• Αναζήτηση
  • Στον έλεγχο του ομίλου Olympia η Media Markt στην Ελλαδα

    Εισφέρονται σε νέα εταιρεία τα δίκτυα των Public και της αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών – Οι Γερμανοί παραμένουν στη χώρα μας και τα Public εγκαινιάζουν την είσοδό τους στις λευκές συσκευές

    Ενα μεγάλo deal στον κλάδο της λιανικής ολοκληρώθηκε μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις. Οι βασικοί μέτοχοι του Public (όμιλος Olympia) και της Media Markt στην Ελλάδα (όμιλος Media-Saturn Holding) εισφέρουν τα δίκτυά τους σε Ελλάδα και Κύπρο σε μια κοινή εταιρεία στην οποία το 75% θα ελέγχει ο όμιλος Olympia του Πάνου Γερμανού και το 25% οι Γερμανοί της Media-Saturn. Στη νέα εταιρεία διευθύνων σύμβουλος θα αναλάβει ο σημερινός CEO των Public, κ. Χρήστος Καλογεράκης.

    Μετά τη συμφωνία Σκλαβενίτη – Μαρινόπουλου που ήταν μία συμφωνία διάσωσης, η συμφωνία Public – Media Markt αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο deal στον κλάδο της λιανικής αφού η νέα εταιρεία θα έχει τζίρο 450 εκατ. ευρώ και θα απασχολεί 2.250 εργαζομένους (1.550 των Public και 700 της MediaMarkt).

    Ουσιαστικά μπορεί να θεωρηθεί και αυτή μια συμφωνία διάσωσης, χωρίς όμως την καταβολή μετρητών. Και αυτό γιατί ο όμιλος της Μedia Markt στην Ελλάδα έχει συσσωρευμένες ζημιές 130 εκατ. ευρώ και μέχρι πρόσφατα οι Γερμανοί σκέφτονταν ακόμη και την αποχώρησή τους από τη χώρα μας.

    Με τη συμφωνία – το κλείσιμο της οποίας υπόκειται στην έγκριση των αρχών της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία εκτιμάται χρονικά στο τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους – οι Γερμανοί παραμένουν στη χώρα μας μειώνοντας το επιχειρηματικό τους ρίσκο ενώ ο όμιλος Public θα εγκαινιάσει σε λίγο καιρό μέσω αυτής της συνεργασίας την είσοδό του στις λευκές συσκευές.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό των δύο εταιρειών, τα δίκτυα καταστημάτων καθώς και τα δύο brands παραμένουν ως έχουν, λειτουργώντας απολύτως συμπληρωματικά, με 67 φυσικά και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα σε δύο χώρες. Η Μedia Markt δεν έχει παρουσία στην Κύπρο αλλά μόνο στην Ελλάδα με 12 καταστήματα.

    Το δίκτυο περιλαμβάνει διαφορετικά formats καταστημάτων, η επιφάνεια των οποίων ποικίλλει από 100 τ.μ. έως και 4.000 τ.μ., και θα δίνει έμφαση στο ολοκληρωμένο πολυκαναλικό εμπόριο. Η ενοποιημένη βάση των πελατών του θα αριθμεί 100 εκατ. επισκέπτες.

    Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση σε μια πληθώρα επιλογών σε προϊόντα και υπηρεσίες που διατίθενται στην καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής, μέσω μιας πραγματικά πολυκαναλικής εμπειρίας που συμπεριλαμβάνει και το νεοεισαχθέν στην αγορά, Public marketplace. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η νέα εταιρεία θα εξετάσει περαιτέρω ευκαιρίες επέκτασης  σε Ελλάδα και Κύπρο».

    Οπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, «η νέα συμφωνία θα ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ των συνεργατών και των προμηθευτών των δύο εταιρειών σε μια βάση υγιούς ανάπτυξης και διευρυμένων ευκαιριών για όλους. Μέσω της νέας εταιρείας το Public θα μπορεί να προσφέρει ευρεία γκάμα οικιακών συσκευών στα εκατομμύρια πελατών που υποδέχεται κάθε χρόνο στα φυσικά και στα online καταστήματά του».

     Αλλάζει ο χάρτης στην αγορά των ηλεκτρικών ειδών

    Η σύμπραξη των δύο ομίλων αναμένεται να αλλάξει την εικόνα στον κλάδο των λευκών οικιακών συσκευών, στην οποία κυριαρχεί η Κωτσόβολος. Μάλιστα η πρόσφατη είσοδος και του Πλαισίου στην αγορά των λευκών συσκευών προϊδεάζει για μια σκληρή μάχη στη διεκδίκηση των μεριδίων αγοράς που ίσως ευνοήσει τον τελικό καταναλωτή.

    Ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, CEO των Public, δήλωσε σχετικά: «Με τη συμφωνία που ανακοινώνουμε σήμερα, δημιουργούμε την πλέον δυναμική ομάδα Retail στην αγορά, επανακαθορίζουμε τις ισορροπίες της και διευρύνουμε τις επιλογές που προσφέρουμε στους καταναλωτές από άποψη χαρτοφυλακίου των προϊόντων μας, σημείων πώλησης, τιμών και υπηρεσιών. Δημιουργούμε μια εταιρεία, ο συνολικός κύκλος εργασιών της οποίας αναμένεται να ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, με σεβασμό προς όλους τους προμηθευτές μας, διαβλέπουμε πολλές ευκαιρίες τις οποίες θα εξετάσουμε με στόχο να διαμορφώσουμε αμοιβαία επωφελείς συνεργασίες. Σήμερα, θέτουμε τα θεμέλια για μια αλλαγή στον χάρτη της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σε Ελλάδα και Κύπρο».

    Ο κ. Yenal Gokyildirim, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Ομίλου MediaMarktSaturn και Operating Partner της Ceconomy/MSH, σημείωσε: «Με αυτή τη συμφωνία, βρήκαμε μια βιώσιμη λύση για τις  δραστηριότητές μας στην Ελλάδα. Συνεργαζόμενοι με το Public, ισχυρό παίκτη της τοπικής αγοράς, θα βελτιστοποιήσουμε την γκάμα των προϊόντων και τη σχέση με τους προμηθευτές μας προς όφελος των πελατών μας, θα μειώσουμε τα κόστη μας και θα βελτιώσουμε τη θέση μας στην ελληνική αγορά».

    Από τη μεριά του, ο κ. Ρόμπυ Μπουρλάς, CEO του Ομίλου Olympia, σημείωσε: «Η MediaMarktSaturn είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα Consumer Electronics στην Ευρώπη και μοιράζεται τις ίδιες αξίες με τον όμιλο Olympia που διατηρεί πολύχρονη, επιτυχημένη παρουσία στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Ο κλάδος της λιανικής διεθνώς διέρχεται φάση μετεξέλιξης και είμαστε βέβαιοι ότι αυτή η συμφωνία θα δημιουργήσει αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα κοινά».

    Κύριος σύμβουλος από την πλευρά του ομίλου Olympia είναι η εταιρεία Deloitte, ενώ από την πλευρά της MediaMarktSaturn η PricewaterhouseCoopers.

    Οικονομία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk