Με άνοδο μεγεθών έκλεισε το 2019 για την Coca-Cola HBC AG, έναν από τους μεγαλύτερους εμφιαλωτές των σημάτων της The Coca-Cola Company με παρουσία σε 28 χώρες. Για αυτό και το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους 0,62 ευρώ ανά μετοχή, μια αύξηση της τάξης του 8,8% σε σχέση με το 2018.

Οι πωλήσεις σε αξία και σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ενισχύθηκαν κατά  4,4% στα 7,026 δις ευρώ. Αν εξαιρεθεί η Bambi, η σερβική  εταιρεία ζαχαρωδών που εξαγοράστηκε το 2019, η αύξηση διαμορφώθηκε στο 3,7%. Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 3,3% στο σύνολο του έτους και διαμορφώθηκαν στα 2.264,5 εκατ. κιβώτια. Όπως αναφέρει η εταιρεία κατεγράφη έναν τέταρτο τρίμηνο με ισχυρά έσοδα (+7,4% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, +6,% εάν εξαιρέσουμε τη Bambi) που αντιστάθμισε εν μέρει την επίδραση των δυσμενών καιρικών συνθηκών στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο.  Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ανήλθαν το 2019 στα 522,2 εκατ ευρώ από 480,4, εκατ. ευρώ το 2018, αυξημένα κατά 8,7%. Το κόστος πρώτων υλών ανά κιβώτιο αυξήθηκε κατά 60 μονάδες βάσης σε συγκρίσιμη, ουδέτερη συναλλαγματική βάση

Όλες οι αγορές σημείωσαν αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση για το σύνολο του έτους: Αναπτυγμένες αγορές: +1,3% με συνέχιση των ισχυρών επιδόσεων στην Ιταλία. Αναπτυσσόμενες αγορές: +4,2% με επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης του όγκου πωλήσεων για το τέταρτο τρίμηνο σε ευρεία βάση. Αναδυόμενες αγορές: +7,1%. Στη Νιγηρία αύξηση του μεριδίου αγοράς και αύξηση του όγκου πωλήσεων +24% στο τέταρτο τρίμηνο. Η διακοπή της συνεργασίας με τη Lavazza επηρέασε αρνητικά το ρυθμό αύξησης για το σύνολο του έτους κατά 20 μονάδες βάσης.

Οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 19,6% στα 442,6 εκατ. με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες ως ποσοστό των πωλήσεων να ανέρχονται σε 6,9%.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Το 2019 αποτέλεσε ακόμη μια χρονιά ισχυρής ανάπτυξης για τον Όμιλο, ο οποίος σημείωσε τα ιστορικά υψηλότερα επίπεδα όγκου πωλήσεων και συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από το πώς κλείσαμε τη χρονιά, έπειτα από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που αντιμετωπίσαμε στο δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο. Επιτύχαμε ανάπτυξη και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης όπως και στις τρεις μεγαλύτερες αγορές μας, συγκεκριμένα στη Ρωσία, την Ιταλία και τη Νιγηρία. Η βασική για εμάς κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών συνεχίζει να αναπτύσσεται, κυρίως λόγω της δυναμικής των προϊόντων με χαμηλή και μηδενική ζάχαρη, και συνεχίζουμε να αυξάνουμε ή να διατηρούμε τα μερίδιά μας στις περισσότερες από τις αγορές μας. Αναγνωριστήκαμε ως η πιο βιώσιμη εταιρεία αναψυκτικών και ποτών της Ευρώπης από τον δείκτη βιωσιμότητας Dow Jones Sustainability Index για έκτη φορά μέσα σε επτά χρόνια. Ξεκινάμε το 2020 με σημαντική δυναμική και συναρπαστικά πλάνα που περιλαμβάνουν την κυκλοφορία του Costa Coffee σε τουλάχιστον 10 από τις αγορές μας. Είμαστε πεπεισμένοι ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, για να εκπληρώσουμε τις δεσμεύσεις μας για το 2020 και να επιτύχουμε περαιτέρω σταθερή πρόοδο ενόψει των στόχων μας για το 2025».

Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 0,8% στην περίοδο, ως αποτέλεσμα της σταθερής ανάκαμψης της οικονομίας. Σημειώθηκε καλή ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως στα προϊόντα με μηδενικές θερμίδες, με πρωταγωνιστές την CocaCola Zero και την Fanta Zero. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες αυξήθηκε κατά διψήφιο ποσοστό στο έτος, ενισχυμένη από τις νέες κυκλοφορίες Schweppes με γεύση πορτοκάλι και γκρέιπφρουτ. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας, οι νέες παραλλαγές του Monster, Mango Loco και Tropical, καθώς και η κυκλοφορία του Predator ενίσχυσαν τις ήδη καλές επιδόσεις. Η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών σημείωσε άλλη μια χρονιά ανάπτυξης, ενώ οι κατηγορίες των χυμών και του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού υποχώρησαν.