Η αλήθεια είναι πως ο χαρακτηρισμός ποπ σταρ έμοιαζε ανέκαθεν ιδιαιτέρως περιοριστικός για την περίπτωση της Lana Del Rey, μιας τραγουδίστριας που – πέραν της βασικής της ιδιότητας ως παγκόσμιου μουσικού ειδώλου – είναι και ολοκληρωμένη δημιουργός. Το νέο της άλμπουμ «Norman Fucking Rockwell» που κυκλοφόρησε πριν από περίπου μία εβδομάδα αποδεικνύει ότι η 34χρονη Αμερικανίδα έχει ωριμάσει ποικιλοτρόπως, γι’ αυτό και η κριτική έχει σύσσωμη ανταποκριθεί στον δίσκο της με μεγάλη θέρμη. Λογικό, αφού είναι πράγματι εξαιρετικά δύσκολο να αντισταθείς στις πανέμορφες μελωδίες, στους ευφυείς, ποιητικούς στίχους, στο φινίρισμα της παραγωγής όσον αφορά τον ήχο – κι ας είναι κάποια τραγούδια, όπως το «Venice Bitch», υπερβολικά μεγάλα σε διάρκεια, κι ας ακούγονται η λέξη «fuck» και τα παράγωγά της περισσότερες φορές μέσα στα κομμάτια της απ’ όσες ίσως θα χρειαζόταν.

Η Ελίζαμπεθ Γκραντ (όπως είναι το πραγματικό της όνομα) χρησιμοποιεί για τον τίτλο της δισκογραφικής δουλειάς της το όνομα ενός καλλιτέχνη, του εικονογράφου Νόρμαν Ρόκγουελ, που έγινε κυρίως διάσημος για τον ρομαντικό, εξιδανικευμένο τρόπο με τον οποίο απεικόνιζε την αμερικανική καθημερινότητα. Η ίδια φαίνεται να θέλει να αποδομήσει λιγάκι τις αυταπάτες του american dream αποτίνοντας ωστόσο παράλληλα φόρο τιμής σε διάφορους καλλιτέχνες που την έχουν επηρεάσει: την Τζόνι Μίτσελ, τον Τζον Λένον, τον Νιλ Γιανγκ, τους Crosby, Stills and Nash, τους Led Zeppelin. Η φωνή της πάντως διαθέτει όσο μεγαλώνει ακόμη περισσότερο το συναισθηματικό βάθος που απαιτείται για να ζωντανέψουν οι κινηματογραφικής ατμόσφαιρας ιστορίες της.

Η Αριάνα και η Μάιλι

Σύντομα πάντως θα την ακούσουμε και σε κάτι αμιγώς ποπ, αφού θα μοιραστεί με την Αριάνα Γκράντε και τη Μάιλι Σάιρους την ερμηνεία του επίσημου τραγουδιού του reboot των «Αγγέλων του Τσάρλι» που έχει σκηνοθετήσει η Ελίζαμπεθ Μπανκς με πρωταγωνίστριες την Κρίστεν Στιούαρτ, τη Ναόμι Σκοτ (έγινε γνωστή με τον «Αλαντίν») και την πανέμορφη Βρετανίδα Ελα Μπαλίνσκα (η ταινία αναμένεται να προβληθεί στους κινηματογράφους τον Νοέμβριο). Σε πρόσφατη συνέντευξή της στους «New York Times» εξήγησε πώς προέκυψε η συμμετοχή της: «Μου αρέσει πραγματικά πολύ η Αριάνα. Εχω ακούσει το άλμπουμ «Dangerous Woman» πολλές φορές. Ζήτησα το τηλέφωνό της κάποια στιγμή και αρχίσαμε να μιλάμε. Μετά βγήκε το «Thank U, Next» και τρελάθηκα με αυτόν τον δίσκο. Κυριολεκτικά σε κάθε τραγούδι έλεγα, «μα πώς το κατάφερε αυτό;». Oταν μου ζήτησε να κάνουμε το τραγούδι για τη νέα ταινία «Οι Αγγελοι του Τσάρλι» της είπα πως εννοείται, αν το θέλεις, είμαι μέσα».

Στην ίδια συνέντευξη μοιράστηκε τις απόψεις της για τη σύγχρονη μουσική: «Αγαπώ την Μπίλι Αϊλις και νιώθω σαν να περίμενα ανυπόμονα για αυτή την περίοδο στην κουλτούρα της ποπ μουσικής. Προσωπικά πιστεύω πως είμαι αρκετά οξυδερκής. Μπορώ να καταλάβω αν μια τραγουδίστρια της ποπ διαθέτει γενναιοδωρία πνεύματος ή μια παιχνιδιάρικη σπίθα στην καρδιά της. Με την Μπίλι όλα αυτά τα βλέπει κανείς σε τεράστιο βαθμό. Είναι ξεκάθαρο από τον τρόπο που εξελίσσεται μια μελωδία της, την ακούς και το ξέρεις. Μου αρέσει και ο επιτονισμός της Αριάνα Γκράντε. Δεν ακολουθεί την πεπατημένη, αλλά είναι πολύ καλή».

Το ραντεβού με τον Moby

Πριν από λίγους μήνες, ο μάστορας της ηλεκτρονικής μουσικής Moby ανέφερε στο βιβλίο του «Then It Fell Apart» ότι είχαν βγει ένα ραντεβού πριν από αρκετά χρόνια, τότε που η Lana Del Rey προσπαθούσε να κάνει καριέρα ως Λίζι Γκραντ, είχε λιγότερο σαρκώδη χείλη και ξανθά, σχεδόν πλατινέ μαλλιά. Ο μικρόσωμος υπέρμαχος των δικαιωμάτων των ζώων την περιγράφει όμορφη σαν ξωτικό και εξιστορεί πως κατά τη διάρκεια της νύχτας που πέρασαν μαζί τού έπαιξε ένα τραγούδι στο πιάνο και εντυπωσιάστηκε από το διαμέρισμά του με τη φοβερή θέα στο Σέντραλ Παρκ – λέγοντάς του μάλιστα πως με τόσα πλούτη ίσως καταλήξει στην γκιλοτίνα. Αντάλλαξαν κάποια φιλιά, όμως η σχέση τους δεν προχώρησε πέρα από αυτό. Η ίδια έχει επιβεβαιώσει τα γραφόμενά του.
Πολλοί την είχαν κατηγορήσει όταν πρωτοεμφανίστηκε για έλλειψη αυθεντικότητας και επειδή φαινόταν ευεπίφορη σε εφηβικές φαντασιώσεις περί έρωτα και θανάτου, όμως η εξέλιξή της έχει διαψεύσει τους καλοθελητές, αφού έχει αφήσει κατά μέρος την κενή αοριστολογία παίρνοντας ξεκάθαρη θέση απέναντι σε σοβαρά ζητήματα. Εχει γράψει τραγούδι κατά της οπλοχρησίας και οπλοκατοχής στις ΗΠΑ με αφορμή κάποιες πρόσφατες δολοφονικές επιθέσεις, έχει τοποθετηθεί κατά του Τραμπ, έχει ακόμη κάπως αποκηρύξει και τον Κάνιε Γουέστ, τον οποίο λάτρευε και για χάρη του είχε τραγουδήσει στη δεξίωση που είχε προηγηθεί του γάμου του με την Κιμ Καρντάσιαν στις Βερσαλλίες. Ο γνωστός ράπερ είχε μάλιστα κάνει πρόταση γάμου το 2013 στην εκλεκτή της καρδιάς του με το κομμάτι της Lana Del Rey «Young & Beautiful», όπου η ερμηνεύτρια διερωτάται αν ο αγαπημένος της θα τη λατρεύει ακόμη κι όταν δεν θα είναι νέα και όμορφη. Ελπίζουμε βέβαια πως σύντομα θα ανασκευάσει και κάποιες αντιφεμινιστικές δηλώσεις που είχε κάνει μικρότερη.

Σε συνέντευξη που έδωσε πριν από μερικές ημέρες αποκάλυψε πως δουλεύει ήδη το επόμενο δισκογραφικό βήμα της, έδωσε μάλιστα στη δημοσιότητα και τον τίτλο του. «White Hot Forever» θα λέγεται και θα κυκλοφορήσει απροειδοποίητα μέσα στον επόμενο χρόνο, κάτι που σημαίνει πως θα έχουμε κι άλλους λόγους να ασχολούμαστε μαζί της πιο σύντομα από όσο περιμέναμε. Πολύ πρόσφατα δήλωσε επίσης πως θα ήθελε πολύ να συνεργαστεί με τον Ματ Μπέρνινγκερ της μπάντας The National επειδή σκέφτεται πολύ τη φωνή του, αλλά και ότι ονειρεύεται μια σύμπραξη με την Τζόαν Μπαέζ, μια πραγματική επιζήσασα των 60s. Θα είχε ενδιαφέρον ένα τέτοιο ντουέτο.