προτάσεις για τη βελτίωση του ύπνου και την σωστή διαχείριση του άγχους,  και εκπονήσαμε ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με θέματα ανθεκτικότητας, θετικής προσέγγισης, συναισθηματικής νοημοσύνης, διαχείρισης αλλαγών κ.α. για τους συναδέλφους στον τομέα πωλήσεων και όχι μόνο.

Επιπλέον, υλοποιήσαμε εσωτερική καμπάνια για την ενίσχυση του μηνύματος #ΜΕΝΟΥΜΕΣΠΙΤΙ, ενώ οργανώσαμε και τακτικές ψηφιακές συναντήσεις των τμημάτων, με στόχο την αλληλο-ενδυνάμωση και την ανταλλαγή καλών πρακτικών για τη διαχείριση της νέας πραγματικότητας. Οι εργαζόμενοι έχουν, επίσης, πρόσβαση στην ενημέρωση που παρέχεται μέσω των εταιρικών social media, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Μεγαλώνουμε με Υγεία», αλλά και σε άρθρα ειδικών  με χρήσιμες συμβουλές προστασίας, που αναρτώνται σε ειδική ενότητα του εταιρικού ιστότοπου της Pfizer Hellas.

Σήμερα, έχουμε περάσει σε μία νέα φάση, με τη σταδιακή επιστροφή στο χώρο εργασίας. Διατηρώντας ως πρώτο μας μέλημα την ασφάλεια, εφαρμόζουμε μέτρα, όπως η πραγματοποίηση τακτικών απολυμάνσεων, η τοποθέτηση επιτοίχιων αντισηπτικών gel και ειδικής σήμανσης με οδηγίες και κανόνες ασφαλείας σε κοινόχρηστους χώρους, αλλά και η διανομή ατομικών kits προστασίας σε όλους τους συναδέλφους.

Κάνοντας έναν απολογισμό της περιόδου που προηγήθηκε, έχουμε κάθε λόγο να είμαστε υπερήφανοι. Γιατί καταφέραμε να ανταποκριθούμε σε μια πρωτοφανή κρίση, κάνοντας πράξη τις αξίες και την ανθρωποκεντρική μας κουλτούρα. Γιατί διασφαλίσαμε την απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρείας, κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες. Γιατί δικαιώσαμε την εμπιστοσύνη των εργαζομένων μας, που επανειλημμένα έχουν αναδείξει την Pfizer Hellas ως μια από τις εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Γιατί όλοι μαζί δημιουργήσαμε ένα αποτελεσματικό πρότυπο διαχείρισης για το μέλλον, στηριγμένο στην αλληλοκατανόηση, στην υπευθυνότητα, στην ενσυναίσθηση, στην ειλικρινή επικοινωνία. Με τα ίδια υλικά και με την πολύτιμη πείρα που όλοι μας αποκτήσαμε, συνεχίζουμε για την οικοδόμηση μιας νέας, λειτουργικής και υγιούς εργασιακής κανονικότητας.