Η εξυγίανση του τραπεζικού συστήματος αποτελεί όχι απλώς βασική, αλλά απολύτως αναγκαία προϋπόθεση προκειμένου να αρχίζει να λειτουργεί ομαλά η οικονομία. Το βάρος των κόκκινων δανείων είναι σίγουρα ένας τεράστιος βραχνάς, που αν δεν επιλυθεί  γρήγορα, υπονομεύει το ρόλο τους ως αιμοδότη της οικονομίας. Το σχέδιο «Ηρακλής» που κατέληξε η κυβέρνηση δίνει μια ανάσα, αλλά δεν φαίνεται ότι μπορεί να δώσει συνολική λύση στο πρόβλημα.

Πέρα όμως από τα δομικά προβλήματα των τραπεζών που θα συζητηθούν κατά πάσα πιθανότητα στη σημερινή συνάντηση του πρωθυπουργού με την ηγεσία του τραπεζικού συστήματος, είναι αναγκαίο να συζητηθούν και μια σειρά πρωτοβουλίες τους που προκαλούν και δικαίως τις αντιδράσεις των πελατών τους.

Γιατί όσο αναγκαίο είναι οι τράπεζες  να αναζητούν τρόπους για να αυξήσουν την οργανική τους κερδοφορία, άλλο τόσο αναγκαίο είναι να μην  μετακυλίουν μονίμως τα προβλήματα τους στους καταθέτες τους, που ας μην ξεχνούν έχουν χρηματοδοτήσει, με τις θυσίες τους  την ανακεφαλαιοποίηση τους. Είναι εκτός λογικής με διάφορα προσχήματα, να προσπαθούν να αποκτήσουν έσοδα, πέραν της βασικής πηγής τους, που είναι η χρηματοδότηση της οικονομίας.

Με δεδομένο μάλιστα ότι τα επιτόκια των καταθέσεων είναι σχεδόν μηδενικά, με την τακτική της διαρκούς αφαίμαξης υπονομεύουν και την προσπάθεια για επιστροφή τους, που αποτελεί βασικό παράγοντα  για την εξυγίανση τους.όταν συρρικνώνουν τα καταστήματα τους, όταν περιορίζουν ακόμα και τα ΑΤΜ δεν έχει λογική να ζητούν προμήθειες για κάθε συναλλαγή που θα γίνει,αναγκαστικά συνήθως, από ΑΤΜ άλλης τράπεζας.

Πολύ περισσότερο που σε μια εποχή κυριαρχίας της τεχνολογίας το κόστος των ηλεκτρονικών συναλλαγών, είναι μηδαμινό ή και ασήμαντο.Όπως δεν μπορεί η κυβέρνηση, για τους γνωστούς λόγους να επιζητεί  η να απαιτεί την αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και από την άλλη οι τράπεζες να χρεώνουν για συνδρομή η αντικατάσταση της  κάρτας.

Σε μια ανταγωνιστική οικονομία είναι προφανώς αναγκαίο οι τράπεζες να έχουν κερδοφορία για να είναι υγιείς και αποτελεσματικές στο ρόλο τους. Αλλά αυτή δεν μπορεί να χτίζεται με αντιπαραγωγικές ή σαράφηκες  πρακτικές, προκαλώντας  παράλληλα τους καταναλωτές και πελάτες τους.

ΤΟ ΒΗΜΑ