Πιερρακάκης: Δεδομένη η κατάρτιση σχεδίου διάσωσης για τα ΕΛΤΑ

Μηνιαίο έλλειμμα περί τα 6 εκατ. ευρώ – Εκτιμώμενες ζημίες 115 εκατ. για το 2019 – Εχουν ήδη προκηρυχθεί 520 νέες θέσεις μέσω ΑΣΕΠ

Την αδιαπραγμάτευτη απόφαση της κυβέρνησης για τη διάσωση και τη συνέχιση της λειτουργίας των Ελληνικών Ταχυδρομείων με ένα βιώσιμο σχέδιο, που σύντομα θα ανακοινωθεί, ξεκαθάρισε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή.

«Πράγματι, το σχέδιο διάσωσης θέλει χρόνο για να καταρτιστεί. Θεωρήστε όμως δεδομένο ότι θα καταρτιστεί. Είναι στα χέρια μας και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα μ’ αυτό. Τα ΕΛΤΑ είναι ένας οργανισμός με 192 χρόνια ζωής, είναι εξίσου αρχαίος με το ελληνικό κράτος και για αυτό το λόγο θα τα διασώσουμε».

Περιέγραψε ακόμη τη δυσμενή κατάσταση που επικρατεί στα ΕΛΤΑ, δίνοντας και οικονομικά στοιχεία. «Το 2014 τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας ξεπερνούσαν τα 38.000.000 ευρώ – συσσωρευμένα κέρδη – σε αντίθεση με το 2019 όπου πλέον είχαμε συσσωρευμένες ζημίες με εκτίμηση ότι θα φτάσουν τα 115.000.000 ευρώ. Άρα ο Οργανισμός έχασε αξία 150.000.000 ευρώ. Ο όμιλος κάθε μήνα έχει έλλειμμα λίγο κάτω από τα 6.000.000 ευρώ».

Όσον αφορά το κλείσιμο καταστημάτων, ο υπουργός διευκρίνισε ότι «είναι αποφάσεις της διοίκησης που γίνονται σε μια πολύ δυσχερή κατάσταση μέχρι να καταρτιστεί το σχέδιο διάσωσης του Οργανισμού». Όπως είπε μάλιστα από το βήμα της Βουλής, «έχω όμως στα χέρια μου μια λίστα 70 καταστημάτων που έκλεισαν επί των ημερών σας. Το σχόλιό σας για αυτό;».

Σχετικά με τις προσλήψεις προσωπικού, σημείωσε ότι «έχουμε προκηρύξει 520 νέες θέσεις μέσω ΑΣΕΠ και όποιες ανάγκες προκύψουν θα λάβουν χώρα μέσα στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασμού για την διάσωση των ΕΛΤΑ». Εξηγώντας την επιλογή του ΑΣΕΠ, ο υπουργός διευκρίνισε ότι «όσον αφορά τις συμβάσεις, υπάρχουν ζητήματα νομιμότητας, καθώς δεν πρέπει να υπάρχουν “δανεικοί εργαζόμενοι”, δηλαδή προσλήψεις μέσω παρένθετων εταιρειών για τη μητρική εταιρεία. Για αυτό τον λόγο έχει προκριθεί η λύση του ΑΣΕΠ».

Απαντώντας δε στην ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Μάριου Κάτση, εάν υπάρχει σχεδιασμός για τη βιωσιμότητα και ανάπτυξη των ΕΛΤΑ, ο Υπουγργός επισήμανε τα εξής: «Είπατε κύριε Κάτση ότι κρυβόμαστε πίσω από τη Διοίκηση. Ο προκάτοχός μου ξέρετε τι απαντούσε όταν λάμβανε ερωτήσεις για τα ΕΛΤΑ; Σας διαβάζω: “τα ερωτήματα που αφορούν σε θέματα οικονομικής ανάπτυξης, διοίκησης, διαχείρισης και οργάνωσης των ΕΛΤΑ δεν εμπίπτουν στο πεδίο των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής”. Η ερώτησή μου είναι η εξής: ποιος έχει δίκιο εσείς ή ο προκάτοχός μου; Γιατί εσείς αυτή τη στιγμή κάνετε αυτή την ερώτηση και ουσιαστικά αναιρείτε το πνεύμα των απαντήσεων που έδινε ο προκάτοχός μου. Νομίζω ότι είναι σαφές ότι δεν κλείνει το Υπουργείο καταστήματα ή δεν ανοίγει ο Υπουργός καταστήματα. Εκτός εάν συνέβαινε έτσι επί των ημερών σας… Αλλά έχω την εντύπωση ότι αυτό δεν ισχύει. Ο μόνος λόγος για τον οποίο σας ρωτάω δεν είναι επειδή εμείς κρυβόμαστε. Το σχέδιο καταρτίζεται από τον μέτοχο και από το Υπουργείο Οικονομικών και συμμετέχουμε κι εμείς. Σας ρωτάω για να ξέρουμε πού να στείλουμε τον λογαριασμό».

Όσον αφορά την προηγούμενη κυβέρνηση «Λέτε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δημιουργήσει επί διακυβέρνησής του έναν οδικό χάρτη για τη διάσωση των ΕΛΤΑ. Εμείς όχι χάρτη δεν βρήκαμε – δεν βρήκαμε ούτε χαρτί. Και αν υπάρχει κάτι τέτοιο σας παρακαλώ να μας το δώσετε για να το ξέρουμε».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk