H Coca Cola HBC ανακοίνωσε έσοδα και όγκους πωλήσεων για το πρώτο τρίμηνο του 2020 αλλά και μεμονωμένα για τον Απρίλιο. Η πορεία των εσόδων έχει επηρεαστεί φανερά από τον Covid-19. O όμιλος αναψυκτικων που δραστηριοποιείται σε 28 χώρες εμφάνισε ισχυρά εμπορικά αποτελέσματα τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο και ασθενέστερα αποτελέσματα τον Μάρτιο, καθώς τα περιοριστικά μέτρα των κυβερνήσεων είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην κατανάλωση εκτός σπιτιού. Ειδικότερα, το πρώτο τρίμηνο τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν πτώση κατά -1,2% στα 1,408 δισ. ευρώ. Επίσης, το πρώτο τρίμηνο οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 3,1% στα 448,7 εκατομμύρια κιβώτια. Τον Απρίλιο όμως έχοντας περιοριστικά μέτρα σε όλες τις αγορές, τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 37,2% και ο όγκος πωλήσεων κατά 27,3% (εξαιρώντας την εξαγορασθείσα Bambi).

Στις αναπτυγμένες αγορές τα έσοδα υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο κατά7,2% και ο όγκος πωλήσεων κατά 5,5%, καθώς οι χώρες αυτού του τομέα ήταν οι πρώτες που επέβαλαν περιοριστικά μέτρα και αντλούν μεγάλο ποσοστό των εσόδων τους από το κανάλι εκτός σπιτιού.

Στις αναπτυσσόμενες αγορές τα έσοδα υποχώρησαν κατά 2,9%. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8% αντισταθμίστηκε από το αρνητικό μείγμα συσκευασίας λόγω των περιοριστικών μέτρων και της ισχυρής ανάπτυξης στο οργανωμένο εμπόριο.

Στις αναδυόμενες αγορές τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 4,8%. Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 8,1% με συνεχιζόμενη αύξηση στις περισσότερες αγορές και αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά διψήφιο ποσοστό στη Νιγηρία, η οποία επέβαλε περιοριστικά μέτρα μετά το τέλος του τριμήνου.

Οπως αναφέρει η διοίκηση, η εκτίμηση για τη συνολική επίδραση από τις μεταβολές των τιμών συναλλάγματος και του κόστους των πρώτων υλών για το 2020 παραμένει αμετάβλητη, καθώς τα οφέλη από το χαμηλότερο κόστος των πρώτων υλών θα αντισταθμίσουν την αρνητική επίδραση από τις τιμές συναλλάγματος.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, ελήφθησαν μέτρα για τη μείωση του κόστους και τον επαναπροσδιορισμό των επενδυτικών προτεραιοτήτων. Το 2020 και σε σχέση με το αρχικό πλάνο, θα σημειωθεί μείωση άνω των 100 εκατ. στις δαπάνες που βρίσκονται στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης και μείωση άνω των 100 εκατ. ή λίγο χαμηλότερα από 20% στις ταμειακές εκροές για κεφαλαιουχικές δαπάνες.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε λόγω της πανδημίας του Covid-19, τόσο εμείς όσο και οι κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε είναι άνευ προηγουμένου. Εκ μέρους όλων μας στην Coca-Cola HBC, θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά όλους όσους εργάζονται ακούραστα για να μας κρατήσουν όλους ασφαλείς.

Μετά από ένα δυνατό ξεκίνημα το 2020, ο Μάρτιος και ειδικότερα ο Απρίλιος ήταν πιο δύσκολοι. Είμαι πολύ περήφανος για τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες μας αντιμετωπίζουν αυτήν την κρίση, ειδικότερα για την προσαρμοστικότητα, την ανθεκτικότητα και το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης που έχουν επιδείξει οι άνθρωποί μας. Τα ισχυρά αποτελέσματα του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου μας βοήθησαν να εισέλθουμε στην κρίση από θέση ισχύος, με υγιείς επιχειρηματικές βάσεις και έναν ισχυρό ισολογισμό. Όταν ξέσπασε η πανδημία, λάβαμε αποφασιστικά μέτρα, πλήρως εστιασμένα στο να διατηρήσουμε τους ανθρώπους μας ασφαλείς, να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας και να στηρίξουμε τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Διαχειριζόμαστε επίσης αποτελεσματικά την εταιρεία προκειμένου να στηρίξουμε τις αποδόσεις μας και να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε σε καλή θέση για να εισέλθουμε στη φάση ανάκαμψης όταν αυτή έρθει.»